Miksiköhän ” positiivisuuspuhe” kuulostaa yleensä niin feikiltä?
Mindfulness-ihmiset ja positiivisuusbloggarit vaikuttaa kaikki siltä, että ne fuulaa vaan ja oikeesri ovat ahdistuneita ja kaapit on täynnä luurankoja.
Kommentit (31)
Mä käytän positiivisuuspuhetta ainoastaan silloin kun olen masentuneen seurassa, koska tiedän että se ärsyttää niitä 😂.
Vierailija kirjoitti:
No nämä positiivarit-uutiskirjeen tilaajat ym mindfullness-ihmiset OVAT mt-ongelmaisia. Heillä on jonkinasteinen masennus päällä. Sen takia heidät on vedetty tähän positiivisuus-bullshittiin mukaan.
Kysehän on siitä, että kielletään mielestä kaikki muuta paitsi ihqut asiat. Onko sellainen tervettä? Ei. Auttaako sellainen pidemmän päälle? Ei.
Kuin poistaisi ruokavaliosta sen, mistä eniten pitää. Ei tule toimimaan.
Kyllä. Tasapainoinen ihminen pystyy ottamaan asiat vastaan sellaisenaan ilman käsittämätöntä sokerilla kuorruttamisia. Ei tarvitse hampaat irvessä hokea sadepilvien hopeareunuksista, jos on hyvät käsittelykeinot vaikeille tunteille.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän positiivisuuspuhetta ainoastaan silloin kun olen masentuneen seurassa, koska tiedän että se ärsyttää niitä 😂.
Olenkin joskus epäillyt, että tahallaanko ihmiset yrittävät ärsyttää epäloogisilla positiivisuuksillaan, mutta ajattelin olevani vain vainoharhainen...
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on joku ongelma itsesi kanssa. Se ei ehkä ole masennus, mutta mielenterveytesi ei vaikuta olevan kunnossa.
Ne jotka myy noita hömppähoitoja ja kirjoittavat positiivisuusjuttuja, ovat niitä joille on jo syntymässä luotu positiivinen asenne elämään. Kaikki tietää saman perheen lapsia joista osa hymyilee kuin Hangon keksi, osa on jo vauvana itkeskelijä joka ei muutu edes kasvaessaan.
Nämä onnelliset ihmiset yrittää myydä omaa onnellisuuttaan eteenpäin keksityillä tekniikoilla. Eihän se onnistu, mutta helppo sanoa palvelun ostajalle ettet vain osaa.
Minusta ne ovat kuin jotain eri planeetan humanoideja, mutta en usko että kaikki niistä teeskentelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on joku ongelma itsesi kanssa. Se ei ehkä ole masennus, mutta mielenterveytesi ei vaikuta olevan kunnossa.
Mielisairaiden harhoihin ei saa mennä mukaan. Siksi masentuneen äärinegatiivisten juttujen sijaan keskustelu kuuluu kääntää päinvastaiseen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielisairaiden harhoihin ei saa mennä mukaan. Siksi masentuneen äärinegatiivisten juttujen sijaan keskustelu kuuluu kääntää päinvastaiseen suuntaan.
Kärsitkö hypomaniasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsitkö hypomaniasta?
Miksi kärsisin? Eikö ne yleensä nauti siitä?
Positiivinen on vain negatiivisen vastakohta. Ei sitä tarvitse ottaa niin ajusti. Eikä ole kukaan varmaankaan käskenyt lukea sitä tai tätä blogia, jos se ärsyttää ja itkettää? Hyvää oloa ei voi toiselle pakottaa.
Tuo on ainoastaan sinun tulkintaasi. Oletko järjenjuoksultasi jotenkin yksinkertainen?