Avioero tuli, anoppi tekee elämästä helvetin!
Erosimme mieheni kanssa vastikää.
Itse olemme pystyneet hoitamaan käytännön asiat ja lapsen huoltajuuden asiallisesti, ystävinä.
Johan tuo olisikin ollut liikaa vaadittu, että ero, joka ei ole likainen.
Nyt nimittäin miehen äiti on työntänyt lusikkansa soppaan ja yrittää vaikeuttaa asioita parhaansa mukaan.
Sovimme miehen kanssa yhteishuoltajuudesta (lapsi 4v), mutta ex-anopillehan tämä ei käynyt.
Nyt puhelin käy kuumana kun saan uhkauksia siitä miten hän aikoo tehdä lasun minusta ja että pitää huolen siitä että mies saa yksinhuoltajuuden.
Eilen ollessani vanhempieni luona käymässä, oli naikkonen tunkeutunut vielä toistaiseksi minunkin kotiini ja alkanut roiskia tavaroitani jätesäkkeihin.
Mies antoi tämän kaiken tapahtua, mikä ei tullut yllätyksenä, koska anoppi on osasyy eroomme juurikin siksi, ettei mies ole koskaan pistänyt kampoihin hänelle missään asiassa.
Hän mustamaalaa minua ystävilleen ja sukulaisille. Jos ihmiset menevät anoppia uskomaan, on maineeni pilalla.
Onko muilla kokemusta vastaavasta? Tarvitsisin pikaista vertaistukea.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai äiti puolustaa lastaan. Tässä tapuksessa anoppi poikaansa ja hänen lastaan. Primitiivireaktio. Sinä voit olla ihan samanlainen kahdenkymmenen vuoden päästä, kun lapsesi eroaa.
Ajattele tätä äitinä ja äidin reaktiona suruun erosta. Anoppi tekee surutyötään noin, kun ei muuten osaa.
Minäkin surin ja itkin lapseni eroa vuosia, säälin lapsenlapsia ja lastani. Vihasin eroa hakenutta. Aikansa se ottaa kuten kaikki menetykset. ( Onneksi asuin monen sadan kilometrin päässä. Ties mitä minä olisin silloin tehnyt.)
Voi luoja! Minä olen vähän yli viisikymppinen aikuisen pojan äiti, asuu avoliitossa kihlattunsa kanssa. Jos heille tulisi ero tietenkin surisin ja puolustaisin mielessäni poikaani, tukisin häntä sen minkä pystyisin. Mutta tilanteeseen itseensä puuttuminen on jo sairasta.
Sitä juuri tarkoitan. En puuttunut mitenkään itse, mielessäni vain surin. Mutta tämä ap:n anoppi ei ehkä osaa muuta tapaa surra kuin aktiivinen toiminta. Ihmisillä on eri tapoja selviytyä. Pakeneminen, lamaantuminen, aktiivinen toiminta, kieltäminen jne. Pointtini oli, että äiti toimii näin. Sinä ja minä toimimme eri tavoin. Sinäkin toimisit ehkä eri tavoin, jos erotilanteessa olisi syntymätön vauva kuvioissa ja silti vanhempi hakee eroa. Tai uskottomuutta. Tai väkivaltaa. Normaali äiti puolustaa lastaan ja lapsenlapsiaan. Keinot voivat vaihdella.
Ap:n anopin keinot surra (lue ilkeillä) ovat kylläkin ihan laittomia...
Ap, onko joku, joka kertoo sinulle, että anopin touhut ovat ihan päättömiä ja laittomia? Erotilanteessa voi kuitenkin uskoa, että itsesdä onkuin onkin jotain vikana, vaikka se on joku muu joka käyttäytyy huonosti?
Saatko tukea sukulaisiltasi? Ystäviltäsi?
Miten anoppi tiesi , että juuri eilen saattoi tulla, kun et ole paikalla?
Kokemusta on.
Avioerosin paljolti anopin takia, joka roikkui takiaisena pojassaan, jonka mielestä se oli normaalia.
Anoppi oli pääsyy, miksi en suostunut tekemään lapsia.
Erosin anopista jo ennen kuin miehestä.
Lapsettomana se onnistui.
Ikinä enää ei tartte sitä ämmää nähdä, mikäli edes elää enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko vähän täsmentää, että mikä tämä ero oikein on. Jätitte paperit maistraattiin? Vai saitte tuomion?
Paperit vasta jätetty, pahoittelut jos käytin epäselvää termiä.
Parisuhteen osapuolet ovat päättäneet erota. Vain oikeuden tuomio puuttuu joka tulee sitten puolen vuoden päästä.
Itse en tiedä ainuttakaan tapausta missä oikeus olisi todennut kakkoshakemuksen jälkeen "anomus hylätty, jatkatte avioparina" ja valitus oikeutta ei ole.
Ihmettelen vaan sitä miksi ihmisten mielestä ero on oikea ero kun käräjäoikeus on tuominnut eroon.
Mielestäni ihmiset päättävät omasta elämästään johon sitten vain hakevat oikeuden päätöksen.
