Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raha ei tuo onnea.

Vierailija
29.04.2006 |

ahdistaa ja olen katkera.

Joudun / saan seurata naapurin perhe elämää päivittäin.

Vaimo kotona lasten kanssa (3 alle 5v) ja mies on joku siivooja tai vastaava, ainakin firman autosta päätellen.

talo on vähän rähjänen ja siihen on aina tekeillä jotain remppaa.

auton raatoja pihassa.

meillä menee varmasti taloudellisesti paremmin, itse ansiosidotulla

päivärahalla ja mies hyvä palkkaisessa työssä.

katselessani tänään heitä. isi opetti lapsia ajamaan pyörällä, äiti tonki kasvimaalla. välillä käytiin halaamassa, syötiin evästä pihassa,

laitettiin laastaria, oikeasti ihanaa perheen arkea.

itkin ja olin katkera.

oma mies aina töissä ja muutenkaan ei suhde oikein toimi.

rahaa on ja hieno uusi talo.

tajusin, että voisin milloin vain vaihtaa taloudellisesti turvatun elämän

oikeaan onneen.

anteeksi vuodatus , mutta ahdistaa pahasti

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkistä tasapainoa kun ei voi rahalla ostaa! Tärkeintä on, että kokee elämänsä mielekkääksi ja osaa nauttia siitä. Olen nähnyt monta uraputkessa olevaa, mutta siitä maallisesta mammonasta on niin vaikea luopua ja elintasosta.

Kuitenkin olen lukenut ja kuullut joidenkin tehneen radikaaleja ratkaisuja uraputkesta pois. Ja useimmat ovat olleet tavattoman tyytyväisiä! Mutta rohkeuttahan se tietysti vaatii!!!

Vierailija
2/28 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattele olevasi köyhä ja onneton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on ihana parisuhde jossa kunnioitamme toinen toisiamme, kaksi tervettä maailman ihaninta lasta, molemmat terveitä ja sen lisäksi vielä ihania lemmikkieläimiä. Taloudellisesti, noh.. velkaa on tolkuttomasti, mutta pärjätään ihan OK, mielestäni henkinen varakkuus on huomattavan paljon tärkeämpää kuin pankkitilin saldo

Vierailija
4/28 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi mielessä tuo onnellisuus kun olin lasten kanssa pyöräilemässä. (mies lähti päivällä jo juhlimaan,eikä ennen maanantaiyötä palaa)

Perheet haravoivat pihoja yhdessä ja isät leikkivät lasten kanssa..ihanaa katseltavaa =) Meillä mies tuo paksun lompakon kyllä tilipäivänä ja uusi talo ja auto...mutta siihen se jääkin =(

Ero olisi varmaan paras ratkaisu tässäkin tapauksessa.

Vierailija
5/28 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni erosi viime syksynä miljonäärimiehestään (ulkomailla) ja sanoo olevansa nyt todella onnellinen. Heillä oli maallista mammonaa aivan tajuttomasti (monen sadan neliön kämppä, toisessa maassa myös kämppä, vuoristossa asunto, lapset mielettömän kalliissa yksityiskouluissa, taloudenhoitaja jne.). Mies tosiaan oli aina töissä ja ei antanut koskaan kunnolla aikaa lapsilleen tai siskolleni. Hän kertoi, että rahasta tuli heidän onnensa este! Siskoni vanhin lapsi on kärsinyt todella paljon tästä tilanteesta ja käy nyt terapiassa.

Nyt siskoni on tavannut aivan ihanan ja arvomaailmaltaan erilaisen miehen, joka tykkää siskoni lapsista ja oikeasti antaa aikaa heille. Toivottavasti siitä tulisi vielä ajan oloon hyvä suhde.

Kannattaa oikeasti miettiä, mitä elämältään haluaa ja tehdä omat valintansa. Siskoni yritti puhua miehelleen, että vähentäisi töitä (ei tarvitsi tehdä töitä juurikaan, kun rahaa on niin paljon), mutta eihän se käynyt.

Itselleni tuon seuraaminen on ollut opettavainen kokemus ja yritänkin nauttia pienistä asioista ja arvostaa henkistä hyvinvointia jne. Toki rahaakin tarvitaan, mutta ei sitäkään mielettömästi tarvita, että tullaan ihan kivasti toimeen.

Jaksamista ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville. Tiedän aika tarkkaan, miltä teistä tuntuu!

Vierailija
6/28 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautuu asiaan?

Vierailija
7/28 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yksi köyhä jolla kaikki päin peetä.

mies on vaan autoja laittelee ja käyttää niihin kaikki rahat.

lapset ja mä ollaan vaan este harrastuksille.

saa joka vaippaan miettiä, että mistä rahat.

Vierailija
8/28 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta helepottais kummasti taloudellista tilanettamme... Tosi on, ettei rahalla saa kaikkea, ei onnea, ei aikaa, ei terveyttä...

Vierailija
9/28 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äitinä otin juuri isomman lapsen pyörästä apurenkaat pois ja olen aloittanut opettamaan häntä. Tiedän ettei ole naisten ja miesten hommia, mutta jotain toivoisin hänen tekevän lasten kanssa. Minusta pyöräily on kivaa, hänelle se(kin) on rasite.

Kuinka paljon kivempaa olisi JAKAA asioita miehen kanssa, fyysisellä ja henkisellä tasolla...

Vierailija
10/28 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä on rahaa ja paljon. Mutta silti meillä paljon rakkautta ja onnellisuutta. Tärkeintä maailmassa on meidän perhe, ilman sitä olisi ihan hukassa. Elämässä kun on tapahtunut ikäviä, niin on oppinut arvostamaan ihmissuhteita ja sitä mikä elämässä onkaan tärkeintä, läheiset. Rahalla voi ostaa hienon ja kalliin asunnon, mutta rahalla ei voi ostaa aitoa rakkautta ja onnellisuutta.

Mä voisin kuvitella ihan hyvin olevani onnellinen, vaikka olisin asunnoton ja rahaton. Kunhan vain mies ja lapset pysysivät rinnalla elämämme loppuun saakka.

Ihminen yleensä tajuaa mikä hänelle on tärkeintä, kun (meinaa) menettää sen mikä oikeasti onkaan ollut se tärkein.

Toki rahalla saa kaikkea ihanaa, 2000e laukku on kyllä makea. Mutta jos olisin kävelyllä lapsen kanssa sillalla ja tulisi hurja tuuli, niin kyllä minä lapsen pelastaisin, kun sen veskan.

Minun elämässäni on aina ollut rahaa, enkä rahasta ole seonnut, kuten tuttavani joka keski-ikäisenä sai suuren lottovoiton.

Vierailija
11/28 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ääripää (köyhyys vs. rikkaus) eivät välttämättä tuo onnea. Raha ei ole ollut koskaan elämässäni tärkeimmällä sijalla! Minusta tuntuu, että nykyään on aika paljon rahan ja materian perässä juoksijoita! Onnellisen elämän rakentaa kukin omien arvojensa ja mieltymystensä mukaan. Olen myös huomannut, että jos on rahaa paljon, aiheuttaa se useimmissa suurta kateutta! Itse en rehellisesti sanottuna kadehdi mammonaa. Joskus kyllä aikaisemmin kahdehdin sellaisia, joilla oli henkinen tasapaino kunnossa. Nyt sen olen löytänyt minäkin!

Vierailija
12/28 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki köyhät on onnellisia ja kaikki rikkaat onnettomia.

Se, joka väittää, että raha ei tuo onnea valehtelee. Kyllä raha onneakin tuo. AP mietipä tilannettasi, että olet köyhä ja onneton. Huomattavasti onnettomampi olet silloin. Minä olen aina elänyt köyhää elämää ja tekisin mitä vain saadakseni joskus rahaa, ettei tarvitsisi joka kerta kaupassa laskea senttejä, että riittääkö rahat vai ei.

Jos olisi rahaa pystyisi ihan eri tavalla nauttimaan elämästä. Matkustelemaan, asumaan hienossa talossa eikä tässä murjussa. Harrastamaan, hankkimaan kaikkea hienoa, vaatteita eikä kulkea samoissa retkuissa ikuisuutta. Kaikki tuo tekisi minut aivan älyttömän onnelliseksi. Ei raha tietenkään kaikkea onnea takaa, mutta erittäin paljon!

Vierailija
13/28 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että saa kohtuulllisen toimeentulon eikä aina joudu joka senttiä laskemaan on varmasti tärkeää. Koska tiukka rahatilanne varmasti kiristää hermoja ja kaikki energia menee rahan miettimiseen. Mutta varmasti onnellisia löytyy sekä rikkaista että köyhistäkin. Raha kyllä helpottaa elämää, mutta ei se onnea yksistään tuo.

Vierailija
14/28 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sympatiaa rikkaille.

voi miten on kurjaa olla rikas.

audi huollossa ja joudun ajamaan volvolla.

sniff..

Vierailija
15/28 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä aikaa kun ei rahalla saa ostettua! Tuttavani repäisi itsensä ulos vuosia kestäneestä oravanpyörästä. Ja tuntee nyt olevansa onnellinen. Toki varmasti rahaa on säästössä, kun paiski sitä ennen duunia hullun lailla. Hän kertoi, että on saanut lapsiinsa " yhteyden" ja parisuhdekin voi hyvin. On mukavaa nähdä, kuinka hyvinvoivalta ja onnelliselta hän näyttää.

Itse pyrin tasapainoilemaan ja löytämään kultaisen keskitien eri elämänalueiden välillä. Ja aika hyvin olen onnistunutkin. Kun olen monenlaista kokenut ja nähnyt, pyrin nauttimaan itselle mielihyvää tuottavista asioista. Ja raha ei ole arvomaailmassani eka sijalla!

Vierailija
16/28 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät vain yrittää vakuutella itselleen, että ei nuo rikkaat VOI olla onnellisia. No, yllätys yllätys! Kyllä rikkaatkin ovat onnellisia siinä missä köyhätkin. Vaikka meillä on komea talo, iso auto, hyvin palkatut työt, varaa matkustella, jne. OLLAAN SILTI ONNELLISIA. Näyttää vain olevan joillakin vaikea niellä tätä tosiasiaa.

Vierailija
17/28 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" rikkaatkin" voisi olla onnellisia. Vitsi lienee siinä, tajuaako ottaa irti juuri senhetkisestä tilanteesta kaiken olennaisen. Osaako nauttia hetkestä ja niistä pienistä asioista joita elämä on täynnä. Jos koko elämä on sitä että murehtii rahatilanneetta ja kadehtii muita joilla enemmän, ei se raha varmaan toisi muutosta, sillä aina löytyisi niitä joita on vieläkin enemmän jne. Kun ihminen tajuaa arvostaa niitä kortteja, joita elämä on hänelle jaellut, ei sillä rahan määrällä oikeasti ole mitään väliä.

Vierailija
18/28 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviytymiseen. Kyllä ne tärkeimmät asiat tulevat jostakin ihan muusta kuin maallisesta mammonasta ja materiasta. Olen aika paljon nähnyt näitä rikkaita ihmisiä. Osa vaikuttaa ihan onnelliselta, osa taas on tyytymätön lähes kaikkeen. Kuitenkin näinhän se on myös köyhemmissä olosuhteissa! Rakkaus, riittävä aika ja vuorovaikutussuhteet ovat kaiken perusta. Jos ne eivät ole kunnossa, ei siinä paljon rahakaan auta!

Vierailija
19/28 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stella80:

Mutta jos olisin kävelyllä lapsen kanssa sillalla ja tulisi hurja tuuli, niin kyllä minä lapsen pelastaisin, kun sen veskan.

Vierailija
20/28 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ehkä se oli huono vertaus kuitenkin, kun äkkiä keksin jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan