Miten pukeutua työhaastatteluun näillä helteillä?
Kyseessä aspatyö. En tiedä mitään kyseisen firman pukeutumistyylistä. Edellisillä työpaikoilla vastaavanlaisissa hommissa tyyli ollut rento.
Mitä siis päälle?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Jos tosissasi halut kyseisen työn, niin tietysti jotain helposti ja nopeasti riisuttava.
Havaittu hauskana itseään pitävä palstamies, joka jälleen kerran erehtyy.
ohis
Hame, jonka voi nostaa korviin, kun tuleva pomo ottaa koeajot.
Vilpoinen kesävaatetus, jos siistit ruskeat sääret niin ei tarvitse sukkiksia! Sandaalit joissa ei varpaat näy.
Ei poviesittelyä, tarkista peilin edessä näkymät kun kumarrut hieman eteenpäin. Muista napakka käden-
puristus ja katsekontakti! Reipas puhetyyli ilman hihittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Isompi huivi harteilla olkapäitä peittämässä voi olla kaunis jos muu asu on asiallinen. Vaikka pellavahousut...
Huivi harteilla työhaastatteluun?
Sääriin voi sipaista meikkivoidetta.
Ei sukkahousuissa pysty olemaan hetkeäkään helteessä. Yksi pomo, mies, kerran vaati, että naisilla pitää työasun hameen kanssa aina olla sukkahousut. Ulkotyössä. Voin kertoa, että kun eka hellepäivä tuli, kävin tauolla kiskomassa sukkahousut pois. Niissä hikoilee niin paljon. Eikä kukaan ole nyt vuosienkaan jälkeen sanonut asiasta mitään, vaikken sukkahousuja edelleenkään pidä helteellä.
Puolihame, siihen sopiva siisti lyhythihainen paita, ballerinat. Näin pukeutuisin itse.
Siis mitä mä luen 😄 en käytä ikinä sukkahousuja, eikä mun jalat edes ole ruskettuneet. Ei kai se nyt voi olla kriteeri sukkisten käytölle "no jos sun jalat on ruskettuneet niin ei tartte sukkiksia". Oon kuvitellut, että sukkikset laitetaan, jos ei jaksa karvoja ajella, tai on joitain värivirheitä jaloissa.
Ja näillä helteillä ei kyllä sukkiksia pysty edes käyttämään.
Sukkikset eivät ole pakolliset, mutta laittakaa siinä tapauksessa housut.
Haastattelu on eri asia kuin normi työpäivä.
Kävin pari viikkoa sitten hihattomassa haalarissa ja sandaaleissa, molemmat asiallisia ja tyylikkäitä. Sain paikan.