Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavaa tämä suomalaisten tuskailu, kun pari päivää hellettä

Vierailija
18.07.2018 |

Isossa osassa maapalloa on vuodesta monta kuukautta putkeen tällaista ja kuumempaakin. Täällä viikon vuodessa hellettä ja naristaan kun pikkukakarat, että on kuuma. Kun on tunti ulkona, niin pelätään vakavia seurauksia. Kummallista

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isossa osassa maapalloa on vuodesta monta kuukautta putkeen tällaista ja kuumempaakin. Täällä viikon vuodessa hellettä ja naristaan kun pikkukakarat, että on kuuma. Kun on tunti ulkona, niin pelätään vakavia seurauksia. Kummallista

Juuri näin, en kyllä millään pysty ymmärtämään. Yksi maailman kylminmistä kolkista jossa KUUMAA on max 2 viikkoa vuodesta, lämmintä ehkä 4 viikkoa ja ihan sairas valitus ja kitinä.. en tajua, en.

Vierailija
2/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se joka tykkää kuumasta menköön sinne kuumaan,  ja vieköö ystävänsä mukanaan.  Miksiköhän muuten ne ystävät sieltä pyrkii tänne viileeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema on vakava seuraus.

Vierailija
4/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko te jotka ette ymmärrä vähä tyhmiä? Suomalaiset eivät ole tottuneet tälläiseen helteeseen kuten intialainen ei ole tottunut - 30c.

Lisäksi paljon matkustaneen voin sanoa että harvoin lämpimissä maissa ilma seisoo ja on näin tukahduttava.

Vierailija
5/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolema on vakava seuraus.

Meitä on täällä ihan liikaa muutenkin. Ja jos kuolee helteiden takia, niin jotain on terveydessä vialla jo valmiiksi.

Vierailija
6/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi just täällä tuskaillaan, kun ei olla totuttu tähän. Eri asia, jos olisi tällaista vuoden ympäri, siihen tottuisi. Ja osaisi varautua.

Vierailija
7/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se joka tykkää kuumasta menköön sinne kuumaan,  ja vieköö ystävänsä mukanaan.  Miksiköhän muuten ne ystävät sieltä pyrkii tänne viileeseen?

No Monet meneekin. Kestääkö nyt se pari viikkoa kuumaa... kyllä ne vesisateet ja kylmä tulee taas kohta. Kitisijät 🙄

Vierailija
8/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eihän täällä ole edes vielä kuuma. Juuri ja juuri kolmen kympin nurkilla pyöritään. 

Vierailija
9/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi just täällä tuskaillaan, kun ei olla totuttu tähän. Eri asia, jos olisi tällaista vuoden ympäri, siihen tottuisi. Ja osaisi varautua.

Ei missään ole tällaista vuoden ympäri. Talvi tulee sielläkin,

Vierailija
10/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko te jotka ette ymmärrä vähä tyhmiä? Suomalaiset eivät ole tottuneet tälläiseen helteeseen kuten intialainen ei ole tottunut - 30c.

Lisäksi paljon matkustaneen voin sanoa että harvoin lämpimissä maissa ilma seisoo ja on näin tukahduttava.

Olen suomalainen, mutta en itsekkään ole tottunut -30c pakkasiin. Hyi. Nautin tästä lämmöstä. Toki itselläkin on kuuma, mutta on tämä parempi kuin ainainen palelu.

Vierailija
11/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään ole tällaista vuoden ympäri. Talvi tulee sielläkin,

Malesia? Nimim, asunut täällä pari vuotta, ja ympäri vuoden on 30 astetta lämmintä, ja aina samanlainen sää. Täällä minkään näköistä talvea ole.

Vierailija
12/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin verenpainelääkeitä syövänä oloni on todella huono, joten koittakaa te nuoret ja/tai terveet asettua meidän asemaamme. Minulla on ainakin jo niin huono olo, että pelkään joutuvani päivystykseen. Päätä särkee, olen kotona ihan nakuna, mutta kun tiilinen kerrostalo on lämmennyt, se on kuin uuni. Öisin pitäisin parvekkeen oven auki, jos en asuisi 1. kerroksessa. Tässä talossa on myös yksiöitä, joihin ei saa läpivetoakaan.

Miksen siis mene  rannalle? No sinne en jaksa fillaarilla mennä, täällä ei ole lähellä vettä.

Taksia olin jo harkinnut, mutta nyt olo on sellainen, etten uskalla lähteä.

