Kuinka paljon palkkasi on noussut 10 vuodessa?
Kerro myös muut asiaan vaikuttavat seikat ja ikäsi.
Aloitan! Noussut 1700€. Olen opiskellut korkeakoulututkinnon ja vaihtanut pariin otteeseen työpaikkaa. Nykyinen palkka 4200€.
Kommentit (52)
43v, koulutuksena ylioppilas.
10 v sitten palkkani oli noin 2700e, nyt 6100e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on mahdollista? Oletko yrittäjä?
En ole voinut olla työelämässä vielä noin pitkää aikaa joten mielestäni tämä aloitus osoittaa syrjintää sekä rasismia nuorempia ihmisiä kohtaan.
Aloitus asettaa minut eriarvoiseen asemaan synnyinvuoteni perusteella muiden potentiaalisten vastaajien kanssa jotka täyttävät kyselyn kriteerit.
Ensimmäinen työpaikka valmistumisen jälkeen, palkka 2500€. Sen jälkeen vaihtanut pariin kertaan ja noussut 2000€. Palkka noussut vain työpaikkaa vaihtamalla. Olen insinööri.
Valtiolla töissä ja palkka noussut 1000 euroa 10 vuodessa. 3100 -> 4100 euroa. En tiedä syytä.
Ennen työpaikan vaihtoa nousua oli noin 10% 10 vuodessa, tarkalleen 436 euroa. Korotuksina pelkät tessit, koska aina on työnantajan mielestä huonot ajat. Vaihtamalla työpaikkaa sain tonnin lisää. Vein samalla asiakkaani, siinähän kärvistelet kitupiikki-työnantaja.
90 luvulla palkkani oli 14 000mk/kk raksalla nykyään 2500€/kk(15€ tunti) virolaiset tekee niin halvalla ettei alalla ole palkat nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on mahdollista? Oletko yrittäjä?
IT-alalla ei papereita paljon kysellä (yksityisellä puolella), jos on pätevä niin kysytään tulisitko meille töihin. Itse olen hakenut töihin viimeksi viime vuosituhannen puolella ensimmäiseen alan työpaikkaan, sen jälkeen työnantajat tai headhunterit ovat lähestyneet minua.
N.150€ ja nyt olen palkkahuipussani, 2300/kk bruttona.
T. Varhaiskasvatusalalta.
10 vuotta sitten oli muistaakseni 3000 €/kk, nyt 4650 €/kk. Sama työnantaja, toimenkuva vaihtunut muutamaan kertaan.
Noussut noin 1500 euroa. 10 vuotta sitten olin valmistunut muutama vuosi sitten aiemmin tradenomiksi. Palkka oli tuolloin alle 2000 euroa. Nyt se on lähemmäs 3500 euroa. Olen kirjanpitäjä.
Kun aloitin työssäni 11 v sitten (sihteeri siis olen), palkkani oli muistaakseni 1200 e/kk netto. Nykyään 1700 e/kk netto.
Vierailija kirjoitti:
90 luvulla palkkani oli 14 000mk/kk raksalla nykyään 2500€/kk(15€ tunti) virolaiset tekee niin halvalla ettei alalla ole palkat nousseet.
Toisilla aloilla palkka on ollut sama jo kohta 30 vuotta. Moni muu tarpeellinen on kyllä kallistunut esim asunnot jonka saamiseen minulla ei ole mahdolisuutta saan vain rakentaa niitä muille.
Olen opettaja ammattikoulussa ja ollut samassa tehtävässä nyt just 10 vuotta. Kun aloitin niin palkka oli 2700€/kk ja nyt palkka on 3900€/kk. Minimiopetustunnit mulla on ollut aina.
Yrittäjä, palkka noussut kymmenessä vuodessa 0€.
724e tosin 6 vuoden aikana tämä korotus, koska sen aikaa olen vain tätä tehnyt.
Työnkuvassa mikään ei ole muuttunut, kaupunki on vain nostanut palkkaa joka toinen vuosi. Nyt tänä vuonna reippaammin kuin aikaisemmin.
T.yksityinen pph
Ei yhtään. Vaihdon 2008 työpaikkaa, mutta se firma lopettitoimintansa 2011 ja jouduin vaihtamaan työpaikkaan, jossa oli vähän huonompi palkka. Palkkani on nyt pikkusen parempi kuin 2008 aloittaessani edellisessä työpaikassa, mutta edelleen huonompi mitä sain 2011 ennen töiden loppumista.
Vuonna 2008 olin 29v. ja odotin kolmatta lastamme - palkka 3900e/kk
Vuonna 2018 olen 39v. neljän lapsen äiti ja palkkani on 7200e/kk
Palkka on noussut 3300e/kk eli 85% kymmenessä vuodessa
N. 2€/h. Keski-ikäinen siivooja. Ei paljon naurata.