Paljonko vettä pitää juoda helteellä? Helppo laskukaava paljastaa, kuinka paljon tarvitset nestettä
Kaava menee näin: Kerro painosi kiloissa iälläsi. Jaa tulos tuhannella, niin saat päivittäisen veden tarpeesi litroina. Tämän laskukaavan mukaan esimerkiksi 40-vuotiaan ja 60-kiloisen vedentarve olisi reilut kaksi litraa.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/201807182201080933_we.shtml
Kommentit (13)
1,25 litraa. Menee reilusti tuplasti, muuten alkaa päätä särkemään
Jaa että 1,5 litraa riittäisi... Juon VÄHINTÄÄN sen verran ihan tavallisena talvipäivänä toimistossa istuessa että ehkä hellepäivänä ulkoillessa vähän enemmän...
"Helteellä kannattaa kiinnittää huomiota myös vessakäyntien määrään. Jos edellisestä virtsaamisesta on kauan aikaa, juoda kannattaa jo kiireesti."
Lol. Ei lievä nestehukka ole mikään vaarallinen tila, koska jokainen kyllä juo vettä, jos janottaa. Eivät ihmiset jää odottelemaan kuivumistaan. Ihmeellistä alarmismia.
Jos olisin 120 kiloinen 90 vuotias, tarvitsisin yli kymmenen litraa. Eihän hoitajat kerkee vessassa juoksuttaa noin usein.
En tarvitse laskukaavoja, koska juon 2 litraa päivittäin, aina.
Lapsi juo 1½ L.
AINA.
3,99 litraa...juuh, en ihan noin paljoa pysty juomaan. Juon yleensä pari litraa, helteellä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että 1,5 litraa riittäisi... Juon VÄHINTÄÄN sen verran ihan tavallisena talvipäivänä toimistossa istuessa että ehkä hellepäivänä ulkoillessa vähän enemmän...
Aivan varmasti riittää melkein jokaiselle, ellei harrasta raskasta liikuntaa tai ole fyysisissä töissä. Nestehukka ei ole mikään helposti saavutettava tila. Pitää oikein keskittyä siihen ettei juo mitään.
Ihan turhaa juoda 1,5 litraa päivässä toimistossa istuessa. 2 desin lasillinen per ruokailu, niin siinä saa litran päivässä + sen mikä tulee ruuista = tarpeeksi normaalilla säällä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle 6,8 litraa..
Mulla lähes sama 6,24 l, hei haloo, kuolisin jos joisin noin paljon! 2 l riittää
Minulle 6,8 litraa..