Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla tänään neljäs alkoton päivä <3 <3 <3

Vierailija
21.07.2018 |

Ihana herää päihteettömään aamun ja keittää kahvit. Röökiä kyl vielä polttelen mut askel kerrallaan. Eli tästä nyt aamukahvi ja rööki ja sit miettiin mitä kujeita sitä tänään keksis :)

Saa tsemppaa :)

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ei ole mitään ilman alkoholia.

Vierailija
2/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe kaljalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Alkoholismi on paha sairaus.

Vierailija
4/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Alkoholismi on paha sairaus.

Kiitos.

Vierailija
5/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Mitä korvaavaa tekemistä olet keksinyt? Oletko alkanut harrastaa liikuntaa? Minä huomasin, että kun liikkuu ja syö terveellisesti, lakkaa tekemästä mieli "myrkyttää" kehoa. En olisi ikinä uskonut, että perjantain after work -oluet vaihtuisivat kohdallani kuntosaliin, mutta näin on käynyt, ja voin paljon paremmin nyt.

Vierailija
6/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sulle tähän aamuun, nauti hyvästä olosta. Elämästä tulee aidosti mielekkäämpää, kun alkoholi ei ole sotkemassa ihmissuhteita ja terveyttä. Hyvän päätöksen olet tehnyt, jatka samaan malliin, päivä kerrallaan.

Vierailija
7/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, hyvä sinä!!! Pystyt mihin vaan <3

Vierailija
8/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä se alkaa. Tsemppiä!

Vierailija
9/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
10/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana herää päihteettömään aamun ja keittää kahvit. Röökiä kyl vielä polttelen mut askel kerrallaan. Eli tästä nyt aamukahvi ja rööki ja sit miettiin mitä kujeita sitä tänään keksis :)

Saa tsemppaa :)

Aina parempi, jos myös saat tukea päätöksessä pysymiseen alan ammattilaisilta? Kaikkea hyvää!

Vierailija
11/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä nyt helevettiin yuo pelleily ja juokse juomaan.

Vierailija
12/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa!!! :) On tosi mukava lukea kun olet saanut jo näin paljon tsemppaavia kommenteja.

Innostu jostain uudesta, mikähän se voisi olla (jotain terveyttä edistävää).

Vierailija
13/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdeksas päivä menossa. :) Kävin eilen ulkona syömässä ensimmäisen viikon kunniaksi.

Olen ryypännyt 11 vuotta ja olen kait aika alkoholisoitunut. Haluan aloittaa ihan uuden elämän. Olen tehnyt tässä muutosta moniin muihinkin asioihin. Olen ollut vuosia työttömänä ilman juuri mahdollisuuttatyöllistyä. Lähden nyt syksyllä opiskelemaan. Toivon, että pysyn raittiina.

Koitan myös liikkua enemmän ja tehdä uusia juttuja. Etsin ilmaisia tapahtumia, näyttelyitä ja museoita, joissa käyn.

Olo on parantunut paljon. Vaikeita päiviä on ollut jo tänäkin aikana, mutta olen jotenkin alkanut näkemään asiat eri tavalla. Olen sairas, enkä halua päätyä samaan jamaan kuin jotkut ihmiset, joita näen joka päivä. Aikaisemmin olen aina ratkennut taas ryyppäämään, mutta nyt mulla on ihan eri eväät tähän hommaan. Koitan voida kokonaisvaltaisesti paremmin. Jostain syystähän mä juon. Yritän eliminoida sen syyn, mikä on ollut lähinnä syvä toivottomuus tulevaisuuden suhteen.

Juomattomuus tuntuu kropassakin. Mun maha on kutistunut paljon, eikä kropassa enää ole kilokaupalla ylimääräistä nestettä. Naama ei enää näytä niin turpealta. Sydän ei hakkaa hulluna jatkuvasti, ei vapisuta, ei ole voimakkaita elohiiriä jne.

