Onko vielä ihanteena se, että ensimmäinen lapsi syntyy 9kk häiden JÄLKEEN?
Kommentit (10)
Ei se ole mitenkään tärkeää enää kenellekään tätä vuosituhatta elävälle.
En ainakaan haluis lapsia noin nopeesti. Kyllä useempi vuos ennenku lapsia pukataan jos pukataan.
No minusta näyttää että useimmiten lapsia on 2-3 siinä vaiheessa kun mennään vihdoin naimisiin.
Nykyään on tyylinä että pamahdetaan paksuksi heti ja sitte paukataan kiireellä naimisiin.Ero tulee siinä vuoden päästä.
Jos pitää prinsessahäät, niin sitten ei ole asiallista että vauva syntyy alle 9kk häistä. Jos lapsi on jo tuloillaan tai jopa syntynyt, niin siinä vaiheessa on asiallisempaa pitää pienet häät perheen piirissä tai mennä maistraatissa naimisiin.
Toisella kierroksella ei ole oikein muita asiallisia vaihtoehtoja kuin maistraattihäät kahden kesken, viranomaiset todistajina.
Kyllä se mukula syntyy trendikkäimmin 9kk ennen häitä. Ehtii laihdutella kilojakin kivasti.
Ihan sama vaikka pitäisit ne häät sitten kun muksu on jo 18 vuotta. Jos oikein kasvatat lapses, saat tällöin mahdollisesti jopa ilmaista/halpaa työvoimaa niihin häihisi.
Tietyissä piireissä katsotaan pahalla, jos lapsi syntyy aikaisemmin kuin 9 kk häiden jälkeen. Fundamentalistit ovat siinä suhteessa tiukimpia, sillä esiaviollisia suhteitahan ei hyväksytä. Mutta, mutta ... Tulee heti pari nyt jo vanhaa tapausta mieleen, joissa molemmissa syntyi "reilunkokoinen seitsenkuinen keskonen". Minun pikkuserkkuni vanhemmat olivat vakaita helluntailaisia. He avioituivat helmikuun alussa ja kas kummaa, kun tytär syntyi jo syyskuussa. Tästä ei tosin koskaan ole puhuttu suvussa mitään, mutta havaitsin asian, kun tein sukututkimusta. Toinen tapaus on muuan koulukaverini, jonka vanhemmat olivat tavallisia kirkkouskovaisia. Joskus jo kouluaikaan kaverini oli selaillut perheen virallisia papereita yksin kotona ollessaan ja oli huomannut, että hän oli syntynyt jo seitsemän kuukautta häiden jälkeen. Kaverini oli silloin ja on yhä järkyttynyt asiasta. Vanhemmat olivat jo aika iäkkäitä, joten eivät he varmasti "lapsen tuhmuudessa" sänkyyn menneet, kuten joskus olen kaveriani lohdutellut, mutta hänestä se on edelleen kamalaa. Hän itse sai ensimmäisen lapsensa melko tasan yhdeksän kuukautta häiden jälkeen!
Kunhan ei alle 9kk häistä. Muuten ihan sama.