Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuparikierukka ja menkat pahasti myöhässä

Vierailija
18.07.2018 |

Menkkojen piti alkaa 4.7. ja viimeksi ne olivat 4.-12.6.2018. Kaksi viikkoa on jo mennyt, joten mietin missä ne oikein kuppaavat. Kierto on ollut tasaisesti 29-30 päivää. Näistä olen kärsinyt jo 12 vuotta ja lähes aina tulleet ajallaan vaikka elämässä on ollut vaikeaa, olen laihtunut, stressannut jne. Nyt elämä on mallillaan :)

Raskaustestit ovat olleet negatiivisia. Nyt kuitenkin viime päivinä on ollut ajoittaista (välillä kovaakin) vatsakipua, joka on kuin todella kovaa menkkakipua. Menkkajuilintaa ei ollut silloin kun menkkojen piti alkaa.

Ovatko menkat nyt vain myöhässä ja kivut enteilevät tulevaa vuotoa, vai voiko tässä olla kyse jostain lääkäriä vaativasta asiasta?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä oma komentti meni pari kertaa hyväksyttäväksi, joten kokeilen uudestaan.

Itse ostaisin pari eri merkkistä testiä, ei ne niin kalliita ole etten niitä mielenrauhan vuoksi raskisi ostaa.

Vuoto alkoi hetki sitten kun olin lähdössä testiostoksille, jos vuoto ei tästä runsaannu niin haen uusia testejä.

-ap

Vierailija
22/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että vuoto voi olla myös ulkoiseen sopivaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ei ainakaan ole alkanut mun menkoille tyypillinen vuoto, edelleen niukahkoa (tosin enemmän kuin viimeksi) ja vaaleaa, mulle tyypillistä on tumma ja Niagara.

-ap

Vierailija
24/25 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn tänään ostamassa uuden testin, sillä vuotoa on tullut eilen vain pyyhkiessä paperiin ja nyt se on loppunut... Mulla ei ole koskaan ollut alle 3 päivän menkkoja, joten huolestuttaa taas hieman enemmän.

-ap

Vierailija
25/25 |
18.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kuparikierukka, menkat tulleet aina säännöllisesti, paitsi nyt.

En tosin olisi ajatellut koko asiaa, ellei mieheni olisi alkanut ihmettelemään, miksei mulla vielä ole alkaneet. Hän on niin tarkka vaimonsa kuukautiskierrosta.

Toisaalta aloin miettimään, voiko kyseessä olla vaikka alkavat vaihdevuodet, olen 38 v ja sen takia nyt alkaisi menkat epäsäännöllisiksi?

Mutta en ole oikein mitään oireita tässä huomannut, palellut olen kylläkin, pari kertaa vatsassa jossain tuntui yhtäkkiä nopea kova vihlaisu, mutta ei mitään muuta erityistä..

Lasta emme ole suunnitelleet, mutta voihan kierukan takia mennä helposti keskenkin, joten ei ehkä kannata vielä huolestua...Olen kyllä pitänyt tätä hyvänä ehkäisynä, vaikka kuukautiset on olleet hyvin runsaat ja kestäneet aina viikon.