Kuinka paljon palkkasi on noussut 10 vuodessa?
Kerro myös muut asiaan vaikuttavat seikat ja ikäsi.
Aloitan! Noussut 1700€. Olen opiskellut korkeakoulututkinnon ja vaihtanut pariin otteeseen työpaikkaa. Nykyinen palkka 4200€.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
10 vuodessa noussut 2539 -> 3169
Näin täällä kunnassa, kadehtikaa vaan lomia, muuta kadehdittavaa ei ole.
Sama, kunnalla opettajana, kaksi yliopistotutkintoa, palkka noussut noin 450 e/kk kymmenessä vuodessa. Huvittavinta on, että joinain vuosina palkka jopa laskee suhteessa edelliseen.
Älkää kadehtiko mitään tässä, mitään työsuhde-etuja ei ole, alanvaihto olisi järkevää.
5 vuotta sitten valmistuin, palkka 2700. Nykyään 3500.
Muutaman huonosti valitun työpaikkavaihdoksen johdosta n. 200 euroa. Jos olisin pysynyt samalla työnantajalla, niin tonnin verran olisi tullut lisää 10 vuodessa.
Hämmästyttävä ketju. Olemme todellakin siirtyneet suurten palkkaerojen yhteiskuntaan. Toisen hädin tuskin tulevat toimeen palkallaan, toiset saavat numerolla 9 alkavaa nelinumeroista kuukausipalkkaa.
Olin vuosia IT-alalla. Liksa hyvä, sisäinen tyytyväisyys ei. Opiskelin sittemmin humanistisen tutkinnon ja olen viimeiset 10 vuotta vaatimattomissa asiantuntijatehtävissä. Palkka n. 30 % aiemmasta, henkinen tyytyväisyys OK. Palkka nyt n. 2500 e/kk.
Alentunut 10 vuoden aikana n.500€. Aiemmin saimme peruspalkan lisäksi bonuksia, tehdyn työmäärän mukaisesti. Bonukset otettiin pois, mutta vaaditaan samaa suoritusta edelleen. Onneksi pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle.
Ja kaikki aina valittaa, kuinka hinnat nousevat mutta palkat ei!??
Valmistuin kauppiksesta 90-luvun pahimpaan aikaan. Silloin otettiin juuri se työpaikka joka saatiin. Palkka tuolloin aluksi noin 1500 € / kk, alanvaihdon (->) myötä uudelle vuosituhannelle tullessa oltiin neljäntonnin paikkeilla, nyt ulkomailla asiantuntijahommissa melkein 9 k€ netto....
Lähtöpalkka 2900 euroa, nyt 4100 euroa. Opittuani työssäni tehokkaammaksi olen pystynyt ottamaan ylitöitä ja vaativampia tehtäviä, ja myös elämäntilanteeni on muuttunut niin, että voin panostaa ajallisesti enemmän työhön. Mukana myös vuosisidonnaiset lisät (5, 8 ja 10 vuotta).
Minulla urakehityksen kautta palkka noussut 312%. Ja työ jonka otin vastaan oli juuri sellainen jota täälläkin työttömät halveksuu, Eli matalapalkka, määräaikainen sekä kaukana kotoa.
hmmmhhh kirjoitti:
Valmistuin kauppiksesta 90-luvun pahimpaan aikaan. Silloin otettiin juuri se työpaikka joka saatiin. Palkka tuolloin aluksi noin 1500 € / kk, alanvaihdon (->) myötä uudelle vuosituhannelle tullessa oltiin neljäntonnin paikkeilla, nyt ulkomailla asiantuntijahommissa melkein 9 k€ netto....
Kumma että sait palkkasi 90-luvulla euroissa. Me muut aloimme saamaan euroja vasta 2002.
Up