Olen hirvittävän ruma - miten voisin muuttua edes keskiverron näköiseksi?
Tuntuu todella lohduttomalta olla syntynyt erittäin rumaksi naiseksi. Minua ei hyväksy kumppanikseen kukaan. Haluan todellakin muuttua.
Suurin ongelmani on rumat kasvonpiirteet (epäsymmetriset kasvot, iso nenä, iso suu, isot hampaat ja vinot silmät, voimakkaat poskipäät sekä pieni leuka). Vihaan kasvojani. Lisäksi kroppani on epäsuhtainen (leveä lantio ja isohko peppu kroppaan nähden). Hiukseni ovat rumanväriset ja ne eivät oikein edes värjäänny kauniisti, vaan jäävät helposti maantienvärisiksi.
Ulkonäköongelmani eivät ole tyylistä tai urheilullisuudesta kiinni, vaan nimenomaan olen syntynyt rumaksi. Salitreeni ei auta kasvoihin eikä leveään lantioonkaan. Mulla kävi erittäin huono tuuri geeniarpajaisissa ja olen muuttunut vuosien mittaan melko katkeraksikin. En kelpaa kenellekään oikeasti - en edes itseäni reilusti vanhemmille henkilöille. Olisiko vielä jotain tehtävissä?
Kommentit (80)
Korosta meikillä kasvojen hyviä puolia ja häivytä huonoja.
Laita vaaleita babylightseja hiuksiin eli hyvin ohuita raitoja ja pidä hiukset korkealla ponnarilla.
Aloita juoksuharrastus ja osta vartalonmallillesi sopivia tyköistuvia vaatteita. Korosta hyviä puolia ja peitä huonoja.
Puhdistuta hampaat ja huolehdi hygieniasta.
Olen itse keskivertoa huomattavasti paremman näköinen nainen kasvoiltani ja kropaltani. Vain osa hyvistä piirteistäni on geneettisiä ja iso osa ihan itse hankkimiani eli treenattu kroppa, hoidetut iho, hiukset ja kynnet, kasvoilla kevyt ehostus. Pukeudun siististi ja vaatteisiin, jotka saavat vartaloni näyttämään vielä paremmalta. Nyt kesälomalla maalla yli-isoissa vaatteissa ja hiukset laittamatta sekä meikittä näytän ihan erilaiselta kuin laitettuna.
Nyt vain aurinkoista mieltä ja hyviä puolia esiin!
Sydäntä särkevää lukea, että ihmisiä kohdellaan huonosti vain ulkonäkönsä takia. Miksi joiltain ihmisiltä puuttuu lähimmäisten kunnioitus, arvokkuuden antaminen tuntemattomille ja ovat vielä päälle julmia ihmiselle, josta näkee jo päälle päin ettei mene mitenkään hyvin?
Muakin on haukuttu rumaksi ja vaikka miksi. Sen sijaan että olisin keskittynyt suremaan tätä seikkaa olen käyttänyt aikani ihan muihin juttuihin. Varmaan sen vuoksi olenkin parisuhteessa, asenteeni kun ei ole "anteeks kun olen olemassa kun olen näin ruma".
Joku hyvä kosmetologi tai meikkaaja voi opettaa sua korostamaan niitä hyviä piirteitäsi mutta kaikken eniten auttaa se kun lakkaat miettimästä ulkonäköäsi ja ja kulkemassa hartiat lysyssä. Hyvä itsetunto kaunistaa.Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Molemmilta elämäni suurimmilta ihastuksen kohteiltani olen saanut pakit, vaikka oikeasti tsemppasin kaikkeni, treenasin kuntoani/salilla, meikkasin, ostin uusia vaatteita, kävin kampaamossa jne. ja vein lahjoja.
Kuule, lahjomalla ei saa rakkautta, ei myöskään uusilla vaatteilla tai kampauksella. Sun ongelma on se ettet pidä itsestäsi etkä arvosta itseäsi ja näin eivät muutkaan pidä sinusta. Koska sinä teet asioita muiden vuoksi, et itsesi vuoksi.Se on feikkiä eikä lainkaan kestävää.
Normaali paino, siisti olemus, hymy naamaan ja ryhti ylvääksi auttaa ketä vaan. Jotkut ihmiset on idiootteja ja laukoo tyhmiä kommentteja, mutta se ei tarkoita että niiden mielipide olisi oikea. ,
Yksi pointti: miksi ajattelet että itseäsi vanhemmille henkilöille sinun pitäisi kelvata jotenkin paremmin?
Kyllä se miehissä ainakin menee pitkälti näin:
Kolmen miehen seurue on joen rannalla kalassa. 20-vuotias mies huomaa vastarannalla yläosattomissa aurinkoa ottavan naisporukan: "Hei kattokaa, naisia! Uidaan äkkiä tuonne toiselle puolelle".
Seurueen 40-vuotias mies nousee seisomaan ja katsoo vastarannalle: "No katsoppa, mutta ei kai me sentään tuonne nyt uimaan lähdetä. Mennään tuolla veneellä joen yli".
