Miksi työttömien vihaajat eivät muuta johonkin matalamman verotuksen maahan?
Kommentit (20)
Miks ei työttömät muuta johonkin Afrikkaan, jossa töitä ei tarvii tehdä niin paljoa.
Ei kai kukaan työttömiä vihaa. Ainoastaan ideologisesti työttömiä.
Meinasin sanoa että miksei työttömät muuta, mutta eipä juuri ole muita maita joissa näin paapottaisiin työttömiä.
No miksette muuta Venäjälle? Kaikki halpaa.
Tottahan se on, että ei täällä ketään väkisin pidetä. Ihan itse olemme demokraattisesti päättäneet, että nykyisen mallinen yhteiskunta on paras vaihtoehto. Jos ei miellytä niin ei muuta kuin kamat kantoon ja pois Suomen rajojen sisäpuolelta. Moni on näin tehnytkin ja esim. Ruotsissa asuu ja työskentelee todella paljon Suomalaisia, jotka ovat kyllästyneet Suomen systeemiin. Virossa myös todella moni Suomalainen elää parempaa elämää pienemmän veroasteen takia.
Tuntuu välillä siltä, että jotkut ihmiset vain haluavat valittaa, oli tilanne mikä tahansa. Itse olen työssäkäyvä ihminen, joka vihaa ideologisesti työttömiä. Olen koko urani omistanut yksityisille vientiyrityksille, jotka tuovat tähän maahan sitä paljon kaivattua vientituloa, jolla tämä maa saadaan pidettyä hyvinvointivaltiona, jossa ei tarvitse pelätä henkensä edestä jos joutuu työttömäksi.
Ideologisesti työttömät nakertavat ja mädättävät hienoa systeemiämme käyttämällä sitä väärin. Toivon, että asiaan voidaan puuttua järkevästi niin, että oikeasti omasta tahdostaan riippumatta työttömäksi joutuneet ihmiset eivät kärsisi näiden ideologien törttöilyistä.
Mitenkä työttömät ajattelitte selvitä jos kaikki töitä tekevät häipyvät?
Jos ei ole kauppoja joista saa ruokaa. Seinästä ei tule sähköä kun voimalat on pimeänä. Kukaan ei ole maksamassa niitä tukia teille.
Jo pelkästään oluen puutteen takia 60% työttömistä on kuollut janoon muutamassa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Miks ei työttömät muuta johonkin Afrikkaan, jossa töitä ei tarvii tehdä niin paljoa.
Ei kai kukaan työttömiä vihaa. Ainoastaan ideologisesti työttömiä.
Mene töihin luuseri. Kyllä jokaiselle löytyy työtä eikä 9€ kommunismi kapitalistin hyväksi ole mitenkään paha voit saada siitä kokemusta. Jos tähän et suostu ei sinun syömänkään pidä.
https://www.tekniikkatalous.fi/tiede/tutkimus/aivovuoto-suomesta-kiihty…
Suomesta muuttaa selvästi enemmän korkeakoulutettuja ulkomaille kuin heitä tulee tänne.
Tuorein tilastotieto on vuodelta 2016, jolloin Suomesta muutti pois runsaat 5 000 alemman tai ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanutta. Tänne päin muutti Tilastokeskuksen mukaan 2 600 henkeä.
Toiveesi toteutuu koko ajan. Nettomaksajat lähtevät ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on, että ei täällä ketään väkisin pidetä. Ihan itse olemme demokraattisesti päättäneet, että nykyisen mallinen yhteiskunta on paras vaihtoehto. Jos ei miellytä niin ei muuta kuin kamat kantoon ja pois Suomen rajojen sisäpuolelta. Moni on näin tehnytkin ja esim. Ruotsissa asuu ja työskentelee todella paljon Suomalaisia, jotka ovat kyllästyneet Suomen systeemiin. Virossa myös todella moni Suomalainen elää parempaa elämää pienemmän veroasteen takia.
Tuntuu välillä siltä, että jotkut ihmiset vain haluavat valittaa, oli tilanne mikä tahansa. Itse olen työssäkäyvä ihminen, joka vihaa ideologisesti työttömiä. Olen koko urani omistanut yksityisille vientiyrityksille, jotka tuovat tähän maahan sitä paljon kaivattua vientituloa, jolla tämä maa saadaan pidettyä hyvinvointivaltiona, jossa ei tarvitse pelätä henkensä edestä jos joutuu työttömäksi.
Ideologisesti työttömät nakertavat ja mädättävät hienoa systeemiämme käyttämällä sitä väärin. Toivon, että asiaan voidaan puuttua järkevästi niin, että oikeasti omasta tahdostaan riippumatta työttömäksi joutuneet ihmiset eivät kärsisi näiden ideologien törttöilyistä.
Ideologiseen työttömyyteen ei kannata uhrata ajatusta, eikä miettiä miten se voitaisiin estää, ilmiö on niin marginaalinen.
Jos kuitenkin halutaan estää ideologisen työttömyyden mahdollisuus, siihen on yksi ainoa oikea ratkaisu. Koska korvauksia vastaan ei ole oikein eikä työmarkkinoiden kannalta hyvä teettää työtä (vääristää ja syö oikeita työpaikkoja), tulisi yhteiskunnan tarjota jokaiselle työtä. Jotta yksityinen sektori olisi kuitenkin se, jonne pyritään ja halutaan, yhteiskunnan työn tulisi olla matalapalkkaisin.
- Jos ihmisellä on lääkärin todistus työkyvyttömyydestä, sairauspäivärahaa ei saisi evätä. Sitä maksettaisiin ilman aikarajaa kuten Ruotsissa.
- Työkykyinen työtön ei saisi korvauksia, mutta hän voisi mennä jokaisessa kunnassa olevaan paikkaan, missä hänelle olisi tarjolla työtä 10 euroa tunti, vähintään 80 tuntia kuukaudessa. Kunta/valtio maksaisi palkan ja sosiaalikulut. Tuosta tulosta ei mene vielä veroa kuin korkeintaan 10%. Kunta ja valtio organisoisi työt.
Kenellekään ei jäisi valittamisen aihetta. Jos tällaista järjestelyä ei ole, on turha valittaa ideologisesti työttömistä. He tekevät palveluksen niille työnhakijoille, jotka yrittävät tässä järjettömässä massatyöttömyyden ajassa saada työpaikan. On syytä olla tyytyväinen, etteivät kaikki halua työtä.
Rikkaat kyllä usein muuttavatkin. Työssäkäyvät eivät pysty muuttamaan elleivät saa yrityksestä ulkomaankomennusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole kauppoja joista saa ruokaa. Seinästä ei tule sähköä kun voimalat on pimeänä. Kukaan ei ole maksamassa niitä tukia teille.
Jo pelkästään oluen puutteen takia 60% työttömistä on kuollut janoon muutamassa päivässä.
jos duunarit lähtee nii sillo työttömillä olis duunia.
Vierailija kirjoitti:
Moni on näin tehnytkin ja esim. Ruotsissa asuu ja työskentelee todella paljon Suomalaisia, jotka ovat kyllästyneet Suomen systeemiin.
Ruotsiin lähdettiin aikoinaan suurin joukoin, kun kotimaassa ei ollut töitä ja haluttiin parempaa elintasoa. Eli muuttovirran muodosti lähinnä työttömät. Ei silloin työttömät aukoneet päätänsä että lähtekääpä TYÖTÄ TEKEVÄT muualle jos ei loisten elättäminen kiinnosta.
Nykyään menee toisin päin. Niin ne ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun työttömät ei niitä halua "kun saa vain pari sataa enemmän kuin makoillessa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun työttömät ei niitä halua "kun saa vain pari sataa enemmän kuin makoillessa".
suomessa on melkein 400t työtöntä. tosta otetaan ne sairaat veke ehkä 15-20t. sit otetaan ne jotka haluu vaan makoilla, niin sellaset ehkä 20-25t. Mä väitän että yli 300t haluais töihin.
Olen miettinyt samaa. Osassa Eurooppaa saa vielä lisähyödyn perheverotuksen avulla. Itse kannatan etuuksia ja maksan mielelläni korkeita veroja taatakseni tulonsiirrot. Olen onnekas kun olen onnistunut saamaan kokoaikaisen vakityöt, miltei miljoona ei ole yhtä onnekkassa asemassa (työttömiä n. 300 000, palkatonta työtä tekeviä 500 000).
Töihin mars te korvaamattomat työnorjat! Tehkää paljon töitä, että talous nousee. T. Sidukka-Siiri.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin sanoa että miksei työttömät muuta, mutta eipä juuri ole muita maita joissa näin paapottaisiin työttömiä.
Muualla voi vaikka joutua töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
suomessa on melkein 400t työtöntä. tosta otetaan ne sairaat veke ehkä 15-20t. sit otetaan ne jotka haluu vaan makoilla, niin sellaset ehkä 20-25t. Mä väitän että yli 300t haluais töihin.
En välttämättä halua makoilla, mutta matkakulut, päivähoitomaksut ja asumistuen loppuminen tekee miinussaldon. Ei vaan kannata mennä töihin. Netollahan tässä kuitenkin eletään. Eikä ole stressiä.
Onnittelut päivän parhaasta aloituksesta!
Itse asiassa muutin jo. Täällä ei ole Kelaa.
Se työpaikka ei välttämättä seuraa perässä. Muuten lähtisin, ja haenkin töitä. Sopivaa (ja yhtä hyvin palkattua) työtä vain en ihan vielä ole saanut, mutta eiköhän se tärppää. Veroja optimoin jo viemällä pääomia Suomesta pois ettei tänne tarvitse ihan niin paljoa maksaa.