Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotka aloittaa seksielämän nuorena, on huono itsetunto

Vierailija
19.07.2018 |

Jotka odottaa, he kunnioittavat ja rakastavat itseään.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat empiiriset havainnot: heikoin itsetunto, kaikista tuntemistani naisista, on sellaisella naisella joka on ollut vain yhden miehen kanssa. Hän arpoo jatkuvasti onko tarpeeksi kaunis oikeasti jne. Menetti neitsyytensä tälle miehelle n. 20-vuotiaana. Ne, jotka aloittivat seksielämän 13-15-vuotiaana vakiintuivat villivuosien jälkeen ja vaikuttavat tyytyväiseltä itseensä sekä parisuhteensa. Ehkä jos oikein halutaan vielä jaotella niin tyytyväisempiä ja itsevarmimpia ovat ne, joilla on kokemuksia nuorena, mutta kuitenkin suht nopeasti asettuivat aloilleen.

Olen siis 27v ja havainnot koostuvat nykyään 25-28-vuotiaista naisista. Mutta mikäs minä olen sanomaan, tämä on vain oma havaintoni. Pieni otos isossa joukossa.

22/36 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siihen muukin. Ihan vain se löytyykö ketään josta pitää esim. Olosuhteet ja kaveripiiri vaikuttaa. Minun on henk.kohtaisesti vaikea silti uskoa että joku 15 v on henkisesti kypsä seksiin. Varsinkin naisilla kun siihen liittyy se mahdollisuus raskaudesta. Itse en sen ikäisenä tajunnut mistään mitään joten joku raskaudenehkäisykin olisi ollut ihan liian monimutkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että tuo huono itsetunto -selitys tuntuu monesti käyvän aivan päinvastaisiin asioihin: esim. ilkeyteen mutta myös ylikiltteyteen, itserakkauteen mutta myös itseinhoon ym.

- 12

"Huono itsetunto" on sellainen vakioleima, jonka älyllisesti laiskat ja kyvyttömät tykkäävät läimäistä kaikkien niiden otsaan, jotka eivät elä ja ajattele heidän määrittämällään ainoalla oikealla tavalla.

Vierailija
24/36 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että paras itsetunto on niillä ketkä eivät koskaan aloita. Heitä on vain harmillisen harvassa. Nykyinen maailma on tehnyt seksistä jonkin kulutushyödykkeen ja alentanut sen arvon, on tapahtunut inflaatio. Suuret massat liikkuvat markkinamiesten ja -naisten ohjastelemina haluttuun suuntaan - keppinä ja porkkanana seksi ja sen harrastamisen "välttämättömyys" osana hyväksyttyä laumaa.

Jos ei harjoita aktiivista seksielämää, on jotenkin viallinen tai estynyt, mieluiten molempia. Näin halutaan ajateltavan. Suurelle osalle on täysin vieras ajatus että ehkä sitä seksiä ei tarvitse harrastaa. Toki jos haluaa niin mikäs siinä, kunhan vain tunnistaisi todelliset halunsa ja osaisi erottaa ne manipulaatiosta.

Tämä on täyttä huttua. Seksivietti kuitenkin on yksi alkukantaisimmista, luonnollisimmista vaistoistamme. Totta kai seksiä hyödynnetään markkinoinnissa, mutta ajatus siitä, että tarve harrastaa seksiä olisi kaupallisen manipulaation tulosta eikä sisäsyntyinen vietti, on ihan älytön. On totta kai olemassa aseksuaaleja ja sellaisia, joiden mielestä seksi on esillä liikaa, mutta enemmistöä lisääntymisikäisistä kuitenkin seksi kiinnostaa luonnostaan.

Vierailija
25/36 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niillä on paras itsetunto, jotka eivät aloita koskaan.

Vierailija
26/36 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin aloittanut aikaisemmin, jos olisin saanut aikaisemmin. Aika vieraalta tuntuu ajatus, että epätoivotun myöhäinen aloitusajankohta korreloisi positiivisesti paremman itsetunnon kanssa.

Vierailija
27/36 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon että paras itsetunto on niillä ketkä eivät koskaan aloita. Heitä on vain harmillisen harvassa. Nykyinen maailma on tehnyt seksistä jonkin kulutushyödykkeen ja alentanut sen arvon, on tapahtunut inflaatio. Suuret massat liikkuvat markkinamiesten ja -naisten ohjastelemina haluttuun suuntaan - keppinä ja porkkanana seksi ja sen harrastamisen "välttämättömyys" osana hyväksyttyä laumaa.

Jos ei harjoita aktiivista seksielämää, on jotenkin viallinen tai estynyt, mieluiten molempia. Näin halutaan ajateltavan. Suurelle osalle on täysin vieras ajatus että ehkä sitä seksiä ei tarvitse harrastaa. Toki jos haluaa niin mikäs siinä, kunhan vain tunnistaisi todelliset halunsa ja osaisi erottaa ne manipulaatiosta.

Tämä on täyttä huttua. Seksivietti kuitenkin on yksi alkukantaisimmista, luonnollisimmista vaistoistamme. Totta kai seksiä hyödynnetään markkinoinnissa, mutta ajatus siitä, että tarve harrastaa seksiä olisi kaupallisen manipulaation tulosta eikä sisäsyntyinen vietti, on ihan älytön. On totta kai olemassa aseksuaaleja ja sellaisia, joiden mielestä seksi on esillä liikaa, mutta enemmistöä lisääntymisikäisistä kuitenkin seksi kiinnostaa luonnostaan.

Samaa mieltä. Kyllä se menee niin päin, että seksiä hyödynnetään runsaasti mainonnassa koska ihmisillä on siihen voimakas luontainen kiinnostus, ei päinvastoin. Tuo aiempi kirjoittaja lienee jonkin sortin aseksuaali joka ei ymmärrä normaalia seksuaalisuutta, vaan luulee sitä median salajuoneksi.

Vierailija
28/36 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että tuo väite koskee korkeintaan aseksuaaleja. Muille ikineitsyys varmaan aiheuttaa itsetunto-ongelmia, elleivät itsetunto-ongelmat jo itsessään johtaneet ikineitsyyteen...

- 12

Vierailija
29/36 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena tosi huono itsetunto, enkä tästä syystä kehdannut harrastaa seksiä kenenkään kanssa vaikka olisin halunnutkin. Lopulta hirveässä suojakännissä luovutin neitsyyteni ruotsinlaivapanolle 26-vuotiaana.

Että imepä sitä yleistystäs.

Ei kuitenkaan niin huono, että olisit kiltti miehen kanssa rakastellut kynttilän valossa? Jännä mies korkkasi hytissä ujon ja kiltin tytön. Ahh.. se classicco tarina sigh..

Vierailija
30/36 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena aloitettu seksielämä heikentää tyttöjen itsetuntoa mutta parantaa poikien itsetuntoa. Tästä on tehty johtopäätös, että seksielämän aloittamista kannattaa myöhentää.

Vierailija
31/36 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin seksielämäni 14-vuotiaana. Imekää siitä.

Vierailija
32/36 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan heteromiehiin taida päteä yleistyksesi.

Vierailija
33/36 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko XDDDDDDDDD miten vaikeaa on kirjoittaminen?

He, jotka käyvät lukion, oppivat toimivan lauserakenteen, seksielämästä tai itsetunnosta riippumatta :D

Vierailija
34/36 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli huono itsetunto. Suostui seksissäkin kaikkeen ja annoin miesten panna peppuun yms. Nykyään en enää tuollaista tee.

Vierailija
35/36 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin 16-vuotiaana, mutta olen sitten kyllä saman miehen kanssa ollut tähän päivään asti, olen nyt 43v.

Itsetunto ok. :) 

Vierailija
36/36 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä todella hyvä itsetunto, ei kaduta seksielämän aloittaminen yhtään 16 vuotiaana. Edelleen olen saman kumppanin kanssa yhdessä. Onnellisesti naimisissa ja lapsia 4.

N33