Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon miehen ammatti vaikuttaa kiinnostavuuteen tutustumisvaiheessa

Vierailija
18.07.2018 |

Onko vaikkapa taksikuski ja arkkitehti samalla lähtöviivalla?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mukava mies, maalaisjärkeä löytyy ja on tyytyväinen siihen mitä tekee, niin ei oo ammatilla väliä.

Terv. Yks akateeminen nainen

Vierailija
42/80 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen DI ja nainen, hyvin poikamainen luonteeltani. Tykkään vauhdista ja vaaratilanteista. Ajan lujaa, lasken syöksylaskua. Haluan miehen joka ei pelkää itsenäistä naista .

On tiettyjä ammatteja joita en mieheltä hyväksy eli gynekologi, patologi ja sossupummi. Muuten vaatimuksena on rehellinen, uskollinen, ei alkoa eikä tupakkaa, ammatista ei muutoin väliä mutta en elätä miestä. Ja joo, olen sinkku. Eipä ole osunut sopivaa kohdalle.

N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän ihan rehellisesti, että vaikuttaa. Itse olen lääkäri. Seurustelin vuosia sitten miehen kanssa, joka ei pärjännyt omalla palkalla, joten siitä tuli aidosti ongelma kun ei ollut varaa tehdä mitään. Minä olin se maksaja, kun sen rahat meni melkein laskuihin. Erottiin sitten muista syistä, mutta silloin päätin etten enää ryhdy sellaiseen. Itse tiesin mitä elämältäni haluan ja tiesin tulotason millä elän, niin en rupea vetämään enää perässäni ketään. Nykyinen mieheni on juristi ja elämä on huomattavasti helpompaa, kun ei tarvitse miettiä raha-asioita toisen takia. Minulle ihan sama mitä muut ajattelee, mutta en tyydy huonompaan kun ei tarvitse. Jos nykyisen miehen kanssa tulisi ero, niin en ota enää ketään. Tämä on viimeinen suhde missä olen.

Niin pitää olla rahulia, että voi ostaa naisen.

Jos joku tietää mitä elämältä haluaa, niin ei kai se paha asia ole. Tossahan nyt noi tulotkin kohtaa aika hyvin edellisee verrattuna. kuka ny sonnassa haluaa pyörii jos saa parempaa.

Pyörisit sinäkin vähän sonnassa niin kasvaisi sun luonne. Eka kunnon vastoinkäyminen ja olet hullujenhuoneella lepäämässä. Sun onnellisuus roikkuu hiuskarvan varassa. Elät illuusiossa.

kyllä tässä on asiat hoidettu niin hyvin ettei notkahduksia tule.

Vierailija
44/80 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kyllä mitään väliä ole ollut. En tiedä olenko vaan outo tai jotain mutta minua ei oikeastaan kiinnosta kumppanin työt, kunhan ei ole rikollinen. Jos ura on miehen koko persoona ja elämä niin sitten en kyllä lähtisi mukaan.

Vierailija
45/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tapaillut lähinnä lääkäreitä, juristeja ja arkkitehtejä eli vaikuttaa

Vierailija
46/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaa enemmän ammatti kuin tulot. Naisena koen, että miehen olisi hyvä ymmärtää omaa raskasta ammattiani.

Vierailija
47/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaa enemmän ammatti kuin tulot. Naisena koen, että miehen olisi hyvä ymmärtää omaa raskasta ammattiani.

Minua puolestaan kiinnostaa enemmän ne tulot, ei se mistä ne tulee

Vierailija
48/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnän ihan rehellisesti, että vaikuttaa. Itse olen lääkäri. Seurustelin vuosia sitten miehen kanssa, joka ei pärjännyt omalla palkalla, joten siitä tuli aidosti ongelma kun ei ollut varaa tehdä mitään. Minä olin se maksaja, kun sen rahat meni melkein laskuihin. Erottiin sitten muista syistä, mutta silloin päätin etten enää ryhdy sellaiseen. Itse tiesin mitä elämältäni haluan ja tiesin tulotason millä elän, niin en rupea vetämään enää perässäni ketään. Nykyinen mieheni on juristi ja elämä on huomattavasti helpompaa, kun ei tarvitse miettiä raha-asioita toisen takia. Minulle ihan sama mitä muut ajattelee, mutta en tyydy huonompaan kun ei tarvitse. Jos nykyisen miehen kanssa tulisi ero, niin en ota enää ketään. Tämä on viimeinen suhde missä olen.

