Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia, jotka eivät pidä ollenkaan paljastavasta pukeutumista

Vierailija
18.07.2018 |

Onko muita? Kaduilla ainakaan harvemmin näkee... En nyt siis tarkoita vaan niin, että pakarat ja tissivako vilkkuu, vaan että tekis mieli peittää ihan reilummin. Itsellä paidat mieluiten vähän hihallisia ja alaosat mielellään polvien alapuolelle. Tykkään myös peittää takapuolen paidalla tai sit alaosa pitää olla hame tai löysemmät housut. Ja oon normaalipainoinen/hoikka. Tosi vaikee vaan löytää tällaista asustusta näille keleille :(

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tykännyt peittävistä vaatteista, nuoresta (ja hoikasta) lähtien. Ensinnäkin näin suojaa itsensä auringolta ja toiseksi en koe mitään velvollisuutta "kertoa" tuntemattomille ihmisille tarkasti minkämuotoinen kroppa vaatteiden alla on. Usein peittävämpi vaate on myös mielenkiintoisempi ja sillä voi leikitellä jopa taiteellisesti - se on aika vaikeaa jos asuna on vaikka tuubitoppi ja minisortsit.

Mulla myös vaikuttaa se, että en halua ihoni koskettavan julkisten kulkuvälineiden pintoja. Ei siis sortseja, minareita tai paljaita jalkoja.

Pidän myös löysistä ja liehuvista vaatteista. Löysä voi olla nuorekas tai "mummo ankka" tyylistä riippuen, mutta ainakin se on viileä näillä helteilläkin. Liehuvasta on moneksi - sekin voi olla mummo, gootti, romanttinen, boho, minimalistinen tai mitä vaan - kun vaan valitsee mallin, kuosin ja värin oikein.

Joskus tulee sellainen fiilis, että ne "makkarankuoriin" pukeutuvat eivät edes välitä muodista vaan heille on tärkeintä se kehon "näyttäminen". Mutta eihän se välttämättä sitä ole, vaan heillä on hyvä olla niissä vaatteissa. Minua ei siis häiritse muiden minarit ja makkarankuoret, kunhan ne eivät haise pahalle. Olen erityisen iloinen jos näen pullean nuoren viuhtovan täsmälleen samoissa kuteissa kuin hoikat kaverinsa tai todella vanhan mummelin hellesortseissa ja hihattomassa paidassa varvassandaalit läpsyen ja suonikohjut ja pigmenttiläiskät iloisesti heloittaen auringossa. Koska se on se pukeutumisen vapaus, ja siitä pitää olla Suomessa ylpeä!

Vierailija
62/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka painostaa tai tuputtaa? 

Aikuisen elämäni aikana kukaan ei koskaan ole tullut moittimaan tai arvostelemaan tai vitsailemaan minun vaatteistani. Tai sitten minulla on niin hyvä itsetunto ja itsetuntemus ettei hetkauta muiden mielipiteet.

En kysy lupaa mieheltäni tai lapsilta tai naapurin Pirjolta vaan pukeudun fiiliksen ja tilanteen mukaan.

Jos kuljen helteellä kevyemmin pukeutuneena niin se on minun oikeuteni aikuisena naisena ja jos vedän päälleni vaikka pilkkihaalarit niin ok...oma on valintani.

Sinä onnekas. Minulle on tultu sanomaan, erityisesti kun olin nuorempi. Esim. "noin hoikka ei saisi pukeutua noin isoihin vaatteisiin" tai vanhempana esim. vain mustiin pukeutumisesta ja vanhat setämiehet "miksi sinulla on noin paljon vaatteita päällä" kesäpäivänä. En ymmärrä mikä oikeuttaa ihmiset kommentoimaan tällä tavalla minua. Siitä tulee mieleen vain yksi asia ja se on tämä: naisen tehtävä on esitellä hyvää vartaloaan kaikille, se on annettava arvioitavaksi ja jos se on hyvä, sitä ei saa piilottaa. Roskaa, sanon minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetan lukiossa, ja mitään yksiselitteistä työpukua ei ole. Töihin tykkään pukeutua TODELLA peittävästi, vaikkei olisi pakko/kukaan ei minua sieltä töistä heittäisi pois, vaikka olisikin tiukat housut jalassa.

Vapaa-ajalla saatan pukeutua hyvinkin paljastavasti.

Kukin pukeutukoon niin kuin parhaaksi näkee. En näe mitään tarvetta paheksua ihmisiä heidän vaatteidensa paljastavuuden perusteella.

Vierailija
64/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilla en koskaan liiku sellaisessa vaatetuksessa, jossa suuria aloja ihosta on paljaana. Ihan hygieniasyistä. Peitän dekolteen, käsivarret ja jalat. Näin kuumalla ilmalla käytän tietysti kevyitä materiaaleja.

