Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksipuolinen vieraanvaraisuus

Vierailija
20.07.2018 |

Onko teille käynyt näin, että te olette aina kylään kutsuva osapuoli? Olen lopettanut muutama vuosi sitten tämän kutsumisen parin tuttavaperheen osalta, aina me kutsuimme pari kertaa vuodessa kylään kotiin tai mökillemme. Koskaan ei tullut vastakutsua. Nyt kuulen välillä, että voitaisiin joskus kyläillä (nykyään tapaamiset ravintolassa syömässä tms). Olen vaan ilmoittanut, että kutsua odotellaan.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
2/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut, että ystävyyttä mitataan jollain tietyllä mittarilla. Pitääkin huomatuttaa kaverille, että tuopa kuule sinä minulle omenoita, kun minä olen niitä sinulle joka vuosi antanut, koska meillä on omenapuutarha,hänellä ei.

Kutsun kotiini ihmisiä, joista pidän. En odota vastakutsua. Toisaalta meille ei tulla ilman kutsua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin osotan vastakutsua, jos kestitsee vieraita parilla sadalla per viikonloppu. Olisihan se jo noloa köydä aina kylässä, eikä ikinä kutsuisi takaisin.

Vierailija
4/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen nyt tarvi ihan tasoihin mennä, mutta aika outoa kyllä jos ei toiset ikinä kutsu kylään.

Vierailija
5/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin osotan vastakutsua, jos kestitsee vieraita parilla sadalla per viikonloppu. Olisihan se jo noloa köydä aina kylässä, eikä ikinä kutsuisi takaisin.

Mikä siinä on noloa? Sekö, että kutsut jonkun luoksesi eikä hän maksakaan sinulle ystävyydestä?

Vierailija
6/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tapana kustantaa aina vieraille kaikki ruuat ja juomat, sama toisinpäin kun me ollaan vieraana. Yksi pariskunta oli tosiaan ainoastaan saavana osapuolena, joten he ovat jääneet aika yksin. En ymmärrä miksi eivät voi kutsua kylään. Maksaahan se äkkiä monta sataa viikonlopussa, kun kustantaa koko porukalle ruuat ja alkoholit. Ja kukaan ei tosiaan euroja laske, vaan yleinen vastavuoroisuus on ihan luonnollista.

Vierailija
7/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tämä ei koske minua. En koskaan mene kenellekään kylää,koska siitä syntyy automaattisesti vaatimus kutsua ko. henkilö meille. Ehdotan tapaamista ravintolaan, kahvilaan, leikkipuistoon tms. enkä mene kylään, jotta ei synny näitä noloja tilanteita.

Vierailija
8/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on noloa? Sekö, että kutsut jonkun luoksesi eikä hän maksakaan sinulle ystävyydestä?

Ei ystävyys maksa, mutta koko perheelle tarjottavat mökkiviikonlopun aikana maksaa monta sataa euroa. Tuntuu meidän palkoissa. Tosin nykyään tavataan kotien ulkopuolella, jossa kukin maksaa omat menonsa. Joten voihan sitä ystäviä muuallakin nähdä.

Vierailija
9/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tämä ei koske minua. En koskaan mene kenellekään kylää,koska siitä syntyy automaattisesti vaatimus kutsua ko. henkilö meille. Ehdotan tapaamista ravintolaan, kahvilaan, leikkipuistoon tms. enkä mene kylään, jotta ei synny näitä noloja tilanteita.

Miksi et voi kutsua kotiisi ketään kylään?

Vierailija
10/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei kutsuta miehen kanssa kotiimme ikinä ketään. Vanhaan asuntoon kyllä, mutta  se tuntu jotenkin stressaavalta aina. UUdessa kodissa ei ole käynyt ketään.

Vierailija
11/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt myös, mikä niiden ihmisten kotona on, kun sinne ei koskaan voi kutsua vieraita. Yksinpariskunta ei kutsu koskaan vieraita kotiinsa, mitä ihmeellistä siellä heidän kodissaan on? Itse ainakin maksaisin tuttaville esim. ravintolassa illan vastavuoroisesti, jos jostain syystä en kotiini voisi kutsua.

Vierailija
12/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei kutsuta miehen kanssa kotiimme ikinä ketään. Vanhaan asuntoon kyllä, mutta  se tuntu jotenkin stressaavalta aina. UUdessa kodissa ei ole käynyt ketään.

Ihan mielenkiinnosta, miksi? Mikä siinä stressaa?

Vierailija
13/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt myös, mikä niiden ihmisten kotona on, kun sinne ei koskaan voi kutsua vieraita. Yksinpariskunta ei kutsu koskaan vieraita kotiinsa, mitä ihmeellistä siellä heidän kodissaan on? Itse ainakin maksaisin tuttaville esim. ravintolassa illan vastavuoroisesti, jos jostain syystä en kotiini voisi kutsua.

Ei mitään! En vaan koe emännän roolia mielekkääksi. En tykkää näperrällä tarjottavia ja olla koko ajan huomioonottava. Se ei vaan ole osa minua.

Vierailija
14/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään! En vaan koe emännän roolia mielekkääksi. En tykkää näperrällä tarjottavia ja olla koko ajan huomioonottava. Se ei vaan ole osa minua.

Herranjestas, tilaa vaikka pizzat ja sano vieraille, että itsepalvelu jääkaapista saa ottaa juomaa. Eihän kaikki olekaan mitään emäntätyyppejä ja silti heillä käy vieraita. Käyttekö te kylässä?

Vierailija
15/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas, tilaa vaikka pizzat ja sano vieraille, että itsepalvelu jääkaapista saa ottaa juomaa. Eihän kaikki olekaan mitään emäntätyyppejä ja silti heillä käy vieraita. Käyttekö te kylässä?

Herranjestas minkä aloituksen tuosta saisikaan aihe vapaalle :D

Vierailija
16/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pöksyt av mammoilla vaahtopallona, jos joku tarjoisi pitsaa itsepalveluna...

Vierailija
17/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP teet ihan fiksusti kun sanot, että odotat vierailukutsua!

Vierailija
18/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pöksyt av mammoilla vaahtopallona, jos joku tarjoisi pitsaa itsepalveluna...

Aha 🙄 Onpa jäykkää sakkia, meillä oli edellisessessä asunnossa niin pieni keittiö, että tämä oli hyvä vaihtoehto vieraiden syöttämiseen.

Vierailija
19/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo se vasta olisikin vieraanvaraisuutta. Selaanko samalla puhelinta?

Vierailija
20/53 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin pieni asunto, että vieraiden pitäisi istua lattialla vaeltelematta. Siksi vieraillessamme ystäviemme luona viemme mukanamme aina ison arsenaalin ruokaa ja juomaa.1