Jos joku tietää mitä elämältä haluaa, niin ei kai se paha asia ole. Tossahan nyt noi tulotkin kohtaa aika hyvin edellisee verrattuna. kuka ny sonnassa haluaa pyörii jos saa parempaa.

No just niin. Ei tuota lääkärikirjoittajaa tarvitse ostaa, vaan hän itse ei halua ostaa ketään.

Vierailija
49/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tekee ihmisestä aina kiinnostavan.

Vierailija
50/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ammatti vaikuttaa. Kertoohan se paljon ihmisen kiinnostuksenkohteista ja arvoista. En voisi kuvitella seurustelevani kauppatieteilijän kanssa, mutta melkein minkä tahansa alan tutkijan kanssa helposti. Ja koska minulle koulutus ja lukeminen ovat tärkeitä arvoja, hyvin matalasti koulutettu ei luultavasti jakaisi samoja kiinnostuksenkohteita. Raha on tässä yhdentekevää, joku apurahatutkija ei paljoa tienaa, ja ohittaa minun kohdallani silti kevyesti menestyneet yrittäjät.

Vierailija
51/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla itse ojankaivaja ymmärtääkseen ojankaivajan ammattia? Minusta tuo on ihan hölmö ajattelumalli. Tottakai voi ymmärtää jonkun toisen "omaa raskasta ammattiani" riippumatta siitä mitä työtä itse tekee.

Vierailija
52/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ammatti vaikuttaa. Jos ei ole hyvätuloinen esim. lääkäri, lakimies tai menestyvä yrittäjä, niin parhaat mahikset on univormumiehillä, siis poliisit, sotilaat ja palomiehet ovat aina vedonneet naisiin. Eräs tuttu, joka tosin oli sotilas esiintyi aina sotilaslentäjänä ja toinen, joka on rekkakuski kertoi olevansa ohjaamotarkkailija. Naiset kuvittelivat, että tyyppi työskentelee elokuvan parissa.

Vierailija
53/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai ammatti vaikuttaa. Jos ei ole hyvätuloinen esim. lääkäri, lakimies tai menestyvä yrittäjä, niin parhaat mahikset on univormumiehillä, siis poliisit, sotilaat ja palomiehet ovat aina vedonneet naisiin. Eräs tuttu, joka tosin oli sotilas esiintyi aina sotilaslentäjänä ja toinen, joka on rekkakuski kertoi olevansa ohjaamotarkkailija. Naiset kuvittelivat, että tyyppi työskentelee elokuvan parissa.

mielikuvat myy. sama juttu se on parisuhdemarkkinoilla

Vierailija
54/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu naisesta. Näin tohtorina lähtisin ensin tutustumaan arkkitehtiin.

Miksi ihmeessä?

Vierailija
55/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ammatti vaikuttaa. Kertoohan se paljon ihmisen kiinnostuksenkohteista ja arvoista. En voisi kuvitella seurustelevani kauppatieteilijän kanssa, mutta melkein minkä tahansa alan tutkijan kanssa helposti. Ja koska minulle koulutus ja lukeminen ovat tärkeitä arvoja, hyvin matalasti koulutettu ei luultavasti jakaisi samoja kiinnostuksenkohteita. Raha on tässä yhdentekevää, joku apurahatutkija ei paljoa tienaa, ja ohittaa minun kohdallani silti kevyesti menestyneet yrittäjät.

Teet hirveän vahvoja olettamuksia ihmisistä pelkän koulutuksen perusteella. Käytännössä noi ei pidä paikkaansa kovin hyvin. Vaikka tuollainen, että kuka lukee paljon ja omaa hyvän yleissivistyksen ei juurikaan ole riippuvainen ammatista. Ehkä nyt ihan alimman tason suorittavaa työtä tekevien kohdalla alkaa jotain eroa näkymään. Minusta tällä vuosituhannella eläessä sellainen perus sivistyneisyys alkaa olemaan enempi sääntö kuin poikkeus. Valtaosa on kiinnostunut ympäröivästä maailmasta ja kulttuurista. Ei se silleen mene, että vain lääkärit ja maisterit käy taidenäyttelyissä ja teatterissa.

Vierailija
56/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet hirveän vahvoja olettamuksia ihmisistä pelkän koulutuksen perusteella. Käytännössä noi ei pidä paikkaansa kovin hyvin. Vaikka tuollainen, että kuka lukee paljon ja omaa hyvän yleissivistyksen ei juurikaan ole riippuvainen ammatista. Ehkä nyt ihan alimman tason suorittavaa työtä tekevien kohdalla alkaa jotain eroa näkymään. Minusta tällä vuosituhannella eläessä sellainen perus sivistyneisyys alkaa olemaan enempi sääntö kuin poikkeus. Valtaosa on kiinnostunut ympäröivästä maailmasta ja kulttuurista. Ei se silleen mene, että vain lääkärit ja maisterit käy taidenäyttelyissä ja teatterissa.

Jos luet vastaukseni, huomaat, etten kirjoittanut mitään taidenäyttelyistä ja teattereista, vaan siitä, että minulle koulutus on arvo. Siis oikeasti juuri se koulutus. Ja vapaassa maailmassa minulla on siihen oikeus. Jollekin se on vaikka sporttinen ulkonäkö. Tai tissit ja peppu. Minulle miehen pitää olla väitellyt. Ei siinä sen kummempaa. Ei se muille kuulu. Yksi kaveri aikoinaan piti nenää tärkeimpänä asiana miehessä. Minusta väitöskirja on ihan samalla tavalla subjektiivinen kriteeri, eikä sitä voi kritisoida ulkopuolinen, mikä saa kenenkin kiinnostuksen heräämään.

Vierailija
57/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kirjoittajaan kirjoitti, ettei enää halua lompakkoloismiestä. Hän vastaa itse omista kustannuksiltaan.

Vierailija
58/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni taas se perussivistyneisyys, mitä sillä nyt tarkoitetaankin, on pikemminkin häviämässä. Enkä laske sivistykseksi pelkästään kulttuurin harrastamista vaan lähinnä tietoa ja yleistä kiinnostusta myös itselle arjessa vieraampiin asioihin. Tietynlaista avoimuutta maailmaa kohtaan. Nykyään osa nuorisosta lukee pelottavan vähän ja viihde , some ja pelaaminen vie sen vapaa-ajan. Siinä ei paljon sivistys kerry, vaikka olisi koulutusta enemmänkin.

Vierailija
59/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luet vastaukseni, huomaat, etten kirjoittanut mitään taidenäyttelyistä ja teattereista, vaan siitä, että minulle koulutus on arvo. Siis oikeasti juuri se koulutus. Ja vapaassa maailmassa minulla on siihen oikeus. Jollekin se on vaikka sporttinen ulkonäkö. Tai tissit ja peppu. Minulle miehen pitää olla väitellyt. Ei siinä sen kummempaa. Ei se muille kuulu. Yksi kaveri aikoinaan piti nenää tärkeimpänä asiana miehessä. Minusta väitöskirja on ihan samalla tavalla subjektiivinen kriteeri, eikä sitä voi kritisoida ulkopuolinen, mikä saa kenenkin kiinnostuksen heräämään.

Minulle myös väitöskirja on kriteeri, joka uppoaa. Pidän älykkäistä ja oppineista miehistä ja olen huomannut, että miehet, joista olen kiinnostunut ovat olleet tohtoreita. Välttämättä en ole alunperin tohtoria edes etsinyt, heidän kanssaan vain on synkannut parhaiten. Kahdesti olen ollut naimisissa ja molemmilla kerroilla tohtorin kanssa. Tulotaso ei asiassa merkitse pätkääkään. Toiset tohtorit ovat köyhiä, toiset varakkaita. Omani on varakas, mutta perinnöllisesti.

Vierailija
60/80 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki naiset täällä näyttävät etsivän tohtoreita itselleen