Tähän kalaporukan seniori, raukeana vapa kädessään nurmikolla makaava 60-vuotias mies hattunsa reunaa kohottaen,: "Kyllä se on pojat niin ettei me mihinkään soutamaan lähdetä. Katsellaan tältä puolelta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmilta elämäni suurimmilta ihastuksen kohteiltani olen saanut pakit, vaikka oikeasti tsemppasin kaikkeni, treenasin kuntoani/salilla, meikkasin, ostin uusia vaatteita, kävin kampaamossa jne. ja vein lahjoja.
Kuule, lahjomalla ei saa rakkautta, ei myöskään uusilla vaatteilla tai kampauksella. Sun ongelma on se ettet pidä itsestäsi etkä arvosta itseäsi ja näin eivät muutkaan pidä sinusta. Koska sinä teet asioita muiden vuoksi, et itsesi vuoksi.Se on feikkiä eikä lainkaan kestävää.
No se on kyllä totta, että niille suurimmille ihastuksilleni, joille olen ostanut lahjoja, ne lahjani eivät ole merkinneet mitään, eivätkä ole myöskään auttaneet suhtautumaan armeliaammin minua kohtaan. En aikonut mitenkään "lahjoa" heitä, vaan halusin ilahduttaa ja sen varjolla samalla päästä juttusille.
Se, että yritän sopeutua ympäristöön, tulee jotenkin luonnostaan, kun mulle siis on aina vinoiltu kasvonpiirteistäni. Olisi aivan luksusta olla edes keskiverto. Jos nyt pukeutuisinkin jotenkin erikoisesti, kiinnittäisin vieläkin pahemmin huomiota ikävällä tavalla.
T. Ap
Pöh, mitä säälin kerjuuta taas. Korkeat poskipäät, vino silmät, iso suu ja hampaat tai iso nenä eivät ole naisella huonoja ominaisuuksia, leveästä lantiosta puhumattakaan. Jos hiusten väri on suurin ongelmasi niin suksi kuuseen valittamasta.
T. Oikeasti ruma nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osittain samaa mieltä. Toki kohtalainen ulkonäköön panostus on suotavaa ja kohottaa myös sitä itsetuntoa ainakin hieman. Ketään tiettyä varten tuskin kannattaa mihinkään "muuttumisleikkiin" ryhtyä, ihminen pitää sinusta sellaisena kuin olet tai sitten ei.
Pitäisköhän sun hakeutua terapeutin pakeille... ;)
Asenne kohilleen, leuka pystyyn ja aito ilo elämään ja hymy naamaan kaunistaa susirumimmankin naisen.
Ja hammasrivistö kuntoon😊
Pysy hoikkana. Kymppi pois jo s pehva on iso. Ei nuorehko hoikka nainen ole koskaan ruma.. Kehopositiiviset ovat kaikkein rumimpia.
Kriittisenä ja pinnallisena myötärumiluksena sanoisin, että ensisijaisesti panosta luonnolliseen ja sisäiseen kauneuteen. Ota aurinkoa maltillisesti, nypi karvat sieltä missä niitä ei tarvita, elä urheilullista elämää ja hemmottele itseäsi.
Seuraava askel on itselle sopivien värien ja kampauksen löytäminen. Eihän se saa meitä näyttämään supermalleilta, mutta huomaan ainakin itse olevani kauniimman näköinen kuin ennen ja sekin tekee jo jotain. Tuntuu hyvältä on kun yrittänyt, eikä luovuttanut.
Sitten voisit katsoa jotain inspiraatiovideoita, esim. Lizzie the ugly woman tai sitten se amerikkalainen kädetönjalaton mies, myös suomalainen Fight-backjäbä joka halvaantui. Jotenkin on hyvä muistutella itseään niistä asioista, joita itsellä on hyvin.
Sekin on hyvä muistaa, että tämä elämä eletään itsestä ulospäin. Jännittävä vuoristopolku, herkullinen ruoka tai hieronta tuntuvat ihan yhtä hyvältä huolimatta siitä näytätkö supermallilta.
Vierailija kirjoitti:
Sydäntä särkevää lukea, että ihmisiä kohdellaan huonosti vain ulkonäkönsä takia. Miksi joiltain ihmisiltä puuttuu lähimmäisten kunnioitus, arvokkuuden antaminen tuntemattomille ja ovat vielä päälle julmia ihmiselle, josta näkee jo päälle päin ettei mene mitenkään hyvin?
Kaikkein masentavinta on se, että omat sukulaiseni (kummitätini, vanhempani, mummoni) pitivät jotenkin yleisenä vitsinä sitä, miten kaikki ihmettelivät outoa ulkonäköäni jo synnytyssairaalassa. Kuulemma nenäni oli jo silloin syntyeässäni iso ja hiukseni jotenkin pörrössä. Olin kuulemma toooodella erinäköinen kuin muut vauvat hah hah jne. Helppohan heidän on nauraa kaltaiselleni friikille.