Vaikeina hetkinä tekee kyllä mieli juoda, mutta yritän vain ajatella, että selviän kyllä ja opin vielä selviytymään ikävistäkin tunteista, ahdistuksesta ja toivottomuudesta ilman alkoholia. Koitan maalata ja piirtää tunteita ja asioita, kun on vaikeaa.

Vinkkinä muuten... Kun on tottunut ryyppäämään, niin on ehkä ehdollistunut tuntemaan olonsa jotenkin paremmaksi kun pitelee esim. kylmää tölkkiä ja juo siitä. Mä juon jatkuvasti vettä tai mehua, jota ennen join vodkan kanssa. Alkoholiton olutkin käy lohtujuomasta.

Pitää myös koittaa varoa, ettei addiktoidu johonkin muuhun.

Vierailija
14/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille!!! Sydämestä!!

Mulla on takana yli 6kk:n putki ja alkoholisti olen ollut 6 vuotta. Olen siis 25 v muija ja välillä elänyt ihan katuojassa.

Tukea saan perheeltä ja mulla on myös lääkäri/hoitaja pari, joita tapaan säännöllisesti.

Unilääkkeitä aion syödä seuraavat pari viikkoa ja mulla on myös resepti rauhoittaviin/mielialalääkkeisiin mutta niille ei ole tarvetta.

Olen jo pari kuukautta eli ton viimesimmän putken jälkeen syönyt erittäin vahvoja B12 ja D vitamiineja, jotka minusta helpottaa myös mielialaa (vai onko sitten lumevaikutus).

Kyl tää tästä, tahto on kova. Ja kouluun mäkin oon menossa vuoden tähtäimellä. Taustalla yo-tutkinto ihan hyvin paperein.

Vierailija
15/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

LSD + MDMA = parasta mitä ihminen voi kokea.

Vierailija
16/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Olisipa mullakin. Eilen tuli taas kiskottua yksin netin ääressä. Tosi järkevää. 

Nyt väsyttää, turvottaa, ällö olo. Huokaus.

Vierailija
17/17 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille!!! Sydämestä!!

Mulla on takana yli 6kk:n putki ja alkoholisti olen ollut 6 vuotta. Olen siis 25 v muija ja välillä elänyt ihan katuojassa.

Tukea saan perheeltä ja mulla on myös lääkäri/hoitaja pari, joita tapaan säännöllisesti.

Unilääkkeitä aion syödä seuraavat pari viikkoa ja mulla on myös resepti rauhoittaviin/mielialalääkkeisiin mutta niille ei ole tarvetta.

Olen jo pari kuukautta eli ton viimesimmän putken jälkeen syönyt erittäin vahvoja B12 ja D vitamiineja, jotka minusta helpottaa myös mielialaa (vai onko sitten lumevaikutus).

Kyl tää tästä, tahto on kova. Ja kouluun mäkin oon menossa vuoden tähtäimellä. Taustalla yo-tutkinto ihan hyvin paperein.

Tsemppiä uuteen elämään ja opintoihin! Tämä on varmasti yksi sun elämän parhaista ja tärkeimmistä valinnoista. Onneksi olet vielä myöskin tosi nuori. Itse hukkasin vähän enemmän aikaa. (Luojan kiitos mullakin on hyvät yo-paperit. Silloin en ryypännyt. Sain papereilla opiskelupaikan helposti.)

Näiden juttujen lukeminen jotenkin vahvistaa motivaatiota. Elämänlaatu varmasti paranee paljon, kun vaan jatkaa raittiina.

Hienoa, että saat tukea! Mä koitan vielä sinnitellä lähinnä yksinäni, mutta vertaistukea löytyy aina välillä jännistä paikoista. Esim. täältä.

Mäkin syön B12-vitamiinia. Lähinnä siksi, etten saa sitä ruuasta, mutta nyt tuli ostettua vahvempia vitamiineja kuin tavallisesti. Mäkin olen ollut huomaavinani jotain vaikutusta mielialaan.

13

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi