Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töistä liian aikaisin lähteminen.

Vierailija
22.07.2018 |

Kauhea paniikki. Olen todella tunnollinen työntekijä ja haluan aina hoitaa kaiken oikein. Töissä kävi minulla moka. Lähdin vahingossa n 5min etuajassa koska muistin työaikani väärin. Onko muille käynyt näin ja mitä siitä seurasi? Ilmoitin pomolleni heti mutta hän ei ole vastannut minulle mitään. Pelkään saavani varoituksen. Koitan lohduttaa itseäni että on sitä varmaan pahempiakin juttuja tapahtunut työntekijöillä mutta silti aivan kauhean paha mieli itsellä..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat varmasti potkut. Hyvä kun tajusit jo virheesi, niin ei tule ihan yllätyksenä, kun pomo kutsuu sinut huoneeseensa ja antaa sinulle lopputilin.

Vierailija
2/19 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähden joka päivä 30-60min etuajassa, ja taukoja venytän niin, että niistä kertyy 0,33-2h ylimääräistä. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut tai antanut varoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea paniikki. Olen todella tunnollinen työntekijä ja haluan aina hoitaa kaiken oikein. Töissä kävi minulla moka. Lähdin vahingossa n 5min etuajassa koska muistin työaikani väärin. Onko muille käynyt näin ja mitä siitä seurasi? Ilmoitin pomolleni heti mutta hän ei ole vastannut minulle mitään. Pelkään saavani varoituksen. Koitan lohduttaa itseäni että on sitä varmaan pahempiakin juttuja tapahtunut työntekijöillä mutta silti aivan kauhean paha mieli itsellä..

Vai tällaista tapahtunut...tällä kertaa 🤣

Vierailija
4/19 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha mä olen kerran lähtenyt ihan oikeasti tunnin etuajassa töistä ihan vahingossa! Tajusin asian vasta kun olin menossa jo päiväkodilta lasta hakemaan ja soitin pomolle sieltä että ups mitäs nyt tehdään. Nauroi vain ja tein tunnin takaisin seuraavana päivänä :)

Vierailija
5/19 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähden joka päivä 30-60min etuajassa, ja taukoja venytän niin, että niistä kertyy 0,33-2h ylimääräistä. Kukaan ei ole koskaan huomauttanut tai antanut varoitusta.

Mä harrastin yhdessä vaiheessa samaa. Sain yhden päivän aikana käytettyä taukoihin jopa 2h eli aamulla 30min, lounaalla 1h ja iltapäivällä 30min. Sitten sen lisäksi saatoin lähteä esim 10-15min ajoissa vielä :D

Sain kyllä myöhemmin sellaisen pienen huomautuksen mutta en kadu yhtään. Säästin todella paljon aikaa todelliselta työnteolta, käytännössä sain rahaa ilmaiseksi.

Vierailija
6/19 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä käytössä kellokortti, mutta olen kehittynyt tosi taitavaksi huijaamaan sitä laitetta. Käyn usein iltalenkillä vasta leimaamassa itseni ulos. Nytkin yli parikyt tuntia plussaa... Kaupungin hommissa tällasista ei jää koskaan kiinni ja meillä ainakin melkein kaikki lintsaa. Vähän säälittää ne tunnolliset, jotka istuu aina huoneissaan viiteen.

Vierailija
7/19 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimiston arkea on se, että aamulla ja iltapäivällä pidetään tunnin kahvipaussit. Myös esimies osallistuu tähän. Yksityiseltä puolelta tulleena kunnan töiden tehottomuus vähän kummastutti, mutta nyt siihen on tottunut. Välillä työpäivän jälkeen takapuoli puuduksissa istumisesta.

Vierailija
8/19 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä käytössä kellokortti, mutta olen kehittynyt tosi taitavaksi huijaamaan sitä laitetta. Käyn usein iltalenkillä vasta leimaamassa itseni ulos. Nytkin yli parikyt tuntia plussaa... Kaupungin hommissa tällasista ei jää koskaan kiinni ja meillä ainakin melkein kaikki lintsaa. Vähän säälittää ne tunnolliset, jotka istuu aina huoneissaan viiteen.

Mun mielestä on ihan sallittua vähän pitkittää taukoja ja lähteä aikaisemmin kun palkka on niin surkea ja työ on ns. hanttityö. Suhtautuminen voisi olla erilainen jos olisi mielekäs ja hyvin palkattu uratyö.