Kun näin kummitätini viimeksi, hän kommentoi taas nenääni ja alkoi puhua plastiikkakirurgisista leikkauksista. Harkitsin vahvasti its*ria tuolloin niistä sukujuhlista päästyäni ja itsetuntoni ei ole koskaan enää korjaantunut sen jälkeen ennalleen, sillä sukulaiseni tekopyhästi jossain välissä ihmettelivät huonoa itsetuntoani. Ei sellainen jatkuva koko elämän kestävä vttuilu ole reilua. En valinnut syntymääni tänne maailmaan.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Laita vaaleita babylightseja hiuksiin eli hyvin ohuita raitoja ja pidä hiukset korkealla ponnarilla.
Aloita juoksuharrastus ja osta vartalonmallillesi sopivia tyköistuvia vaatteita. Korosta hyviä puolia ja peitä huonoja.
Olen itse keskivertoa huomattavasti paremman näköinen nainen kasvoiltani ja kropaltani. Vain osa hyvistä piirteistäni on geneettisiä ja iso osa ihan itse hankkimiani eli treenattu kroppa, hoidetut iho, hiukset ja kynnet, kasvoilla kevyt ehostus. Pukeudun siististi ja vaatteisiin, jotka saavat vartaloni näyttämään vielä paremmalta. Nyt kesälomalla maalla yli-isoissa vaatteissa ja hiukset laittamatta sekä meikittä näytän ihan erilaiselta kuin laitettuna.
Mistä sinä muka tiedät, sopivatko raidat tai ponnari ap:lle ollenkaan?! Outoja neuvoja. Vai keskivertoa huomattavasti paremman näköinen... Taitaa olla aika subjektiivinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä muka tiedät, sopivatko raidat tai ponnari ap:lle ollenkaan?! Outoja neuvoja. Vai keskivertoa huomattavasti paremman näköinen... Taitaa olla aika subjektiivinen asia.
Niin, ja juoksu nyt ei ole varsinaisesti number one liikuntamuoto kropan muokkaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On äärimmäisen ilkeää sanoa näin ihmiselle, jota on lapsesta asti haukuttu ulkonäön takia. Kerropa minulle, miten lapsi voi alkaa arvostaa itseään, jos hän jatkuvasti kuulee pilkkaa ja vähättelyä?
Kuinka sinä kehtaat vaatia, että pikkulapsen pitää osata arvostaa itseään tuollaisessa tilanteessa? Lapsi ei ole pyytänyt syntyä. Hänet on toisten ihmisten puolesta maailmaan saatettu. Hänellä on oikeus vaatia, että häntä rakastetaan ja arvostetaan oletusarvoisesti, ei vasta sitten, kun hän on oppinut rakastamaan itseään.
Kun ihminen nujerretaan alusta alkaen, hänen on hyvin vaikea siitä nousta.
Vierailija kirjoitti:
Pysy hoikkana. Kymppi pois jo s pehva on iso. Ei nuorehko hoikka nainen ole koskaan ruma.. Kehopositiiviset ovat kaikkein rumimpia.
Tarkoitatko kymmenen kiloa? Mittani ovat 174 cm / 63 kg tällä hetkellä. Se 10 kg:n pudotus vaatii kovaa dieettiä minulta. Ainoa isot ongelmat kehossani ovat peppu, reidet ja lantio; muuten pysyn melko helposti hoikkana. Kasvojen rumuuteen paino ei vaikuta/auta juurikaan. Toisaalta olen valmis kokeilemaan kaikki keinot, kun alan olla aivan epätoivoinen jo.
T. Ap
En usko. Koskaan en ole niin rumaa ihmistä nähnyt, jos on perushygienia hallussa ja perusterve, sekä asenne kohdallaan.
Leveä lantio ja pyöreä peppuhan on hyvä asia. Maantienväriset hiuksetkin ovat oikein ajateltuna kauniin vaaleanruskeat. Ongelmasi on huono itsetunto ja että uskot kaikkea, mitä sulle sanotaan. Jotkut ihmisethän haukkuu toisia ihan vaan, kun nauttivat toisten nöyryyttämisestä. Varsinkin jos huomaavat, että henkilö on valmiiksi jo henkisesti hauras.
Sukulaisen ovat haukkuneet minua oudon näköiseksi konkreettisesti syntymästäni lähtien (kun mut nähtiin synnytyssairaalassa, olin ihmettelyn ja pilkan sekä naureskelun kohde jo silloin sukulaisilleni). Molemmilta elämäni suurimmilta ihastuksen kohteiltani olen saanut pakit, vaikka oikeasti tsemppasin kaikkeni, treenasin kuntoani/salilla, meikkasin, ostin uusia vaatteita, kävin kampaamossa jne. ja vein lahjoja.
Koulussakin kiusattiin ja välillä on luultu ulkomaalaiseksi vain keskiverrosta poikkeavien piirteitteni vuoksi. Olen "outo" kaikkialla vain siksi, kun olen ruma. Vaikka olisin kuinka kiltti ja kohtelias, saan vain vinoja, halveksivia katseita ja välttelyä osakseni.
Elämäni on aivan täyttä p*skaa tällaisena rumiluksena. Haluan kokea edes pienen hetken, millaista on olla normaali nainen - sellainen, jolla on mahdollisuus kokea rakkautta ja saada kumppanikin. Auttakaa, olkaa kilttejä.