Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulaisen rajat

Vierailija
20.07.2018 |

Mitä mieltä olette tällaisesta? Sukulainen tarjoaa lapsilleni "kesätöitä" kysymättä ensin minulta. Siis kun jo kesä pitkällä ja tietää, että yhtään lomaa ei ole vielä pidetty.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa ookoolta.

Vierailija
2/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tosi onnellinen, että lapsille tarjotaan kesätöitä. Aikoinaan itse jouduin hommaamaan kaikki kesätyöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei ole pitänyt lomaa? Onko lapsi tarhassa vai...?

Vierailija
4/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka ei ole yhtään lomaa vielä pitänyt? Tarkoitatko, että te vanhemmat ette ole vielä olleet lomalla ja sukulainen tarjoaa kesätyötä (vai "kesätyötä", mitä se sellainen on edes?) ja se hankaloittaa perheenne lomailusuunnitelmia?

Vierailija
5/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole enää päiväkodissa. Ja näillä on jo kesätöitä. Siksi me ollaankin oltu kaupungissa koko kuuma kesä tähän asti. Haluaisin hetken olla ilman aikatauluja ja sovittuja menoja ja äitinä olen sitä mieltä, että ennen koulun alkua sitä tarvitsee lapsenikin. Ja olisi kiva itsekin olla heidän kanssaan! Esim mökillä, kun hellettä on 32 astetta.

ap

Vierailija
6/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on ongelma? Kai lapsi nyt juttelee teidän kanssa asiasta ja sitten päätös. Joko ottaa työn tai ei ota. Nyt en käsitä.

Vierailija
7/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekava aloitus, mutta myöhemmin ap selittää mitä tarkoittaa. :)

Vierailija
8/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ongelma? Kai lapsi nyt juttelee teidän kanssa asiasta ja sitten päätös. Joko ottaa työn tai ei ota. Nyt en käsitä.

Ongelma on se että ylipäätään tällaista lähdetään häärimään selän takana. Varsinkin kun tää on taas noin biljoonas kerta, kun yritetään sopia asioita lasten kanssa minun ohitseni.

ap

Vierailija
9/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siinä samaa mieltä kuin ap että nuoret tarvitsevat myös lomaa ennen seuraavaa lukuvuoden aloitusta. Kostautuu sitten koulussa kun sinne palataan väsyneenä.

T. Opettaja

Vierailija
10/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole enää päiväkodissa. Ja näillä on jo kesätöitä. Siksi me ollaankin oltu kaupungissa koko kuuma kesä tähän asti. Haluaisin hetken olla ilman aikatauluja ja sovittuja menoja ja äitinä olen sitä mieltä, että ennen koulun alkua sitä tarvitsee lapsenikin. Ja olisi kiva itsekin olla heidän kanssaan! Esim mökillä, kun hellettä on 32 astetta.

ap

No jos sillä on jo töitä niin sitten. Kuitenkin päätös nuorten töistä on vanhemmilla. Keskustelkaa. Kerro, että ihminen tarvii lomaakin.

Vierailija
11/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että ylipäätään tällaista lähdetään häärimään selän takana. Varsinkin kun tää on taas noin biljoonas kerta, kun yritetään sopia asioita lasten kanssa minun ohitseni.

ap

Eikö teini ala olla siinä iässä, että on hyväkin opetella hoitamaan itse asioitaan? On hyvä  oppia sanomaan kyllä ja ei sopivissa paikoissa. 

Vierailija
12/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eikö teini ala olla siinä iässä, että on hyväkin opetella hoitamaan itse asioitaan? On hyvä  oppia sanomaan kyllä ja ei sopivissa paikoissa. 

Tietenkin. On  hommannut ihan itse kesätyönsä, hoitaa kaiken itsenäisesti ja hyvin. Ei tarvitse tällaiseen harjoitteluun tätä sukulaista.

Eikä muuten ottanut pestiä vastaan. Ärsyttävää tuo silti on.

ap

Vierailija
13/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tietenkin. On  hommannut ihan itse kesätyönsä, hoitaa kaiken itsenäisesti ja hyvin. Ei tarvitse tällaiseen harjoitteluun tätä sukulaista.

ap

No hyvä, eihän tässä siis ole mitään varsinaista ongelmaa. :)

Vierailija
14/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen teki aiemmin sitä, että otti aina lomansa lasten loma-aikaan ja alkoi sopia näiden kanssa lomatekemisiä. Siis alaluokkalaisten kanssa.

Sitten siirtyi siihen, että aina kun oli ollut meillä esim joulunvietossa, alkoi jo bussissa pommittaa uutta tapaamista.

Koko ajan näitä vaatimuksia. Ei tee kohta mieli pitää mitään yhteyttä. Varsinkin kun sitten tapaamisten aikana koko ajan jollain tavoin ylikävelee, esim suureen ääneen sallimalla jotain, jonka tietää minun kieltäneen.

Vierailija
15/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, tämä on anoppiasiaa. :D

Vierailija
16/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna sen nuoren itsenäistyä. Et voi olettaa että ikuisesti kaikki asiat hoidetaan mamman kautta. Ei se ole enää 5-vuotias, jonka äiti sopii leikkikaverin toisen äidin kanssa. On kai nuorellasi aivot ja suu, ja hän pystyy itse kertomaan tarjouksesta sekä sinulle että myös vastaamaan tuohon tarjoukseen. 

Vierailija
17/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaantuvat sukulaiset - nuo perkeleestä seuraavat.

Vierailija
18/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

En ymmärrä ollenkaan, mikä tässä on ongelma. Teinillä on töitä ja hän on ilmoittanut sukulaiselle, että ei ota töitä vastaan. Asia järjestyksessä.

Vierailija
19/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin iloinen jos joku tarjoaisi lapsille töitä. Oppivat siitä paljon

Vierailija
20/32 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

En ymmärrä ollenkaan, mikä tässä on ongelma. Teinillä on töitä ja hän on ilmoittanut sukulaiselle, että ei ota töitä vastaan. Asia järjestyksessä.

Se ettei tällä sukulaisella ole rajoja. Jos minä esim kieltäydyn jostain sanoen, ettemme me pääse, hän alkaa pommittaa tekstareilla lapsia.

Ei perheen kesäsuunnitelmia mennä säätämään vanhempien ohi suoraan lasten kanssa. Hän tietää tasan tarkkaan, ettei meillä ole ollut vielä yhtään lomaa. Silloin ei mennä kyselemään ketään yhtään minnekään. Kai minäkin haluan lasteni kanssa olla.

Sitä paitsi on eri asia kysyä jotain yhtä yksittäistä pientä asiaa kuin sitoa lapsi kolmeksi viikoksi jonnekin.

Noin ei vaan toimita.

ap