Mitkä kaksi täysin eri asiaa sinulla menee sekaisin?
Boko Haram ja Procol Harum.
Adam Sandler ja se toinen huono näyttelijä.
Nuudelit ja nugetit.
Kommentit (1900)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varis ja harakka
Tää nyt on maailman paskin muistisääntö mut kerrotaan: vaihtaa etukirjaimet toisinpäin niin siitä saa sen värin:
Haris=harmaa (varis)
Varakka=valkonen(harakka)Ja ennen ku kukaan kerkee viisastella niin joo, pääväri on musta kummassakin.
MInä muistan harakan ja variksen eron kun muistelen vanhaa lorua jossa sanottiin "herra hieno harakka" ja näin ollen harakan hienoa valkoista paitaa ja mustaa frakkia.
Vierailija kirjoitti:
Romani ja romaani.
Monesti huomaa, että 99,99% ihmiset sekoittavat nämä kaksi asiaa. Jopa niin pitkälle, että möläytetään se vanha vitsi mustalaisten kirjastoautosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin sanat aldrig ja alltid. Merkitys tismalleen päinvastainen.
Meidän ruotsinopella oli tähän hyvä muistisääntö: alltid:ssa *aina* kaksi ällää, aldrig:ssa *ei ikinä*
Meidän kemian opettajalla oli muistisääntö: "ensin happo, sitten vesi" vai oliko se "ensin vesi sitten happo". En muista, kun oli niin huono muistisääntö.
Ensin vesi, sitten happo, ettei tule sormeen rakko.
Mitä tällä pitäisi muistaa?
Kemian tunnilla tätä muistutettiin, jos joutuu elämässään tekemisiin hapon kanssa ja happoa joutuu laimentamaan vedellä.
Karanteeni ja karenssi. Viime aikoina tullut huomatuksi, että sekaisinhan nuo menee.
Ehkä ne ovat vähän eri asia kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee aina Hanko ja Naantali sekaisin. En ole käynyt kuin Hangossa pari kertaa. Pitäisi varmaan käydä Naantalissakin, jotta se jotenkin kiinnittyisi päähäni.
Mulla tämä sama aina välillä.
Lisäksi Hyvinkää ja Jyväskylä. Etenkin lapsena sekoitin ne aina, YY-kirjainta paljon molemmissa.
Naantali ja Hanko menevät sekaisin siksi, että niin samankaltaiset "kesäkaupungit" meren rannalla. Samalla suunnallakin Hgistä katsoen.
Alko niin naurattaa tämä, oliko sitten tosissaan kirjotettu tai ei. Hyvinkäässä on yksi y? Ja Naantali ei ole kai merta nähnytkään? Suuntakaan ole "ihan" sama mistä tahansa katsottuna 😂😂🤪
Oikaiskaa ja kertokaa, että olen väärässä kun sanon: Naantali on merenrantakaupunki. T. eri kommentoija
trhtrth kirjoitti:
Saara Aalto ja Alvar Aalto.
En ikinä muista, kumpi oli kansainvälisesti menestynyt arkkitehti ja kumpi kansainvälisesti menestynyt laulaja/lauluntekijä.
Ee helevetti nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee aina Hanko ja Naantali sekaisin. En ole käynyt kuin Hangossa pari kertaa. Pitäisi varmaan käydä Naantalissakin, jotta se jotenkin kiinnittyisi päähäni.
Lisäksi Hyvinkää ja Jyväskylä. Etenkin lapsena sekoitin ne aina, YY-kirjainta paljon molemmissa.
Naantali ja Hanko menevät sekaisin siksi, että niin samankaltaiset "kesäkaupungit" meren rannalla. Samalla suunnallakin Hgistä katsoen.
Alko niin naurattaa tämä, oliko sitten tosissaan kirjotettu tai ei. Hyvinkäässä on yksi y? Ja Naantali ei ole kai merta nähnytkään? Suuntakaan ole "ihan" sama mistä tahansa katsottuna 😂😂🤪
Oikaiskaa ja kertokaa, että olen väärässä kun sanon: Naantali on merenrantakaupunki. T. eri kommentoija
Naantali todellakin on merenrantakaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on synestesia. Näen sanoja, ääniä ja kirjaimia sekä numeroita väreinä. Itselläni menee useat paikkakunnat sekaisin, sillä ne ovat samanvärisiä. En millään meinaa muistaa, asuuko yksi tuttuni Jyväskylässä vai Hyvinkäällä, sillä molemmat ovat ruskeanoransseja.
Jotkut väritkin menevät sanoina sekaisin, sillä ne ovat samanvärisiä :) Värit eivät kaikki ole samanvärisiä minulle kuin sana itse. Esimerkiksi sana "vihreä" ei ole minulle vihreä. Jos sanon nopeasti jollekin, että "auto oli vihreä" saatan sanoa "auto oli sininen eikun vihreä".
Mutta minulla on sellainen "vika" että en ymmärrä numeroita. Esimerkiksi seitsemän (7) on minulle monesti kolme (3). Numero viisi on helppo samoin kahdeksan mutta yhdeksän ja yksi ovat vaikeita.
Tämän viestin loppuun pitää kirjoittaa kolme numeroa peräkkäin. Monesti minulla menee väärin.
Onnistunkohan nyt:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naantali todellakin on merenrantakaupunki.
Onko se? Onko varmasti? Olen lähtenyt jopa laivaristeilylle Naantalista mutta tuolla eräs ilkiö väittää ettei Naantali ole merta nähnytkään. Aivoissani naksahti nyt ja kaksi valkotakkista miestä tulee viemään minut kivaan paikkaan lepäämään. "Naantali ei ole merta nähnytkään, Naantali ei ole merta nähnytkään...pim pim pimpeli pom..."
Onni Sarmaste ja Tiinä Jylhä. Ovat niin samannäköisiä
Vasen ja oikea. Autoa ajaessani olen ihan pulassa. Piti äänestää Kokoomusta mutta äänestin vahingossa Vasemmistoliittoa. Onanoisin mielelläni välillä vasemmalla mutta en oikeasti tiedä kumpi se on?
Velat ja saatavat.
Iranilainen ja inarilainen.
Kolari ja koralli.
Naapurin rouvan ja vaimon suikkari
Vatsa ja pää ovat jatkuvasti sekaisin!