Mikä on käsienne puristusvoima?
Mulla on 38-41 kg ollut kun on useampaan kertaan testattu. Olen nainen enkä harrasta salilla käyntiä tms.
Te joilta kyseinen arvo on mitattu voitteko kertoa paljonko se on ollut?
Kommentit (29)
Itse olen 23v mies, jaksoin käsipuristimella 100kg molemmilla käsillä kerran, reeniä on takana joitain vuosia mutta nyt ollut pitkään taukoa mutta kuitenkin pientä ylläpitoa pitänyt ettei ihan kutistu. paino 72kg ;)
Täältä löytyi tietoa normaalista puristusvoimasta: https://happysoul.fi/puristusvoima-miten-parantaa-puristusvoimaa/
Muistaakseni toisella kädellä noin 30, toisella noin 25. Mitattu osana fysioterapeutin kuntotestausta. Olen noin 60-vuotias. Nuo lukemat menivät jotenkin kohtuullisen tai keskitason rajoihin, eivät toki hyvät, mutta eivät surkean heikotkaan.
Missä voi mitata, jos ei ole kuntosalikorttia?
En enää muista, kun kuntoutuksessa mittauksesta on 6 vuotta. Mutta huono se oli. Olen pitkäaikaissairas.
38-40, fyssarin laitteella, ei mitään liikuntaa, joka siihen voisi vaikuttaa, yli 50v nainen olen. Kädet kuin pulkan naru :D ja olkapää vamman takia testattiin.
Tekniikkalaji?
Mulla on testattu pariin kertaan fyssarilla kun olen ollut siellä niskavaivojen takia. Kuulin vaan eilen että eräällä henkilöllä mittaustulos oli ollut 9kg. Jäin miettiämään mikä tämä lukema naisilla yleensä on. Muistan kerran hoitaja näyttäneen tulosta lääkärille. -ap