Olen opettaja ja v*tuttaa pitkä kesäloma
Olen nyt ollut lomalla juhannuksesta saakka ja haluaisin jo töihin, mutta vielä pitäisi kolme viikkoa jaksaa lomailla. Mieluummin siirtäisin loput lomapäiväni räntäsateiseen syksyyn, mutta opetusaikana se ei tietenkään onnistu. Muutenkin olisi kiva lomailla lyhyempiä pätkiä ympäri vuoden kuin pitkän kesän yhteen pötköön. Etenkin kun puoliso on töissä.
Kommentit (28)
Vaihda alaa. Mun mielestä pitkä loma on ylivoimaisesti paras puoli open työssäni ja osin siksi alan valitsisinkin.
0/5, hyvä provo, jolla saadaan vihaamaan opettajia
Kannattaisi hankkia elämään muita mieluisia virikkeitä ja harrastuksia. Monet tukeutuvat aivan liikaa puolisoonsa tehden yhdessä melkein kaiken ja onkin sitten tyhjän päällä, jos joutuukin elämään yhtäkkiä ilman puolisoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda alaa. Mun mielestä pitkä loma on ylivoimaisesti paras puoli open työssäni ja osin siksi alan valitsisinkin.
Olisiko antaa vinkkejä, miten ajan saa kulumaan yksin, kun kaikki muut ovat jo töissä? ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi hankkia elämään muita mieluisia virikkeitä ja harrastuksia. Monet tukeutuvat aivan liikaa puolisoonsa tehden yhdessä melkein kaiken ja onkin sitten tyhjän päällä, jos joutuukin elämään yhtäkkiä ilman puolisoa.
Tämä on hyvä kommentti! Kyllä minulla omiakin harrastuksia on, mutta ei niihin saa kulumaan kuin tunnin tai pari päivässä. Käyn mm. suppailemassa, polkujuoksemassa ja pyöräilemässä päivittäin. Sen lisäksi olen viime viikolla käynyt parissa museossa ja leffassa sekä päiväseltään Turussa turisteilemassa. Toki myös luen kirjoja ja katson Netflixiä. Alkulomasta olin viikon yksin lomalla Kreikassa ennen kuin mieheni jäi lomalle. Silti kesä on aika pitkä, kun yrittää tekemistä keksiä. Olisiko sinulla ideoita heittää? ap
Useat tuntemani opet tekevät kesätöitä yksityisissä yrityksissä.
Vierailija kirjoitti:
Voithan ottaa seuraavalle kesälle kesätöitä!
Komppaan tätä.
Ihanko tosissasi olet sitä mieltä, että opettaja ei saa kiroilla edes anonyymilla nettikeskustelupalstalla? Opettajat ovat ihmisiä siinä missä muutkin, ja joskus tekee mieli päästellä höyryjä. Ei se, että vapaa-ajalla suusta pääsee ruma sana, tarkoita, et oppilaiden edessä puhuisi samoin.