Asuntovelallinen, onko sinulla henkivakuutus?
Kommentit (19)
Ei ole. Jos kuolen niin lainanmaksu on silloin pienin minun murheistani.
On pariturva avomiehen kanssa 50 000e. Edunsaajana omaiset, eli lapset ja minä. Lainaa ei tosin enää ole.
Ei, mutta mulla on suurehko osakesalkku.
En saanut, kun on masennusta ollut. Se estää sekä lainaturvan että henkivakuutuksen saannin - ja kun kuolen, niin hankaluudethan tulee sille täysin viattomalle terveelle osapuolelle, joka kanssani on sen velan ottanut.
Vierailija kirjoitti:
En saanut, kun on masennusta ollut. Se estää sekä lainaturvan että henkivakuutuksen saannin - ja kun kuolen, niin hankaluudethan tulee sille täysin viattomalle terveelle osapuolelle, joka kanssani on sen velan ottanut.
Lähiaikoina vai kauan aikaa sitten ollut?
Ei ole. Epileptikon on hankalaa sellaista saada ja jos saa, niin maksaa ihan tolkuttomasti. Minulla on kuitenkin enemmän rahaa tilillä kuin asuntolainaa (juu tyhmää, tiedän, mutta en jaksanut alkaa sijoittaa kaikkea kun aikomuksena on kuitenkin lähivuosina tehdä remppaa).
Mulla on op:n vakavan sairauden turva 20 000 eurolle, maksaa noin vitosen kuussa ja sen lisäksi henkivakuutus pariturvana 25 000 euroa, maksaa ehkä 30 e vuodessa.
Meillä ei ole lainaa enää kovin paljon, noin 60 000 euroa. Pidän silti henkivakuutuksia tärkeinä. Pankin lainaturvat on kalliita, mutta pelkkä henkivakuutus ei montaa euroa kuukaudessa maksa. Se tuo ainakin itselleni paljon turvallisemman olon.
On henkivakuutukset kummallakin n 50% velasta. Pankki vaati kun ei haluttu mitään kallista lainaturvaa
Eiköhän jokaisella työssäkäyvällä ole..
Vierailija kirjoitti:
Mikä on suurin?
Vierailija kirjoitti:
No niin minullekin. Mutta puolisoa ja lapsia ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiaikoina. Ymmärtääkseni siihen kyllä riittää yksikin käynti asian tiimoilta...
Jos toinen kuolee, saa puoliso koko talon nykyisen arvon verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähiaikoina. Ymmärtääkseni siihen kyllä riittää yksikin käynti asian tiimoilta...
Mulla on menneisyydessä masennusta, ahdituneisuutta ja psykoterapiaa 10 v takaa. Tuliskohan hylsy?
Ryhmähenkivakuutus kirjoitti:
No tuosta ryhmähenkivakuutuksests ei paljon saa. Pari tonnia sai äitini kuollessa. Siis pakolliset hautajaiskulut.
Ei ole, tai jos onkin sen arvo on jokin 10 000e. Omaisuutta on 8-kertaisesti asunnon arvon verran, niin en ole katsonut tarpeelliseksi maksaa sellaisesta, mikä tuskin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmähenkivakuutus kirjoitti:
No tuosta ryhmähenkivakuutuksests ei paljon saa. Pari tonnia sai äitini kuollessa. Siis pakolliset hautajaiskulut.
Niin no, vakuutusmäärää ei tässä kysyttykään. Kysyttiin vaan että ylipäätään onko vakuutus.
On lainaturvavakuutus kuoleman varalle vastasin on, kun sellaista vaihtoehtoa ei ollut.