Juu, ei saa ilmalämpöpumppua kaikkialle asentaa. Eikä olisi rahaakaan.

Kannattaa välillä kokeilla sitä toisen asemaan asettumista, mutta kovin nuorille se on varmaan vaikeaa. En muista itsekään kärsineeni helteistä nuorena. Olin jopa auringonottajakin vielä  muutamia vuosia sitten. Nyt en mene edes parvekkeelle ennen kuin joskus myöhään illalla. Joku 24 astetta on aivan ihana. Heti kun alkaa sataa, otan fillarin ja ajan sateessa kiitollisena (jos selviän vielä siihen asti).

Vierailija
13/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa olla totuttu tähän. Sama juttu toimii toisinpäinkin toisissa maissa.

Vierailija
14/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havainto: ihmiset valittavat siitäkin kun kaupassa oli vain väärän merkkistä maitoa.

Onko se nyt sitten niin ihmeellistä että valitetaan, jos on paha olo ja tuntuu että kuolee?

Vierailija
15/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Monet meneekin. Kestääkö nyt se pari viikkoa kuumaa... kyllä ne vesisateet ja kylmä tulee taas kohta. Kitisijät 🙄

Ottakaa huomioon, että etelässä pääsee yleensä ilmastoituun viilenevään hotellihuoneeseen, vaikka rannalla tai retkillä kävisikin.  Olin itsekin viime vuonna Kreetalla, ja tosiaan meinasin pyörtyä Knossoksessa. Älysin sitten lähteä suoraan sanottuna kompuroimaan kohti bussia, ennenkuin taju meni. Lämpötila oli virallisesti +35, mutta siellä raunioilla oli takuulla yli +40.

Hotelli oli meren rannassa, joten ei liian kuumaa joutunut juurikaan muuten kärsimään ja olo pysyi ihan hyvänä, toisin kuin nyt Suomessa :(

Kotona joutuu olemaan samassa melkein +30 asteessa sisällä koko ajan, viilennystä ei ole. Autokaan ei ole. 

Kyllä tämä on rankkaa meille verenpainepotilaille. Ei kannata vähätellä sairaiden tilannetta.

Vierailija
16/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin verenpainelääkeitä syövänä oloni on todella huono, joten koittakaa te nuoret ja/tai terveet asettua meidän asemaamme. Minulla on ainakin jo niin huono olo, että pelkään joutuvani päivystykseen. Päätä särkee, olen kotona ihan nakuna, mutta kun tiilinen kerrostalo on lämmennyt, se on kuin uuni. Öisin pitäisin parvekkeen oven auki, jos en asuisi 1. kerroksessa. Tässä talossa on myös yksiöitä, joihin ei saa läpivetoakaan.

Miksen siis mene  rannalle? No sinne en jaksa fillaarilla mennä, täällä ei ole lähellä vettä.

Taksia olin jo harkinnut, mutta nyt olo on sellainen, etten uskalla lähteä.

Juu, ei saa ilmalämpöpumppua kaikkialle asentaa. Eikä olisi rahaakaan.....

Melkoista jossittelua koko tarina. Ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joko teet asialle jotain tai sitten jatkat kärsimistä. 

Vierailija
17/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen kylmästä valittamista ja sitä vasta porukka tekeekin. Kylmältä on todellakin helppoa suojautua, kuumalta mahdotonta.

Itse olen viileyden ystävä. Lähden mielelläni pitkälle lenkille vaikka loskassa ja sateessa tai hiihdän -25 pakkasessa enkä todellakaan valita. Tässä paskakelissä ei voi edes lenkkeillä.

Vierailija
18/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä helteet jatkuvat syyskuun puoliväliin. Nautitaan!

Vierailija
19/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei saa ilmalämpöpumppua kaikkialle asentaa. Eikä olisi rahaakaan.

Jos olo on noin paha, niin ostaisin ilmastointilaitteen. Mielestäni omalla terveydelläni ei ole hintaa, enkä lähtisi sillä leikkimään.

Joo, kaikkia ilmastointivehkeitä ei saa asentaa, mutta niitäkin on erilaisia. Jos ei muuta, niin linnoittautuu sohvalle, syö jätskiä ja viisi tuuletinta ympärille.

Vierailija
20/34 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea trolli taas.

Trollille tiedoksi, että tänä kesänä on jo ollut 35 hellepäivää. Hieman enemmän kuin pari viikkoa. Tosin eihän se trollia kiinnosta, kunhan pääsee fleimaamaan. Tun pökerö !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan