Muita naisia, jotka eivät pidä ollenkaan paljastavasta pukeutumista
Onko muita? Kaduilla ainakaan harvemmin näkee... En nyt siis tarkoita vaan niin, että pakarat ja tissivako vilkkuu, vaan että tekis mieli peittää ihan reilummin. Itsellä paidat mieluiten vähän hihallisia ja alaosat mielellään polvien alapuolelle. Tykkään myös peittää takapuolen paidalla tai sit alaosa pitää olla hame tai löysemmät housut. Ja oon normaalipainoinen/hoikka. Tosi vaikee vaan löytää tällaista asustusta näille keleille :(
Kommentit (110)
Musta tuntuu, että naiset eivät oikeasti itse tajua selluliittejaan, jotka oikein korostuvat ulkona auringossa, kun mennään perseshortsit jalassa. Ei siinä mitään, minusta saa pukeutua niin jos haluaa, mutta luulen, että suurin osa ei todellakaan tiedä miltä omat jalkansa näyttävät.
Minä en pukeudu niin, että tissit tai takapuoli/reidet olisivat puolipaljaana. Jotenkin kiusallinen ja epämukava olo tulisi. Sekin riittää, kun huomaa, miten sääriä katsotaan, kun ne ovat paljaana, en tosiaan halua esitellä tissejäni millekään sedille.
Kotona voin pitää vaikka mitä, mutta en julkisilla paikoilla käytä paljastavia vaatteita. En halua sellaista huomiota.
Onko burkha tyylikkyyden huippu, jos kilpaillaan kenellä näkyy vähiten ihoa?
Minä peitän vartalostani yleensä kaiken olkapäistä polviin. Tissivako ei saa näkyä eikä maha kurkistella eikä peppu vilkkua. Ja sen lisäksi yleensä vielä on pitkähihainenkin paita. En ole lihava. Aika hyvä kroppainen, mutta näin pukeutuen minusta tuntuu parhaimmalta ja kauneimmalta. Jostain syystä näin. Olen kyllä Kristitty, mutta perheeni ei ole koskaan ollut uskonnollinen. Olen itse aikuisena alkanut pukeutua näin.
Outoa että näin moni ei tykkää paljastelusta, kun katsoo katukuvaa niin käytännössä kaikki naiset melkein alasti.
Olen myös normaalipainoinen ja ihan nätti nainen. En ole koskaan viihtynyt paljastavissa vaatteissa. Aivan viime vuosina olen totutellut hihattomiin paitoihin, mutta vieläkään ei mikään narutoppi kyllä mene päälle... Sortseja käytän vain äärimmäisessä helteessä julkisilla paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi että täällä ihannoidaan noita siveyden sipuleita jotka ah kulkevat kesälläkin kollarit jalassa :D mitä väliä sillä on teille jos joku tuntematon nainen paljastelee. Muutenkin, tää on pelkkä naisten juttu että kiinnostaa miten muute naiset pukeutuu, vai ootteko ikinä nähnyt tai kuullut että miehiä kiinnostaisi miten muut miehet pukeutuvat. Niimpä, en minäkään :D korppikotkat
Ei kyse ole siveydestä eikä häpeästä, vaan mieltymyksistä. Miksi ihmeessä haluaisin että kaikki ihmiset näkevät minut lähes alasti ja kerään tietynlaista huomiota jota en halua? Miksi tekisin näin jos en halua? Yhtäkään kommenttia en ole nähnyt jossa moralisoitaisiin jonkun paljastavaa pukeutumista, kerrottu vain että HE EIVÄT HALUA esitellä itseään, koska sitähän se on.
Vai on hellepukeutuminen itsensä esittelyä? Eipä ole moinen tullut mieleenkään.
Onko sinulla käynyt mielessä, että ajatusmaailmasi on vähän vinksahtanut?
Ei kyllä ole käynyt mielessä. Eikö löysät erittäin kevyttä materiaalia olevat 3/4 housut sekä kevyt tuulessa hulmuava t-paita ole hellepukeutumista? Te nyt kuvittelette että kuljemme näissä helteissä jotkut hupparit ja farkut päällä.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että naiset eivät oikeasti itse tajua selluliittejaan, jotka oikein korostuvat ulkona auringossa, kun mennään perseshortsit jalassa. Ei siinä mitään, minusta saa pukeutua niin jos haluaa, mutta luulen, että suurin osa ei todellakaan tiedä miltä omat jalkansa näyttävät.
Ei moni varmaan katso peilistä takaosastoaan. Nuorillakin yllättävän paljon selluliittia, vähän liikuntaa, väärä ruokavalio ja liikaa sidukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi että täällä ihannoidaan noita siveyden sipuleita jotka ah kulkevat kesälläkin kollarit jalassa :D mitä väliä sillä on teille jos joku tuntematon nainen paljastelee. Muutenkin, tää on pelkkä naisten juttu että kiinnostaa miten muute naiset pukeutuu, vai ootteko ikinä nähnyt tai kuullut että miehiä kiinnostaisi miten muut miehet pukeutuvat. Niimpä, en minäkään :D korppikotkat
Ei kyse ole siveydestä eikä häpeästä, vaan mieltymyksistä. Miksi ihmeessä haluaisin että kaikki ihmiset näkevät minut lähes alasti ja kerään tietynlaista huomiota jota en halua? Miksi tekisin näin jos en halua? Yhtäkään kommenttia en ole nähnyt jossa moralisoitaisiin jonkun paljastavaa pukeutumista, kerrottu vain että HE EIVÄT HALUA esitellä itseään, koska sitähän se on.
Ei kyllä ole käynyt mielessä. Eikö löysät erittäin kevyttä materiaalia olevat 3/4 housut sekä kevyt tuulessa hulmuava t-paita ole hellepukeutumista? Te nyt kuvittelette että kuljemme näissä helteissä jotkut hupparit ja farkut päällä.
Toki sopivat varsinkin keski-ikäisille ja siitä ylöspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nuorille sopivat sitten perseshortsit ja liian pieni napapaita? Juu, no voin olla sitten jo keski-ikäinenkin. N28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nuorille sopivat sitten perseshortsit ja liian pieni napapaita? Juu, no voin olla sitten jo keski-ikäinenkin. N28
Täällähän puhuttiin mm.siitä että hameen helman tulisi olla tietyn pituinen, olkapäät eivät saa näkyä eikä paidoissa saa olla avara kaula-aukko.
Mä rakastaisin pitää lyhyitä hameita, mutta sääreni eivät ole nätit vaikka hoikka olenkin. Sellaiset laihat pattipolviset, niistä on huomauteltu.
Puoli vuotta maltillisessa muslimimaassa ja kyllä se vaan täytyy sanoa että yleiskuva oli paljon tyylikkäämpi kun ihmiset pukeutuivat peittävästi: ei näkynyt paidattomia tai hihattomia miehiä polvihousuissaan, eikä naisia esittelemässä sääriään tai peppujaan. Naiset siis huiveissaan ja niissä muslimien pitkissä mekoissa tai sitten sellaisissa shaali-pitkät housut yhdistelmissä. Ylvään ja arvokkaan näköistä mielestäni.
Lämpötilat vaihteli +25 ja +40 välillä, aurinko käytännössä joka päivä. Niin vaan elämä sujui ilman minejä ja mikroja.
Mun mielestäni kaikki nirunarutopit ja shortsit ovat epämukavia vaatteita. Eivät paljastavuuden takia, vaan ne ovat ihan fyysisesti epämukavia. Olkaimet valuvat ja shortsien lahkeet hiertävät. Näin on ollut aina - mä olen kai jotenkin vääränmallinen niihin. :D
En kyllä välitä auringosta tai ruskettumisesta, joten voin ihan tyytyväisenä pukeutua peittävämmin. Mun suosikkejani ovat pitkät pellavahousut (ei sisäreisien hiertymistä! viileät helteellä! tummista eivät kuulla pikkupöksyt läpi! ilmavat!) ja sitten sellaiset löysät, ohuet, hulmuavat puserot. Viime kesänä ostin neljä puuvillaista "maalaispaitaa" Lidlistä, silloin oli niin kylmä että en käyttänyt mutta tänä vuonna ne ovat olleet hengenpelastajia. 3/4 hihat, nauhoilla säädettävä pääntie, löysä ja "muodoton" leikkaus joten eivät liimaannu ihoon kiinni. <3
Oscaroidusta Meryl Streepin tähdittämästä "Minun Afrikkani" /"Out of Africa" -leffasta voi katsoa, mikä mun mielestäni on hyvää kesäpukeutumista: pitkä, ilmava, hulmuava ja peittävä.
En tykkää housuista tai hameista jotka on lyhyempiä kuin polveen asti. Alastomalta tuntuu myös avonainen tai ihonmyötäinen paita. Käytän mieluummin löysän mallisia.
Olen hoikka enkä peittele itseäni esim. rannalla, mutta jostain syystä tulee vain alaston, huomiota herättävä ja mauton olo jos näkyy vähänkin liikaa kaupungilla. En kuitenkaan kauheasti kiinnitä huomiota muiden pukeutumiseen, joten sikäli tällainen tunne on vähän outo... Mutta tältä tuntuu ja tällä mennään. Vaikuttaa ehkä sekin, että minulle tulee helposti kylmä vähissä vaatteissa, joten mieluummin pitkät hihat ja lahkeet senkin takia.
Poikkeuksen tekee yli +30C lämpötila. Silloin pukeudun lyhyempiin sortseihin koska tykkään siitä tunteesta että on tosi lämmin ilma ihoa vasten. Sitä tunnetta ei usein täällä Suomessa saa enkä jaksa rannalle välttämättä lähteä lojumaan. Rannalla tunnen oloni ihan luontevaksi bikineissä, mutta ranta on kaukana joten nautin lämmöstä kaupungissa hieman lyhyemmissä housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana tunsin painetta pukeutua ei-niin-peittäviin vaatteisiin, koska tunsin olevani vääränlainen kaikkien minishortseissa ja piskuisissa topeissa juoksevien ikätovereiden seurassa. Nykyään olen kehittänyt itsetunnon, eikä minua haittaa pukeutua "burkhaan", kuten eräs mies joskus totesi kävellessäni kaupungilla kilpikonnakauluksisessa kesämekossa. Vartaloni puolesta minulla ei sinänsä ole hävettävää, en vain tykkää näytellä reisiäni ja rintamustani. Ei ole minun juttuni.
Siis mitä :DD mitenniin burkhaan? Nyt kyl pisti vihaks miten joku vieras mies voi tuntea voivansa kommentoida jonkun pukeutumista?? Kaikkiko pitäisi olla esillä hänen nähtävänä? Siis ei voi olla todellista.
No niinpä: miten joku MIES voi sanoa yhtään mitään?!?!! Härredyydelis. Täällä on sivutolkulla akat ruotinu toisten pukeutumista, ni peukut on kattoon. Jokainen tajuaa, et jos mies sanois saman, ni paskamyrskyn paikkahan se oli välittömästi.
Mitä väliä kumpi kommentoija oli??
Vierailija kirjoitti:
Puoli vuotta maltillisessa muslimimaassa ja kyllä se vaan täytyy sanoa että yleiskuva oli paljon tyylikkäämpi kun ihmiset pukeutuivat peittävästi: ei näkynyt paidattomia tai hihattomia miehiä polvihousuissaan, eikä naisia esittelemässä sääriään tai peppujaan. Naiset siis huiveissaan ja niissä muslimien pitkissä mekoissa tai sitten sellaisissa shaali-pitkät housut yhdistelmissä. Ylvään ja arvokkaan näköistä mielestäni.
Lämpötilat vaihteli +25 ja +40 välillä, aurinko käytännössä joka päivä. Niin vaan elämä sujui ilman minejä ja mikroja.
Kun tietää mihin tuo kaikki "ylväys ja arvokkuus" perustuu, niin alkaa yököttää. Onneksi meillä on yksilönvapaus.
Monella myös elämä "sujuu" (eli mitä, ei kuole?) Siinä mustassa burkhassakin. Eipä se silti ole kovin mukava tai käytännöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikkejani ovat pitkät pellavahousut (ei sisäreisien hiertymistä! viileät helteellä! tummista eivät kuulla pikkupöksyt läpi! ilmavat!)
Nuo pitkät löysät pellavahousut ja tiukka (lyhyt) toppi on muuten tosi hyvännäköinen yhdistelmä timmin naisen päällä!
Jep. Minun yksityiset ruumiinosani eivät ole kaikkien silmille, koskaan olleetkaan.