Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksiköhän ” positiivisuuspuhe” kuulostaa yleensä niin feikiltä?

Vierailija
22.07.2018 |

Mindfulness-ihmiset ja positiivisuusbloggarit vaikuttaa kaikki siltä, että ne fuulaa vaan ja oikeesri ovat ahdistuneita ja kaapit on täynnä luurankoja.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallista hapatusta ja huijaustahan ne ovatkin.

Vierailija
2/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva rutina ja valitus on raskasta kuunnella ja levittää vain pahaa oloa ympäristöönsä. Jokaisella on vastuu omasta arjestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemukseni mukaan mindfulness auttaa, jos on luonteenlaadultaan tietynlainen (itse olen), mutta ei se tosiaan 24/7 onnelliseksi tee.

Puolisolleni tuo ei toimisi. Luultavimmin juuri siksi, että hän luulee poppakonstein oikeasti saavutettavan täyden onnen ja autuuden, tai metodi on totaalipa*ka. Ei hyväksy sitä, että keino vain auttaa tasaamaan oloa, pehmentää kolhuja hieman.

Olen lisäksi huomannut saman, että moni peittää ahdistusta esittämällä huippupositiivista. Se on yritys pitää kulisseja yllä ja omaa päätä pensaassa. Ehkä ikävä asia katoaa, jos teeskentelee, ettei sitä olekaan?

Vierailija
4/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lisäksi huomannut saman, että moni peittää ahdistusta esittämällä huippupositiivista. Se on yritys pitää kulisseja yllä ja omaa päätä pensaassa. Ehkä ikävä asia katoaa, jos teeskentelee, ettei sitä olekaan?[/

Tämä juuri!!!

Pakko se on olla niin että se on kulissia.

Vierailija
5/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suomalainen saisi minun puolestani vaikka sitten teeskennellä teennäistä feikkipositiivisuutta. "Fiksu" negatiivisuus ja pessimismi on täällä aivan liian yliarvostettua.

Vierailija
6/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina kaverien kanssa ryyppääminen on parasta mindfulnessia.

Vierailija
7/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyyn pisteeseen asti feikkipositiivisuuskin voi auttaa. Itseään voi jonkin verran huijata. Pitkän päälle se tietty ei kannata.

Minusta toimiva kombo on (siis ideaalitilanteessa)

-Olla realisti ja tarpeen tullen myöntää, että vituiks meni

-Hetken aikaa mahdollisesti oikein kieriä harmissa, koska pois työnnettynä se änkeää varmasti takaisin

- Jutella ikävät ja rumat asiat kuten ne ovat, jonkun luotettavan kaverin kanssa

-Koota mielenrauha vaikka mindfulnessin keinoin

-Olla jatkossa vellomatta kurjuudessa ja jutella muiden kanssa kivoista asioista ja tehdä jotain mukavaa

-Kiittää olkapäänä ollutta kaveria, tehdä hänenkin kanssaan jotain kivaa vaihteeksi ja olla silloin valmiina kuuntelemaan, kun elämä kippaa paskalastin vuorostaan hänen niskaansa.

Noin ei tarvitse velloa kurjuudessa eikä kuluttaa voimia kulissien ylläpitoon.

Vierailija
8/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisuuspuhe kuulostaa teennäiseltä kurjalta, koska uupuneena ja masentuneena kaikki ottaa päähän. Siitä olotilasta ei päästä hetkesså pois pelkillä hokkuspokkus-tempuilla.

Vierailija
9/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuva rutina ja valitus on raskasta kuunnella ja levittää vain pahaa oloa ympäristöönsä. Jokaisella on vastuu omasta arjestaan.

Kokoomuksen kannattaja asialla taas kerran?

Vierailija
10/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantaina kaverien kanssa ryyppääminen on parasta mindfulnessia.

Kuulostat tulevalta alkoholistilta.

Vierailija
11/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko valitus ja rutinakin jo politisoitu 😂

Vierailija
12/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, perkeleen oikeistolaiset tekevät yhteiskunnallisista ongelmista omassa päässään pelkästään ihmisten henkilökohtaisia ongelmia ja tuputtavat joka paikassa mantraansa miten "kaikki on pelkästään itsestä kiinni". No ei perkele ole! Yhteiskunta on me eikä pelkästään minä.

Vierailija
13/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä ole saanut tuota käsitystä, että ne positiivisuuspuhujat olisivat feikkejä ap:n kuvailemalla tavalla, vaan pikemminkin ajattelen usein, että positiivisen luonteensa - ja usein jonkin muunkin onnekkuuden - vuoksi ne puhuu kivoilta kuulostavia asioita välittämättä tosiasioista ja tiedostamatta itsekään "feikkeyttään". Paremmin niillä varmaan menee kun mulla, kun pidän positiivisuuspuheita usein "paskapuheena". Mua on vaikea piristää puheilla, mutta itsepähän kärsin.

Vierailija
14/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, perkeleen oikeistolaiset tekevät yhteiskunnallisista ongelmista omassa päässään pelkästään ihmisten henkilökohtaisia ongelmia ja tuputtavat joka paikassa mantraansa miten "kaikki on pelkästään itsestä kiinni". No ei perkele ole! Yhteiskunta on me eikä pelkästään minä.

Vihervasemmistoideologian mukaan yksilön ei tarvitse itse huolehtia tai olla vastuussa mistään.

Heidän utopiassaan onni, ilo ja elämäntarkoitus jaetaan jätskiautotyyppisesti pari kertaa viikossa ja vaikeammissa tapauksessa se käydään tuomassa henkilökohtaisesti kotiin.

Vierailija
15/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä on paskaa siihen ei mindfulnessit vaan yksinkertaisesti auta. Kaikki se kerätty paska on kannettava hautaan asti, ja ties mitä sen jälkeen tapahtuu.

Paskan määrään voi ihminen vaikuttaa ihan omalla käyttäytymisellään, mutta jos on joku nelikymppinen instassa pyörivä dildopelle ja nyt vasta miettii mitä on tullut tehtyä, niin ei ihme jos mielenterveysongelmat puskee päälle ennen menopaussia.

Vierailija
16/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini puolisoineen ovat hyväpalkkaisessa töissä. Lapsilla opiskelupaikat ja kesätyöt. Silti henkilö valittaa... ihan oikeasti ei jaksaisi kuunnella, valituksen määrän ja laadun perusteella luulisi kyseessä olevan sossun asiakas pitkäaikaistyötön leipäjonoilija.

Vierailija
17/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksilön ei tarvitse tehdä mitään? Voi riehua koulutunnilla, jättää läksyt tekemättä ja kokeisiin lukematta, huonolla todistuksella vaikea saada opiskelupaikkaa ja syy on yhteiskunnan? Ei hutisi, ei halua.

Vierailija
18/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä positiivarit-uutiskirjeen tilaajat ym mindfullness-ihmiset OVAT mt-ongelmaisia. Heillä on jonkinasteinen masennus päällä. Sen takia heidät on vedetty tähän positiivisuus-bullshittiin mukaan.

Kysehän on siitä, että kielletään mielestä kaikki muuta paitsi ihqut asiat. Onko sellainen tervettä? Ei. Auttaako sellainen pidemmän päälle? Ei.

Kuin poistaisi ruokavaliosta sen, mistä eniten pitää. Ei tule toimimaan.

Vierailija
19/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni suomalainen saisi minun puolestani vaikka sitten teeskennellä teennäistä feikkipositiivisuutta. "Fiksu" negatiivisuus ja pessimismi on täällä aivan liian yliarvostettua.

Muuta jenkkilään. Siellä se on hymy tai kadulle.

Vierailija
20/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää on vaan uusi konmari, kun se on menossa pois muodista. Toiset ihmiset tarvitsevat aatteita enemmän kuin toiset.

Sinänsä hyvä, että opetellaan hyväksymään itsensä. Varmasti se olisi monelle lähtökohta terveelliselle elämälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme