Korvaako henkivakuutus mitään jos kyseessä on itsemurha?
Kommentit (21)
Luulen että ei, mutta tämä on vain maalaisjärjellä pääteltyä. Ethän saa vakuutusrahoja muustakaan, jos olet tahallasi jotain tuhonnut. Esim polttanut talosi.
Ei. "Jos luonnollinen henkilö päättää päättää päivänsä luonnonvastaista tietä on vakuutusyhtiön mahdollista tehdä se johtopäätös, että hän näin tehdessään irtisanoo sopimuksen hänen ja yhteiskunnan välillä, joka siten aiheuttaa myös kyseessä olevan vakuutussopimuksen raukeamisen."
Vierailija kirjoitti:
Luulen että ei, mutta tämä on vain maalaisjärjellä pääteltyä. Ethän saa vakuutusrahoja muustakaan, jos olet tahallasi jotain tuhonnut. Esim polttanut talosi.
Saa, jos sen tekee niin että näyttää onnettomuudelta :)
Vierailija kirjoitti:
Ei. "Jos luonnollinen henkilö päättää päättää päivänsä luonnonvastaista tietä on vakuutusyhtiön mahdollista tehdä se johtopäätös, että hän näin tehdessään irtisanoo sopimuksen hänen ja yhteiskunnan välillä, joka siten aiheuttaa myös kyseessä olevan vakuutussopimuksen raukeamisen."
Törkeää, koska henkirikollisiin ei sovelleta samaa periaatetta saman sopimuksen irtisanomisesta. Muuten periaate on hyvä.
Korvaa, mutta vakuutuksen pitää olla ollut voimassa ainakin vuosi ennen itsaria. T: vakuutusvirkailija
Olisikohan aihetta hakea ammattiapua, jos tälläsiä joutuu miettimään.
Selvittelin tätä 90-luvulla kun olin masentunut. Siinä oli aikaraja, muistaakseni kolme vuotta. Siis jos henkivakuutus oli sitä uudempi niin ei jättänyt itsemurhaa. Vakuutussopimumuksia ja sisältöjä on tietenkin erilaisia.
Tsemppiä ap. sinulle jos asia on mietinnässäsi. Minä en osannut edes ajatella minkälaiseksi elämäni loppujen lopuksi muodostui, olisin itselleni todella vihainen jos olisin päätynyt itsemurhaan 90- luvun alussa. Hoitoa ja lääkkeitä on tarjolla ja ne oikeasti auttaa. Aurinko paistaa lopulta risukasaankin.
Olen 50+työttömäksi jäänyt akankuvatus. Teen itsemurhan , mutta en haluaisi iäkästä isääni jättää siivoamaan sotkujani. Jos lähetän viestin numeroon 112, tulevatko he siivoamaan sotkut pois? Eivätkä kerro isälleni, että kuolin oman käden kautta?
Ei viiitti puhuaa ikävistä asiooista näin hyvänä päiivänä.
Eli hukkuminen uimareissulla olisi fiksuin veto
Mikälieonneton kirjoitti:
Onko jotain rajoituksia ehdoissa?
Usein on esim. yksi vuosi, eli vuoteen et saa tehdä. Mutta tosiaan vakuutusehdoista selviää kyllä.
Ainakin Aktian henkivakuutuksessa on ehdoissa vuoden aikaraja itsemurhalle.
Jos sinulla pyörii itsemurha mielessä, niin hae heti itsellesi apua!! Puhu jollekin!!
Voi olla eroja siinä, onko ns. oma henkivakuutus vai esim. pankin kytkyvakuutus, joka liittyy lainaan. Tsekkaa ehdot!
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla pyörii itsemurha mielessä, niin hae heti itsellesi apua!! Puhu jollekin!!
Ei auta enää puheet. Viimeinenkin ihminen johon luotin puukotti selkään ja pahasti.
Meidän henkivakuutukset ainakin korvaa. Kysyin asiaa vakuutuksia ottaessamme. Kuolinsyyllä tai -tavalla ei ole merkitystä.
Eikös näillä ole jokin aikaraja?
Itse muistelen lukeneeni jonkun pankin ehdoista että se olisi vuosi. Jokainen vakuutuksen antaja määrittää oman ehtonsa.
Oma isäni teki itsemurhan 15 vuotta sitten, mutta kyllä me vakuusrahat saatiin. Mielummin tosin olisi kaikki pidetty se isä ilman rahoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50+työttömäksi jäänyt akankuvatus. Teen itsemurhan , mutta en haluaisi iäkästä isääni jättää siivoamaan sotkujani. Jos lähetän viestin numeroon 112, tulevatko he siivoamaan sotkut pois? Eivätkä kerro isälleni, että kuolin oman käden kautta?
Mitä jos vain soittaisit 112. Tulevat hakrmaan ja vievät päivystyksen kautta psykiatriseen hoitoon.
Itsemurhassa on se ongelma, että jos et onnistukaan ja jäät eloon, voit olla loppuelämäsi sairaalapotilas. Varsinkin jos jonnekin hätäkeskukseen ilmoitat asiasta, voivat ne vielä löytää sinut elossa.
Ja jos onnistut, isäsi tehtävä on siivota sotkusi ja kyllä, tietenkin kertovat kuolinsyysi.
Mikälieonneton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta enää puheet. Viimeinenkin ihminen johon luotin puukotti selkään ja pahasti.
Mutta jossain on se ihminen, josta vielä tulee sulle tärkeä ja jolle sinä olet tärkeä. Ette ehkä tunne vielä, mutta tulevaisuudessa. Silloin muistat tätä päivää, ajattelet miten olit nyt surullinen kaikesta, kun et vielä tiennyt että paremmat päivät tulevat kyllä. Odotathan?
Vierailija kirjoitti:
Korvaa, mutta vakuutuksen pitää olla ollut voimassa ainakin vuosi ennen itsaria. T: vakuutusvirkailija
Melkoinen vakuutusvirkailija, kun ei ymmärrä edes että ehdot vaihtelevat!
Ei korvaa mitään.