Kukkahattutädit ja -sedät saivartelee tällä onko ero oikea vai ei.
On se oikea ero kun tyypit ovat niin päättäneet.
Vierailija kirjoitti:
Ettei vaan anoppi aiemmin rahoittanut elämäänne sekä asuntoanne?
Näissä jutuissahan saamme lukea vain yhden puolen. Itselläni pisti silmään, että on erottu, mutta ap lojuu silti vielä miehen asunnossa. Ehkä oikea totuus on se, että mies ja äitinsä ovat pakanneet ap.n tavarat, että ap vihdoin muuttaisi pois, kun ei saa aikaiseksi, vaan asuu ilmaiseksi miehensä asunnossa, vaikka eroa ollaan puuhaamassa.
Lukonvaihto, turvaketju ja tarvittaessa yhteys poliisiin.
Säästä todistusaineisto, kuten tekstarit ym.
Tsemppiä!
45
Vierailija kirjoitti:
Onko anoppi sukulaisineen facessa? Ota niistä pusseista kuvat , sen jälkeen kuvat kun olet tyhjentänyt pussit( tärkeää, että alusvaatteet näkyvät yms.) Ja sitten faceen päivitys, että kellä onkin niin ihana ex-anoppi kuin sinulla, että käyttää vapaa-aikaansa tavaroidesi pakkaamiseen ihan yllätyksenä kun olet ollut poissa. Sitten vain lisäys, että kannattaa ensi kerralla kysyä ensin, kun vielä ei tiedetä, että kuka muuttaa
Hölmö!
Ei ikäviä yksityisasioita faceen.
Ei etenkään perheriitojen dokumentointia.
Mies 41v. Erosin 3 vuotta sitten ja se lohikäärme oli yksi syy. Exä ja sen sisko ei pannu hanttii yhtään ikinä missään. Exän siskon mies on täysin kypsä myös. Se ei enää mene edes himaan jos se muija on siellä. Sillon kun vikat kamat olin lyöny pakuu ja häivyin, niin laitoin sille viestin. Vihdoinki pääsin susta, ei muistella lämmöllä ja en ihmettele yhtään et sun oma äijäs on häipyny toisen naisen matkaan. Nyt voit mennä nuuskii kaapit ja keksii juttuja niin paljon ku haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä jutuissahan saamme lukea vain yhden puolen. Itselläni pisti silmään, että on erottu, mutta ap lojuu silti vielä miehen asunnossa. Ehkä oikea totuus on se, että mies ja äitinsä ovat pakanneet ap.n tavarat, että ap vihdoin muuttaisi pois, kun ei saa aikaiseksi, vaan asuu ilmaiseksi miehensä asunnossa, vaikka eroa ollaan puuhaamassa.
Otan kaiken hyödyn liitosta kun vielä voin. En halua maksaa vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Mies 41v. Erosin 3 vuotta sitten ja se lohikäärme oli yksi syy. Exä ja sen sisko ei pannu hanttii yhtään ikinä missään. Exän siskon mies on täysin kypsä myös. Se ei enää mene edes himaan jos se muija on siellä. Sillon kun vikat kamat olin lyöny pakuu ja häivyin, niin laitoin sille viestin. Vihdoinki pääsin susta, ei muistella lämmöllä ja en ihmettele yhtään et sun oma äijäs on häipyny toisen naisen matkaan. Nyt voit mennä nuuskii kaapit ja keksii juttuja niin paljon ku haluat.
Eronneet haaskat kommunikoivat. 😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan kaiken hyödyn liitosta kun vielä voin. En halua maksaa vuokraa.
Onneksi miehesi pääsee sinusta eroon. Hyötyy hänkin. Minä symppaan nyt jo anoppia.
Vierailija kirjoitti:
Miehelle oma äiti on läheisin.
Toivottavasti en kuule tuota ikinä omien poikien suusta. Olisi kasvatus mennyt ihan pieleen.
Ei todellakaan ole anopin rahoittama vaan ihan vuokra-asunto.
Joku anoppihullu tuli tänne esittämään valheita minuna.
Ap
Ja omaa asuntoa ei ole ollut vielä tarve tähän mennessä hankkia, koska erosimme miehen kanssa ystävinä. En todellakaan ole ottamassa mitään hyötyä irti tilanteesta, ikävää että aloittamani ketju piti pilata provoilulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole anopin rahoittama vaan ihan vuokra-asunto.
Joku anoppihullu tuli tänne esittämään valheita minuna.
Ap
Että oikein vuokralla. Eipähän tarvitse omaisuutta jakaa. Etpä taida muutenkaan olla mikään penaalin terävin kynä. Tervemenoa uusille markkinoille.
Ota yhteys poliisiin matalalla kynnyksellä.
Kokemuksesta sanon, että miehestä sun on turha odottaa kotiisi portinvartijaa nyt, kun kerran asian kanssa on ollut ongelmia ennenkin.
Inhottava tilanne, tunnistan.
Menenkin. Aloitan sitten uuden ketjun uusperheen elämästä.
Häpeä itse!
Ohis