Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhana opiskelemaan nuorten joukkoon?

Vierailija
19.07.2018 |

Sain unelmieni opiskelupaikan, mutta nyt olen alkanut miettimään, kuinka sopeudun puolta nuorempieni joukkoon opinnoissa. Onko kellään kokemuksia, kuinka vanhempi opiskelija hyväksytään mukaan? Oma asenteeni on kyllä positiivinen ja ikä on mielestäni vain numero mutta silti mietityttää :/

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 31, kun alotin amk opinnot. Suurin osa muista oli 20-24 sillon. Ihan hyvin pärjäsin porukassa, löyty ryhmätyöseuraa yms. Edelleen on muutama kenen kanssa pidetään yhteyttä erityisesti ammatillisesti.

Vierailija
62/66 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleen tätäT stressata. Nyt vissiin pitää aloittaa?! T. 50 v ja AMKiin menossa.

Kovasti tsemppiä ryhmätöihin!

Tarkoittaa mitä?

AMK:n monet linjat ovat täynnä ryhmätöitä, ja saatat yllättyä miten v*ttumaista on tehdä yhteistyötä parikymppisten nulikoiden kanssa, joita kiinnostaa kaikki muu kuin koulu. Vaikka sinä tekisitkin kaikkesi, niin et heidän silmissään edes "kuulu joukkoon", ja jos joudut perseilijöiden ryhmiin (kuten tod.näk. joudut, kun et tule "piireihin" pääsemään), niin joudut yksin pusertamaan usean henkilön työmäärän, jotta saatte edes hyväksytyn.

Voi kyynel.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
29.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
64/66 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne ja jännittää ihan hirveästi. Pelottaa, että jään kaiken ulkopuolelle, kun olen muihin verrattuna ihan ikäloppu.

Vierailija
65/66 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sure ikää ollenkaan, tasapainotat hyvin luokkaa ja tuot oikeita näkemyksiä.

Kannattaa olla varovainen niiden "oikeiden näkemysten" kanssa. Joillain vanhemmilla opiskelijoilla on tapana olla vähän liikaa esillä ja se on ärsyttävää, kun lähes joka tunti kuunnellaan saman ihmisen "oikeita näkemyksiä", joka asiaan. Erityisen ärsyttävää se on, jos opettaja ei ymmärrä tai uskalla keskeyttää tai välillä sivuuttaa sitä, joka haluaa olla aina kertomassa omia kokemuksiaan, joka asiaan.

Rajana voi pitää osittain sitä, että onko kertonut saman asian jo aikaisemmin, tai onko samasta aiheesta avautunut jo aikaisemmin ("Suomessa on kyllä asiakaspalvelu/ hoitotyö/ kiinteistöhuolto/ asia-X ... ihan pielessä.... ").

Positiivisemmin ne näkemykset tulee esiin silloin, kun opettaja kyselee niitä eikä niin, että itse yrittää hallita oppitunnin sisältöä oikeilla näkemyksillään.

Vierailija
66/66 |
09.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen yliopistoon parin viikon päästä, täytän 42. Tarkoitus on kyllä kyllä hoitaa omat hommat ja napata tutkinto taskuun mahdollisimman nopeasti ja jatkaa matkaa. Akateemisen pätemisen tarpeen voi sitten hoitaa vaikka nettipalstoilla... Omassa pääaineessani olen tehnyt jo avoimen yliopiston kautta niin paljon opintoja sisään, että eipä sitä edes hirveästi tule istuttua samoilla luennoilla uusien aloittavien kanssa, melkein läsnäolo tulee tässä vaiheessa enemmän sivuaineiden kanssa ja sitten tietysti tutkintoon vaadittavien pakollisten kieliopintojen ja seminaarien yms . muodossa.

Avoimessa oli parikymppisiä opiskelijoitakin, jotka olivat pyrkimässä yliopistoon, ja kyllä nyt ainakin osan kanssa tuli juttuun, osa oli ehkä vähän vaisumpia tällaisten vanhusten kanssa. Tietysti tilanne tulee ehkä muutenkin olemaan erilainen "varsinaisessa" yliopistossa, kun ne parikymppiset ovat normi ja sedät ja tädit vähemmistössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi