Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avuttomat naisihmiset (case Marita Taavitsainen)

Vierailija
21.07.2018 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201807202201085969_vd.shtml

Eronnut Marita Taavitsainen opettelee laskujen maksamista, eikä omista edes pankkitunnuksia. Voi hyvää päivää! Miten nykyään joku ihminen voi olla noin avuton ja ikää on alle 50v?

Itse on tulisi toimeen lainkaa ilman pankkitunnuksia: miksi juosta ympäri pitäjää etsimässä laskuautomaatteja, kun homman voi hoitaa kotona. Sama koskee useita ostoksia, jotka voi hoitaa kätevästi netissä ja usein tarvitaan tilauksen varmistamiseen pankkitunnukset. Omien terveystietojenkin saaminen edellyttää pankkitunnuksia. Maritallakin diabetes, joten käy varmasti säännöllisesti lääkärintarkastuksessa/labrassa. Minullakin on säännöllinen lääkitys. Kun on aika kontrolliverikokeeseen, laitan netin kautta viestin lääkärille, joka kirjoittaa lähetteen, katson itse labravastaukset ja jos niissä epäselvää, laitan kysymykset lääkärille (taas netiin kautta).

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin oikein viihdyttävä uutinen tämä. 

On tosiaan vähän avuton tapaus. 

Vierailija
2/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se ole saanut pankkitunnuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen Marita on? Jutussa sanottiin, että avioliitto kesti 10 vuotta. Onhan hän ollut sitä ennen jo aikuinen vaikka kuinka kauan. Kuka hänen asiansa silloin hoiti, onhan pankkitunnukset olleet käytössä iät ajat. Ehkä hän on ollut niin taiteilijaa niin taiteilijaa, ettei ole vaivautunut arkisiin asioihin tätä ennen. 

Vierailija
4/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä.

Vierailija
5/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taavitsainen on aina ollut sellainen herttainen hömelö, entiseltä ammatiltaan muistaakseni kampaaja.

Vierailija
6/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä on mahdollista, Taavitsainenhan oli pitkään sinkkuna ennen avioliittoa ja lapsia. Oli omat asunnot ja muut. Joskus reilu 10v sitten oli vielä niitä laskuautomaatteja enemmän. Itselläkään ei ollut heti nettiä kotona vaan tunnukset saatuani maksoin työpaikalla lasut. Ihan luvan kanssa.

Vierailija
7/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on varmaan aina ollut joku "manageri" hoitamassa tällaiset ei taiteelliset, maalliset asiat. Esim. aviomies.

Vierailija
8/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös tällaisia naisia. Yksi tuttu on ihan maisteri eli älliä olettaisi olevan jonkin verran, mutta mies hoitanut kaiken kotona niin naisella on jotenkin järki lähtenyt kokonaan. Nuorehko ihminen että tuskin mistään dementiasta kyse kuitenkaan.

Vierailija
9/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies (siis ex) hoitanut kaikki pankkiasiat tähän asti. Ja jos sitä ennen Marita hoiti pankin tiskillä siihen asti. Olen saman ikäinen, ikäni asiani hoitanut itse, mutta eipä mulla ole tunnuksia kuin jotain neljä-viisi vuotta.

Vierailija
10/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on taas näitä pääsenpä lehden otsikoihin juttuja.

Vierailija
11/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuttomat miesihmiset!

Kun äitini kuoli kuusikymppisenä, ei isäni osannut käyttää hellaa ( ei saanut lapsilukkoa pois), pesukonetta saati osannut maksaa laskuja verkkopankissa tai lukeasähköposteja. Äiti oli hoitanut kaikki nuo. Minä sitten opetin isän tekemään nakkikeittoa ja pesemään pyykkiä. Laskuasioissa oli iso homma.

Vierailija
12/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohohoh!

Vierailija
13/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen Marita on? Jutussa sanottiin, että avioliitto kesti 10 vuotta. Onhan hän ollut sitä ennen jo aikuinen vaikka kuinka kauan. Kuka hänen asiansa silloin hoiti, onhan pankkitunnukset olleet käytössä iät ajat. Ehkä hän on ollut niin taiteilijaa niin taiteilijaa, ettei ole vaivautunut arkisiin asioihin tätä ennen. 

Täyttää elokuussa 50v. 

Vierailija
14/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori ihminen tsemppiä!

Muori 79v

Vierailija
15/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että pankkitunnuksia tarvitsee nykyään paljon muuhunkin kuin laskujen maksamiseen, joten näinkin yksinkertaisen ja elämää helpottavan toiminnon opetteleminen ei luulisi olevan vaikeaa.

Vierailija
16/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saara Aaltohan oikeun kehuu samalla. Kun on taiteilijasuvusta...

Vierailija
17/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten muita , jopa "älykkö julkuiksi" itseään tituleeraavia, jotka eivät kertakaikkiaan hallitse nettipankkitoimintoja tunnuksista puhumattakaan.

Ihana, kiltinoloinen ja valoisa  Marita Taavitsainen kyllä tulee handlaamaan nuo asiat no problem alta aikayksikön!

Monilla yllättävän usein toinen  parisuhteessa tykkää hoitaa talousasiat ja heti suhteen alussa tarjoutuu tähän mielellään.

Vierailija
18/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avuttomuutta olisi se, ettei osais hoitaa asioitaan. Jos tykkää vaan hoitaa asiat eri tavalla kuin muut (vaikka sitten vaikeimman kauttakin), niin se ei ole mitään avuttomuutta.

Vierailija
19/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on varmaan aina ollut joku "manageri" hoitamassa tällaiset ei taiteelliset, maalliset asiat. Esim. aviomies.

Hänellä oli aiemmin tällainen "luottohenkilö", joka ilmeisesti laittoi Taavitsaisen rahoja omiin taskuihinsa. (Tämä linkki tuli ekana vastaan: https://www.is.fi/viihde/art-2000000805901.html) No, ei Taavitsainen tietenkään ole ensimmäinen, eikä viimeinen, viihdetaiteilija, jolle näin on käynyt.

Vierailija
20/23 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Olen itse täysin tumpelo kaikissa tekinisissä asioissa, mutta pankkitunnukset on ollut 18-vuotiaasta asti ja olen 44-vuotias. Aluksi niillä toki katsoin vain saldoa ja maksoin niillä automaateilla pari vuotta, mutta koneen kautta olen maksanut laskuja ainakin 20 vuotta.

Isäni on teknologiafriikki, ja varmaan siksi itse olenkin siinä niin avuton, mutta hyvä puoli siinä oli se, että pakotti minut pysymään nykyajassa mukana ja opetti näitä perusasioita niin kuin veroilmoituksen täyttäminen tai laskujen maksaminen.

Maritan puolustukseksi on sanottava, että minä taas en osaa käyttää facebookia, twitteriä tai mitään muutakaan someen liittyvää, en osaa ladata kuvia koneelle ja vasta ihan viime vuosina opin lähettämään valokuvia muille... Kun ei vaan jaksa kiinnostaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi