Mietin vain onko helle vai raskauspahoinvointia... parempaakaan otsikkoa en keksi...
Meillä oli miehen kanssa petipuuhia viime viikon maanantaina. Menkkojeni olisi pitänyt alkaa lauantaina. Silloin oli hetken menkkamainen olo mutta se meni ohi. Töissä tämän viikon maanantaina minulla oli huono olo. Tänään mulla oli töissä niin huono olo että meinasin mennä oksentamaan. Vatsani on myös ollut koko päivän sekaisin. Olen ajatellut tämän kaiken johtuvan helteestä ja kuumuudesta, mutta aloin miettiä raskauden mahdollisuutta. Epäilyttää se silti sillä seksistä on vasta 1,5 viikkoa ja muutenkin ovulaatio ei olisi ehkä osunut sille päivälle ja vaikka olisi ei kyllä oireita olisi vielä. Vai olisiko? Kiertoni on muutenkin sekava. Usein se on 34päivää mutta on ollut pidempikin ja lyhempi myös... teenkö huomenna testin jos menkkani ei ala vai annanko olla ja odottelen menkkoja?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Tee testi. Jos nega ja jää silti vaivaamaan, menkat ei ala tee uus.
Näin ajattelin. Mulla kuitenkin on paketti testejä kotona...
-ap
Aika aikaisin olis oireita jos 1,5 viikkoa sitten hedelmöitys tapahtunu. Mut jos se onkin tapahtunu aiemmin, mikäli on tapahtunut ylipäätään? Jos kiertosi on sekava ja vaihtelee, niin mistä tiedät tarkalleen milloin menkkojen olisi pitänyt alkaa?
Mahdollisuuksia pahoinvoinnillehan on monia, raskaus, helle, mahatauti jne.
Mulla sama pohdinta. Pari päivää ollut pahoinvointia niin että oksennus lähellä. Mutta minä olen jo 44-vuotias. Tosin viimeiset kuukautiset olleet toukokuun lopussa. Ei ne koskaan mitkään säännölliset ole olleet.
Vierailija kirjoitti:
Aika aikaisin olis oireita jos 1,5 viikkoa sitten hedelmöitys tapahtunu. Mut jos se onkin tapahtunu aiemmin, mikäli on tapahtunut ylipäätään? Jos kiertosi on sekava ja vaihtelee, niin mistä tiedät tarkalleen milloin menkkojen olisi pitänyt alkaa?
Mahdollisuuksia pahoinvoinnillehan on monia, raskaus, helle, mahatauti jne.
Meillä on hiljaista ollut seksin suhteen eli jos olisin raskautunut se olisi tuon 9.7 tapahtuneen seksin kautta. Eli alkion kiinnittymisestä olisi ~alle viikko. Mietin että voisiko kiinnittyminen aiheuttaa huonovointisuutta?
Menkkojen alun arvioin käyttämälläni sovelluksella joka laskee aiempien tietojen perusteella suurinpiirtein alkamis ajankohdan. Yleensä menkat kestää viisi päivää. Sovellus merkkaa arvioidut viisi päivää ja yleensä jonkun päivän kohdalla näistä viidestä menkat alkaa.
Helle on kyllä suurin epäilyni huonolle ololle. Mietin kuitenkin raskauden mahdollisuutta. Mulla todella harvoin on seksifiilis. Siis oikeasti ehkä kerran puolessa vuodessa. Siispä nyt kun silloin maanantaina olin oikeinkin halukas ja tein itse aloitteen mietin että olisiko sittenkin ollut ovulaatio silloin? No eipä tämä silti taida selvitä kuin odottamalla ja testaamalla =)
En tiedä voiko kiinnittymiseen liittyä pahoinvointia. Joillakin on pientä mahakipua/nippailua, toisilla ei mitään. Menkat alkaa keskimäärin 12-16 vrk ovulaation jälkeen, joten jos sulla ollu tuolloin ovulaatio, niin menkkojen alkamispäivä voi olla myöhempi. Toki poikkeuksiakin on. Kannattaa testata ja jos testi negatiivinen niin sitten uutta testiä muutaman päivän päästä.
Nyt mulla menossa siis kiertopäivä 35... kaikista pisin minkä muistan on ollut 36 päivää.
-ap
Minun raskaus tuli selville ennen raskaustestin tekemistä, kun hörppäsin tuoremehua aamulla tyhjään vatsaan. Mehu tuli kaaressa ulos. Muuten ei ollut mitään ongelmaa muun ruuan kanssa, kahvikin maistui normaalisti. Missä tilanteessa sinulla se pahoinvointi tulee? Jos et juo tarpeeksi, se voi olla ihan nestehukkaa.
Tuo 9.7. ei oikein sovi ”kaavaan”, että ovulaatio olisi ollut sillon. Siis sen mukaan miten se yleensä suurimmalla osalla menee. Mutta kaikkihan on mahdollista toki. Jos hedelmöitys olisikin tapahtunut tuolloin, raskaustesti tuskin vielä näyttäisi mitään luotettavasti. Yleensä raskaustestit näyttää aikaisintaan pari viikkoa hedelmöityksen jälkeen.
Ap täällä taas... taitaa ne menkat nyt sittenkin alkaa. Illan mittaa tullut kipuja jotka voimistuu kokoajan
Up