Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa niin paljon, että oksettaa. Mikä avuksi?

Vierailija
18.07.2018 |

Tällä hetkellä ahdistaa niin paljon, että oksettaa. Kertokaa joku, mitä tälle ololle voi tehdä juuri tällä hetkellä. En kestä tätä kamalaa oloa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita kriisipuhelimeen, siellä on hyviä ihmisiä, joiden kanssa voit jutella https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kriisipuhelin-apua-e…

Vierailija
22/27 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oksensin ihan oikeasti toissapäivänä tän helteen ja hormonien takia. Syöminen auttaa sitten kun taas pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä kaikista ideoista. Katsoin eilen netistä videoita ja yritin hengittää rauhallisesti videon ohjeen mukana. Vähän ahdistus sitten helpotti. Päätin nyt, että aion yrittää pitää tuollaisen 10 minuutin huolihetken ja muun ajan yritän olla miettimättä. Saa nähdä, miten onnistuu.

Ap.

Vierailija
24/27 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oksensin ihan oikeasti toissapäivänä tän helteen ja hormonien takia. Syöminen auttaa sitten kun taas pystyy.

Minulla on auttanut vähän tähän helteen tuomaan huonoon oloon kivennäisveden juominen. Ei ole maha enää niin sekaisin.

Ap.

Vierailija
25/27 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin ahdistus (silloin kun on oikea huoli jostain) oireilee pahoinvointina. Aina en edes tunne olevani henkisesti mitenkään pahassa jamassa, mutta aamulla herätessä oksettaa enkä pysty syömään mitään. Pahimmillaan olen joutunut aloittamaan aamun oksentamalla.

Vatsaongelmiin minulla auttaa jonkin verran seuraava hengitysharjoitus: vedän henkeä sisään, pidätän hengitystä 3 sekuntia, hengitän ulos, pidätän hengitystä 3 sekuntia jne. Toistan tätä ehkä minuutin ajan. Sain vinkin kaveriltani, joka kertoi tämän vaikuttavan jotenkin parasympaattiseen hermostoon.

Kun pari vuotta sitten ahdistuksen aiheita oli monta ja tilanne meni pahaksi, sain oikeasti apua Mirtazapin-nimisestä lääkkeestä. Lääkärin ohjeen mukaan otin illalla 1/4-1/2 tablettia pienimmästä vahvuudesta. Olen tällä palstalla useinkin lukenut haukkuja ko. lääkkeestä, mutta minulla se toimi juuri niin kuin pitikin. Tuntui, että olin saanut elämäni takaisin. Kun muutaman viikon kuluttua pahin huolenaihe oli ratkennut, lopetin lääkkeen käytön yhdessä päivässä ilman mitään ongelmia.

Voimia!

Vierailija
26/27 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus tällaisen ohjeen: sano STOP ja sen jälkeen joku luku, ja aloita laskemaan takaperin nollaan.

Sen jälkeen siirry toiseen paikkaan, mene muualle, ihan minne vain (kioskille, kävele korttelin ympäri tms.) Mene suihkuun.

Vierailija
27/27 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos neuvoistanne ja kokemustenne kertomisesta.

Tuo pahoinvointi kuulostaa tutulta. Minullakin monesti on jo heti aamusta huono olo. En yleensä kuitenkaan oksenna, mutta maha on ihan kuralla. Reagoin mahalla kaikkeen jännittämiseen ja ahdistukseen.

On kai pakko pian hakea jotain apua tähän. Koko ajan on ahdistunut olo ja sitten tulee välillä ihan kamalia ahdistus- ja kuolemanpelkokohtauksia. Luulen kuolevani siihen paikkaan. Ei tämä olo mitään uutta ole. Kävin nuorempana juttelemassa ammattiauttajalla paniikkihäiriön ja sosiaalisten tilanteiden pelon takia ja söin lääkettä siihen.

Ap.