Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuparikierukka ja menkat pahasti myöhässä

Vierailija
18.07.2018 |

Menkkojen piti alkaa 4.7. ja viimeksi ne olivat 4.-12.6.2018. Kaksi viikkoa on jo mennyt, joten mietin missä ne oikein kuppaavat. Kierto on ollut tasaisesti 29-30 päivää. Näistä olen kärsinyt jo 12 vuotta ja lähes aina tulleet ajallaan vaikka elämässä on ollut vaikeaa, olen laihtunut, stressannut jne. Nyt elämä on mallillaan :)

Raskaustestit ovat olleet negatiivisia. Nyt kuitenkin viime päivinä on ollut ajoittaista (välillä kovaakin) vatsakipua, joka on kuin todella kovaa menkkakipua. Menkkajuilintaa ei ollut silloin kun menkkojen piti alkaa.

Ovatko menkat nyt vain myöhässä ja kivut enteilevät tulevaa vuotoa, vai voiko tässä olla kyse jostain lääkäriä vaativasta asiasta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sulla on se kierukka ollut? Jos ei kovin kauaa, niin saattaa vielä hakea omaa kiertoa

Vierailija
2/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan sulla on se kierukka ollut? Jos ei kovin kauaa, niin saattaa vielä hakea omaa kiertoa

Nämä olisivat seitsemännet menkat laiton jälkeen ja aiemmat kuusi kertaa ovat tulleet täysin normaalisti samassa kierrossa kuin ennen kuparikierukkaa.

Voiko homma mennä sekaisin vielä näin kauan laiton jälkeen?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tehnyt raskaustestit aamupissasta niin luulisi että tässä vaiheessa pärähtäisi + jos olisit raskaana.

Ikä?

Vierailija
4/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodunulkoinen raskaus?

Vierailija
5/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tehnyt raskaustestit aamupissasta niin luulisi että tässä vaiheessa pärähtäisi + jos olisit raskaana.

Ikä?

Aamupissasta olen viimeisimmän tehnyt, ikää 24-vuotta ja raskauksia 0.

-ap

Vierailija
6/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodunulkoinen raskaus?

Eikös raskaustesti näyttäisi silti positiivista?

Vierailija
7/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoista minäkin tulin ehdottamaan, sehän ei näy kotitestissä välttämättä ollenkaan ja kierukka lisää riskiä.

Kipujen vuoksi hakeutuisin kiireesti lääkäriin, ulkoinen voi räjäyttää mm. munajohtimen ja sitten onkin jo shokki lähellä kun veri vuotaa vatsaonteloon. Nimim. jalat edellä leikkaussaliin.

Vierailija
8/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä helle on sekoittanut sinun kroppasi mutta odottele nyt vielä pari päivää josko ne menkat alkaisi.

Jos kivut pahenee niin sitten kannattaa mennä heti lääkäriin.

Vierailija
9/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti stressin, helteen, whatever sekoittamaa kiertoa, ja tulevat menkat siellä kipuilee. Mulla joskus on ollut stressin takia menkat myöhässä, ja aina silloin ennen niiden alkua on poikkeuksellista kipua.

Vierailija
10/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoista minäkin tulin ehdottamaan, sehän ei näy kotitestissä välttämättä ollenkaan ja kierukka lisää riskiä.

Kipujen vuoksi hakeutuisin kiireesti lääkäriin, ulkoinen voi räjäyttää mm. munajohtimen ja sitten onkin jo shokki lähellä kun veri vuotaa vatsaonteloon. Nimim. jalat edellä leikkaussaliin.

Hui... En ole kovin kipuherkkä ja kestän ns. viimeiseen asti ilman lääkkeitä jne. Kun olen tämmöinen, niin en välttämättä tunnista hälyttävää kipua. Esim. nyt sattuu asteikolla 1-10 ehkä 4-5 ja kohdassa 2 pitäisi ottaa lääkettä.

Oliko kipusi erilaista, tai sellaista josta omat hälytyskellot soivat?

-ap

Vierailija
11/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja oliko kipu jatkuvaa? Sillä tämä mun kipu on ajoittaista, eilen sattui päivällä, illalla ei ja nyt alkoi noin klo 12 aikoihin. Kipua on yleisesti alavatsalla, sellaista juilintaa ja välillä toisen munasarjan paikkeilla, sellaista vihlontaa.

-ap

Vierailija
12/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja oliko kipu jatkuvaa? Sillä tämä mun kipu on ajoittaista, eilen sattui päivällä, illalla ei ja nyt alkoi noin klo 12 aikoihin. Kipua on yleisesti alavatsalla, sellaista juilintaa ja välillä toisen munasarjan paikkeilla, sellaista vihlontaa.

-ap

Nämä oireet täsmäisi kyllä ihan niihin alkaviin kuukautisiin. Odottelisin vielä pari päivää, ja sitten pohtisin uudestaan, jos ei kuukautisia näy. Ja toki jos kipu muuttuu sietämättömäksi niin lääkäriin.

Vierailija
13/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se raskaus aina testeissä näy, ootko kokeillut eri merkkien testejä jos olet vaikka saanut jonkun maanantaikappaleen?

Vierailija
14/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mulla on ollut menkkojen "alkamispäivän" jälkeen rintojen arkuutta ja pahoinvointia, jota mulla ei normaalisti ole menkkojenkaan aikana.

-ap

Vierailija
15/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se raskaus aina testeissä näy, ootko kokeillut eri merkkien testejä jos olet vaikka saanut jonkun maanantaikappaleen?

Joku markettiliuskatesti se oli jonka kotoa löysin. Päivämäärää oli loppuvuoteen asti. Taidan käydä ostamassa jonkun toisen merkin paketin!

-ap

Vierailija
16/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Nämä oireet täsmäisi kyllä ihan niihin alkaviin kuukautisiin. Odottelisin vielä pari päivää, ja sitten pohtisin uudestaan, jos ei kuukautisia näy. Ja toki jos kipu muuttuu sietämättömäksi niin lääkäriin.

Täytyy varmaan vain malttaa odottaa... Ärsyttää kun tämä on mulle epänormaalia ja heti ajattelen pahinta :)

-ap

Vierailija
17/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tapauksessa alkio "räjähti" rv 8+0, sen jälkeen alkoi sellaiset kivut että ymmärsin hakeutua päivystykseen. Tosin sinnekin ajoin itse reilun 100 km matkan ;) Leikkaus tehtiin rv 8+2. Ennen räjähdystä kivut olivat ajoittaisia, tulivat ja menivät. Klassisista oireista tärinäkipua ja hartiapistosta esiintyi vain juuri ennen leikkausta.

Onko sinulla mitään vuotoa?

t. Se leikattu.

Vierailija
18/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin oudolta kun kuulostaakin niin tuo hartiapistos on tyyppi oire kohdun ulkopuolisessa raskaudessa.

Vierailija
19/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä oma komentti meni pari kertaa hyväksyttäväksi, joten kokeilen uudestaan.

Itse ostaisin pari eri merkkistä testiä, ei ne niin kalliita ole etten niitä mielenrauhan vuoksi raskisi ostaa.

Vierailija
20/25 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tapauksessa alkio "räjähti" rv 8+0, sen jälkeen alkoi sellaiset kivut että ymmärsin hakeutua päivystykseen. Tosin sinnekin ajoin itse reilun 100 km matkan ;) Leikkaus tehtiin rv 8+2. Ennen räjähdystä kivut olivat ajoittaisia, tulivat ja menivät. Klassisista oireista tärinäkipua ja hartiapistosta esiintyi vain juuri ennen leikkausta.

Onko sinulla mitään vuotoa?

t. Se leikattu.

Juuri äsken alkoi vähäinen vaaleahko verenvuoto, ennen tätä ei ole ollut mitään. Toivottavasti tämä vuoto olisi ihan vain menkat.

-ap