Vierailija
9/19 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan varma että et ole tehnyt tuota viittä minuuttia sisään? Oletko kaikkina muina päivinä lähtenyt varmasti tasan sillä kellonlyömällä kun aika tuli täyteen, jos et niin noista muutamista minuuteista kerttyy jo vuodessa useita tunteja ylimääräistä työpaikalla vietettyä aikaa.

Kellokortti-järjestelmissä muuten kaikki jonottavat leimaamaan ja leimaatvat ulos 7 minuutia etuajassa. Aika lasketaan viidentoista minuutin tarkkuudella ja leimaus 7 minuuttia liian aikaisin pyöristyy täydeksi työajaksi.

Vierailija
10/19 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytössä on kellokortti, kannattaa myös leimata sisään ensin ja sitten vasta käydä viemässä fillari pyöräsuojaan, hakea kaupasta eväät yms. Jos voi käydä töissä suihkussa ja meikata, niin silläkin säästää omaa vapaa-aikaa.

Vierailija
11/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrä aloin lähtee töistä paljon aiemmin kun tuli nää kikytunnit. Muutenkin raskas työ niin jostain on tingittävä. Kukaan ei pysty seuraamaan tarkasti mun tunteja joten jatkan näin. Ennen kikyä olin maailman tunnollisia työntekijä.

Vierailija
12/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmääränne lienee sitten minimaalinen, kun on noin paljon joutoaikaa - vai tekevätkö tyhmät ja tunnolliset työkaverit ne rästihommat?

Vierailija
13/19 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten meitä lähti töistä noin 6 hengen porukka töistä 15min etuajassa ( iltavuoro oli tullut jo töihin ja aamuhommat hoidettu) oli vielä joulupäivä.

Minä olin ainoa joka arkena joutui esimiehen puhutteluun ja palkasta otettiin 1h pois. Ei tullut muulle lähteneelle porukalle mitään vaikka kävivät esimiehelle sanomassa, ettei henkilö z ollut ainoa poistoja.

Vierailija
14/19 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla monella oli lyhennys joka päivä, eli lähdettiin milloin huvitti. Kun kellokortti hankittiin, niin loppuivat lyhennykset (kuinka ollakaan).

Vierailija
15/19 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytössä on kellokortti, kannattaa myös leimata sisään ensin ja sitten vasta käydä viemässä fillari pyöräsuojaan, hakea kaupasta eväät yms. Jos voi käydä töissä suihkussa ja meikata, niin silläkin säästää omaa vapaa-aikaa.

Just tätä harrasti verotoimistossa nuoret likat. Tulivat muka seiskaan töihin, kun toimistoaika alkoi kasilta. Kerran satuin ite tuleen aiemmin töihin ja eivät huomanneet mua, olivat pukkarissa meikkaamassa, laittamassa hiuksia ja kylpypyyhkeet kuivumassa pukukaappien henkareissa.

Ja kotiin lähtivät tuntia aiemmin, kun olivat kerta seiskaan tulleet!

Vierailija
16/19 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä otsikkoa. Luin sen monta kertaa enkä vieläkään ymmärrä. Eihän töistä voi lähteä liian aikaisin.

Vierailija
17/19 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi luoja..

Vierailija
18/19 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olet leimautunut pomosi silmissä epäluotettavaksi säheltäjäksi. Urakehitys tyssäsi tuohon. Etsisin uutta työpaikkaa.

Vierailija
19/19 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jokaisen kikyminuutin tuplana takaisin. Olen vuosia tehnyt etänä töitä ja ennenkuin käyn edes aamupissalla klikkaan koneen päälle ja leimaan itseni töihin. Lopetan työt aina tuntia ennen, siivoan kodin ja laitan ruuan ja sen jälkeen klikkaan itseni ulos. Aloittaessani työnantaja oli mitä parhain, jopa antelias. Nyt kun sijoittajat omistaa ja pörssi kolkuttelee ihan kaikki vähäinenkin työntekijälle annettava asia on poistettu. Joulujuhlat, lisät, kesäjuhlat, virkistystoiminta, edut jne. kaikki poistettu. Sitä saa mitä tilaa, teen minimin mitä vaaditaan ja leikin mukana sen 8h päivässä. 

N42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän