Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan tyttöystävä oli ensimmäistä kertaa mökillämme.. 3 päivää ja auttoi kerran ruoan laitossa

Vierailija
20.07.2018 |

Ja silloinkin kuin varta vasten kysyin että voitko auttaa kuorimaan perunat. Että sellaista.Voi kun toivoin että tästä olisi saatu pojalle hyvä vaimo ja äiti lapsille mutta ei näytä olevan sellaista ns. "vaimo-ainesta".:(

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas kas, että sellainen "ihana" anoppi olet.

Täällä nillität nimettömänä ,mutta et saa suoraan sanottua IRL. Säälittävää.

Ensinäkin,jos tarvitset apua pyydä. Pyysit kerran ja sait, joten mikä ongelma.

Jos sulle yhden lisäsuun ruokkiminen on noin big Dean,niin ei hyvin mee.

Oikea ongelma lienee se,että sulla on laiska ukko ja huonosti kasvatettu poika,joille olet piikana.

Joten säästä kiukkusi heille. Ihme kanttura.

Yleisten käytössääntöjen noudattamista ei tarvitse pyytää. Ne pitäisi tulla automaattisesti. Sanotko myös vieraillesi että ruoan jälkeen pitää kiittää, pöytään ei tulla ilman paitaa ja kahvipöydässä ei pelata samalla kännykkäpeliä? Ei tee hyvää vaikutusta jos ensitapaamisella ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
42/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kas, että sellainen "ihana" anoppi olet.

Täällä nillität nimettömänä ,mutta et saa suoraan sanottua IRL. Säälittävää.

Ensinäkin,jos tarvitset apua pyydä. Pyysit kerran ja sait, joten mikä ongelma.

Jos sulle yhden lisäsuun ruokkiminen on noin big Dean,niin ei hyvin mee.

Oikea ongelma lienee se,että sulla on laiska ukko ja huonosti kasvatettu poika,joille olet piikana.

Joten säästä kiukkusi heille. Ihme kanttura.

Yleisten käytössääntöjen noudattamista ei tarvitse pyytää. Ne pitäisi tulla automaattisesti. Sanotko myös vieraillesi että ruoan jälkeen pitää kiittää, pöytään ei tulla ilman paitaa ja kahvipöydässä ei pelata samalla kännykkäpeliä? Ei tee hyvää vaikutusta jos ensitapaamisella ei osaa käyttäytyä.

Nuo esimerkkisi on perus hyvää käytöstä. AP:n tilannetta kuvaavammat olisi että vieraiden pitäisi leikata nurmikko, käydä marjassa tai pestä matot pyytämättä. Ei kukaan tee vieraspaikassa jotain mitä ei pyydetä, koska kaikilla taloilla on eri tavat. Oma-alotteinen saa olla, mutta silloinkin kannattaa kysyä ensin miten voi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen ahdistavana sen, miten naisten oletetaan auttavan aina keittiöjutuissa, kun miehet saavat vapaasti seurustella.

Vierailija
44/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ei vaan tajua että ne remppahommat vievät enemmän aikaa kuin joku ruoanlaitto ja pyykkien pesu. Ja kun yhden homman saa tehtyä niin aina maalla joku homma on tekemättä. Vaikka hommat ovat yksittäisiä harvoin tehtäviä hommia niin niistä hommista kertyy pitkä lista tehtävää. Naiset ei vaan näe metsää puilta.

Vierailija
45/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisin tyttöystävänä kaivanu parhaan pesuniksin eli VESSAHARJAN + vettä ämpärissä. Sitten perunat sinne kunnon karuaelliin ja villiä pyöritystä välillä suuntaa vaihtaen.

Ja olisin niin vaimoainesta, että appiukkokin ois jonossa makuukamarini ovella.

Vierailija
46/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on oltu naimisissa 38 v. enkä vieläkään ole joutunut auttamaan miestäni ruuanteossa.

Vierailija
47/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet kasvattanut pojastasi hyvän tulevan puolison, osaahan hän laittaa ruokaa, siivota ja pestä pyykkiä?

Minusta on kiva naisena hemmotella miestä laittamalla ruokaa, siivoamalla jne kun hän puolestaan tekee raskaat miesten työt kuten rappusten korjaamiset, klapien pilkkomiset jne. Sanoisin että 95% naisista saa nautintoa kun pääsevät vähän paasaamaan miestä.

”Suurin osa ihmisistä on varmaan kuten minä.”

Vierailija
48/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja silloinkin kuin varta vasten kysyin että voitko auttaa kuorimaan perunat. Että sellaista.Voi kun toivoin että tästä olisi saatu pojalle hyvä vaimo ja äiti lapsille mutta ei näytä olevan sellaista ns. "vaimo-ainesta".:(

Luokattoman huono trolli. Sun tehtäväsi äitinä on opettaa omalle pojallesi  että keittiöduunit kuuluvat nykyisin myös miehille. Likkakaveri oli vieraana ja vieraat eivät osallistu töihin.

Vierailija
49/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelun alkuvaiheessa todella käyttäydytään vieraan tavoin seurustelukumppanin perheen luona.

Poikasi tyttöystävä ei myöskään ole piika. Mikset ehdottanut, että nuoret tekisivät teille ruokaa? Ja tuota, tekikö poikasi ruokaa?

Onkohan tässä joku seutukohtainen ero (ehkä myös liittyen palstalla puhuttuun kursailukulttuuriin). Näin hämäläisenä karjalaisten jälkeläisenä pidän itsestäänselvänä että vieraat osallistuvat (tai vähintään tarjoutuvat) auttamaan koti- tai mökkitöissä. Muutaman päivän mökkilomalla vieraan pitää ehdottomasti osallistua esim. tiskaamiseen, vedenkantoon, grillattavien pilkkomiseen tms. Mitä nyt osaa vieraassa paikassa tehdä.

Nimen omaan vieraan kuuluu tarjoutua. Ei emännän tai isännän tarvitse pyytää. Tai vieras (riippumatta sukupuolesta) voi sanoa "Miten voisin auttaa?"

Tässä on varmasti tapaeroja. Tyttö lienee katsonut mallia siitä, miten poika toimii.

Vierailija
50/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä auttanut anoppilassa. En pitänyt asenteesta että miniä on jokin piiantapainen alempiarvoinen.

Vierailija
51/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tulisi mieleenkään mennä vieraana ollessa sorkkimaan yhtään mitään, usein äidit ja isoäidit on sellaisia, että antavat kyllä kuulua jos menee väärin. Lähinnä olisin keittiössä tiellä.

Minäkään en tosiaan vaadi heitä siivoamaan luonamme kahvipöytää tai pesemään parveketta tai mitään muutakaan älytöntä, en siis koe, että minunkaan täytyisi heidän luonaan alkaa kotitöihin.

Vierailija
52/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on virolainen kaveri (ollaan molemmat naisia). Kun hän tulee mökilleni, hän ei tee yhtään mitään. Minä soudan, haen vettä, lämmitän saunan, kannan vedet saunaan, grillaan, teen salaatit, keitän kahvit, katan, siivoan jäljet, kaiken.

Tavallaan huvittaa eikä se hirveästi haittaa, mutta kieltämättä vähän ihmetyttää. Hän kyllä kehuu että on ihanaa. Se nyt olisikin melkoista,jos valittaisi :)

Vierailija
53/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan provo mutta näitä löytyy yhä oikeasta elämästäkin.

Muistan ekoja kertoja anoppilassa kun nuorena tyttönä mieheni veljineen istuivat olohuoneessa vetämässä lonkkaa kun minun olisi vieraana pitänyt huushollata keittiössä anopin kanssa. Kanssani saman ikäiset pojat joita minun olisi pitänyt ruveta yhtäkkiä passaamaan! Mielelläni olisin yhdessä poikakaverini kanssa puuhastellut mutta anopin samalla kun verrokit istuu vieressä, huh.

Mökkireissut on yhä pakkopullaa ja käyvät työstä kun passaan sekä oman porukan että nämä "aikamiespojat". En koe olevani mökillä piika vaan osa porukkaa. Ja turha mussuttaa miestentöistä. Haen vedet siinä sivussa kaivosta ja mielelläni lämmittelisin saunaa kaljatölkki kädessä jos se olisi ainut työni.

Vierailija
54/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olet kasvattanut pojastasi hyvän tulevan puolison, osaahan hän laittaa ruokaa, siivota ja pestä pyykkiä?

Ei se poika mitään osaa tehdä. Pojan ainoa tehtävä on tuoda tuleva vaimo-piika äidin hyväksyttäväksi kesämökkityöleirille. Se jos ei palvele torpan miesväkeä, kuten hyvän vaimo-piian kuuluu, ei hyväksytä sukuun.

Poika on äiti-mamman helmoista vaimon huollettavaksi siirtyvä tyypillinen vätys.

Vierailija
55/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ikinä auttanut anoppilassa. En pitänyt asenteesta että miniä on jokin piiantapainen alempiarvoinen.

Ei olisi tullut minullekaan mieleen. Olen omilta vanhemmiltani oppinut, että vieraat ovat vieraita ei mitään talkooväkeä. Talkooväki taas on sitten eri juttu ja siitä on sovittu erikseen. 

Nuorena olin poikaystäväni vanhempien ja isovanhempien mökillä ja tehtii poikaystäväni ja hänen veljensä kanssa kaksi vuorokautta puuhommia. Siivottiin liiteri ja pilkottiin ja pinottiin puut. Homma kun oli hoidettu niin papparainen antoi pojille varmaan siihenaikaan 100mk rahaa "palkaksi". No ei siinä mitään, minä en mitään palkkaa odottanutkaan vaan olin tyytyväinen että papparainen halusi pojan pojalleen antaa vähän rahaa. Sitten "anoppikokelaan" kuulin supattavan, että minullekkin olisi jotakin palkkaa pitänyt antaa. Itseasiassa olin hieman hölmistynyt kun en mitään odottanutkaan eihän talkoista mitään palkkaa kuulu maksaa. Sitten tämä papparainen tuli minulle työntämään 10mk käteen "palkaksi" yritin kohteliaasti kieltäytyä ja sanoa että, "ei ei en minä mitään tarvitse enkä mitään palkkaa odottanutkaan". Väkisin sen rahan sitten tunki minulle. Noh paha mielihän siitä tuli kun tein yhtä paljon hommia kuin pojanklopit, mutta arvostus oli kuitenkin tuota tasoa. Eli jos työstä maksettiin palkka olisi sen kuulunut olla saman verran kaikille meistä, mutta jos isoisä halusi muuten vain pojanpojilleen antaa taskuraahaa olisi se ollut iha ok.

Vierailija
56/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän miniä on ihan mukava, mutta ei Hän koskaan auta meitä missään. Ei varsinkaan keittiötöissä. Taitaa nykyään olla sääntö ennenmin kuin poikkeus, että nuoret naiset eivät tee mitään.

Vierailija
57/57 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän miniä on ihan mukava, mutta ei Hän koskaan auta meitä missään. Ei varsinkaan keittiötöissä. Taitaa nykyään olla sääntö ennenmin kuin poikkeus, että nuoret naiset eivät tee mitään.

Pyytämättä apua, apuja tuskin saa. Ja sitten se nuori tyttö tuskin osaa sulle lihasoppaa valmistaa, mutta saattaa osata tehdä herkullisia tacoja omalla tacomausteseoksellaan (mausteista joita sulta tuskin löytyy). Kun taas se sun poikas ihan varmaan osaisi halutessaan tiskata tai täyttää tiskikoneen ja silloin tyttökin osaisi tulla avuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi