Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko läheisriippuvaisen suhde onnistua ilman parantumista?

Vierailija
21.07.2018 |

Vai tuleeko jossain vaiheessa aina kriisi joko puolisolle tai läheisriippuvaiselle itselleen?

Onko läheisriippuvaisen vastapari aina jotenkin sairas?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvaisen pari ei ole itse välttämättä ole lainkaan sairas, ainakaan aluksi; voi tosin "sairastua" toisen liian vahvasta läheisriippuvuudesta. Läheisriippuvuus on emotionaalista riippuvuutta, missä on paljon yhtäläisyyksiä muiden riippuvuuksien kanssa. Kaikissa meissä on kai jollain tasolla läheisriippuvuuden piirteitä. Olemmehan kaikki jollain tapaa riippuvaisia muista ihmisistä. Riippuvuuksissa onkin yleensä kyseessä siitä, milloin se ei ole enää tervettä kosketusta ihmisiin ja asioihin. Riippuvuus alkaa hallita elämää, ja täyttää koko elämän. Se muuttuu taakaksi. Luullakseni kaikissa riippuvuuksissa, toipumisen edellytys on ongelman myöntäminen, jonka jälkeen toipuminen saattaa sitten alkaa.

Vierailija
2/5 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko lisää siitä, miten läheisriippuvainen voi sairastuttaa terveen puolison?

Minusta tuntuu, että minulle kävi noin edellisessä suhteessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/5 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
5/5 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin läheisriippuvainen ennen psykoterapian alkua. En usko, että olisin "parantunut" ilman terapiaa. Ei niistä parisuhteista mitään tullut, kun halusin liian paljon olla yhdessä ja se sit tukahdutti toisen.