Joo lapsi jää erossa isälleen
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta aikamoista syyllistämistä täällä. Joissain tapauksissa se isä on parempi vaihtoehto lähivanhemmaksi kuin äiti. Se, että synnyttää ei tee kenestäkään hyvää äitiä.
Kiitos tästä. En ole Ap. mutta tiedän Ap:n lisäksi itse pariskunnan, jossa myös lapsien lähi vanhemmuus on uskottu ja annettu isälle molempien vanhempien yhteisestä sopimuksesta ja päätöksestä. Edelleen säännöllisen epäsäänöllisesti lasten isä saa kuulla kyselyitä ja uteluita, että miksi näin kävi. Ei riitä perusteeksi, että yhteisestä päätöksestä, tai koska näin oli luontevinta ja parhainta lapsille, koska mm. lasten isä voi ja pytyy säätämään työaikaansa huomattavasti joustavammin jos tai kun tilanne niin vaatii; lapset kuitenkin vielä melko nuoria. Lasten äidin on mm. epäilty olleen alkoholisti, mielenvikainen ja mikä lie narsisti. - Joista viimeinen kuulemma näkyy mm. siinä, että ovat miehen (lasten isän) kanssa edelleen säännöllisesti yhtyeksissä. Ja varmasti kun pian on mm. yhden lapsista synttärit, niin olen varma, että paikalla on taas niin lasten isä kuin äiti ja käyttäytyvät ja toimivat toinen toistaan kunnioittaen ja arvostaen.
Surullista kyllä tämä palsta on kerran jos toisen opettanut, että Suomessa(kin) on vielä pitkä matka tasa-arvoon. On varmasti totta, että edelleen erotilanteissa lapsien lähivanhemmuus uskotaan herkemmin lasten äidille kuin isälle. Mutta minun on vaikeuksia käsittä, että miksi tämän pitäisi olla joidenkin mielestä aina näin. Eikä kummassakaan vanhemmisssa äidissä tai isässä todellakaan tarvitse olla, mitään erityistä vikaa tai puutetta, jotta lähivanhemmuus uskottaisiin jommalle kummalle, jolloi valinta kriteerinä on tai pitäsi olla muutakin kuin huoltajan sukupuoli.
Elatusvelvollisen pitää maksaa Kelalle takaisin, jos ei hae maksuvapautusta.