Inhottaisi istua julkisissa kulkuneuvoissa paljain reisin, tai että hikiset tungeksivat ihmiset pyyhkäisisivät paljasta selkääni tai käsivarsiani ohi mennessään. Ei ole kiva vaihtaa eritteitä tuntemattomien kanssa.

Tietysti pidän peittävästä pukeutumisesta muutenkin. Ihmetyttää, miksi niin monet nuoret naiset menevät vilkkaisiin paikkoihin, kuten yleisille laitureille, makaamaan haarat levällään vatsalleen pikkubikineissä niin että reikä kuultaa läpi. Miksi ylipäätään halutaan tuntemattomilta huomiota hintaan mihin hyvänsä?

Ovatko ne laiturit lähellä uimarantaa? Tuolloin en ihmettele bikinien käyttöä. En ole muuten koskaan nähnyt läpinäkyvää uimapukua.

Vierailija
65/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin hassua, että jos ilmoittaa suosivansa pitkiä lahkeita, helmoja ja hihoja, täytyy muistaa kertoa olevansa hoikka.

Muutenhan sä tietysti peität läskejä.

Onko ideana, että naisten täytyy kerjätä miesten huomiota ja hyväksyntää alkeellisimmalla mahdollisella tavalla: paljastelemalla itseään?

Todellakin säälittää teinitytöt ja vanhemmatkin, joiden nirunaruvaatetus ja keikistely käy siinä rajoilla, että kohta rapsahtaa sakot.

Tajuaako ne ressukat edes alentavansa itsensä esineeksi?

Persehousuissa julkisella paikalla kekkaloivia olisi ennen sanottu halvoiksi ja typeriksi.

Onko maailma tosiaan niin muuttunut, että enää ei sanota?

Samaa olen ajatellut, että ennen se, mikä oli mautonta, on nykyisin vapautta #metoo.

Vierailija
66/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ruma, läski ja köyhä työtön nainen, eikä minulla edes ole kesävaatteita. En edes muista, että joskus olisi ollutkaan, ehkä joskus lapsena. Itse en siis ole koskaan kesävaatteita varsinaisesti ostanut. Suomen oloissa ei ole mitään järkeä panostaa erityisesti kesävaatteisiin. Itse käytän vähät rahani mieluiten lämpimiin ja järkeviin vaatteisiin, jotta talvella ei sitten ole kylmä. Näissä kuumissa keleissä ärsyttää ja inhottaa kaikkein eniten ihmisten täysin säädytön pukeutuminen. En halua nähdä ulkona kenenkään paljasta pintaa. Minulla on nyt päällä farkut, joillaisia käytän ympäri vuoden ja pitkähihainen kauluspaita, jota niin ikään käytän ympäri vuoden. Nyt olen tosin nostanut hihoja kyynerpäihin ja jo se tuntuu säädyttömältä. Vaikka yritän oikeasti pukeutua säädyllisesti ja peittävästi niin silti aina joskus joku vieras tulee kommentoimaan jotain ja häiritsemään. En voi mitään isoille rinnoilleni ja todellakin yritän peittää ne käyttämällä väljiä ja säädyllisiä paitoja. Ylin nappi on auki, mutta jos laitan sen kiinni kuristaa todella paljon.

Vierailija
67/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä aloituksesta!

Itsekin tykkään pukeutua peittävästi. esim. näillä helteillä minulla on maksimekko, jossa kyllä on halkio ja joka on ylhäältä aika paljastava, mutta ulos mennessä laitan päälle sellaisen henkäyksenohuen uv-suojatun kauluspaidan ja vedän helmat solmuun vyötärölle. Suojaa ihoani auringolta ja katseilta ja tuo ryhtiä asuun.

Inhoan sitä että muut asiat kuin vesi, vaate tai rakastajan kädet koskevat ihooni. Siis vaikkapa ruohonkorret, bussinpenkit, muiden ihmisten katseet.

Kyse ei ole siitä että kropassani olisi mitään vikaa, päinvastoin. En ujostele, tykkään esim. uida alasti. Mutta kroppani on minun, enkä tahdo jakaa sitä kaikkien kanssa.

Sinänsä ironista että olen huomannut kääntäväni kumminkin aika paljon päitä kulkiessani. Mutta se ei haittaa minua, päinvastoin,  niin kauan kun katseet eivät osu ihoon, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Olethan hoikka? Ihanaa, kun sulla on kaikki noin ihanan henkäyksenohutta.

Pari asiaa jäi askarruttamaan. Miten olet selvinnyt lääkärissä? Ja ilmeisesti et ole synnyttänyt? Niistä ei selviä vain rakastajan käsien kosketuksella. Ajattele. Yäk.

Vierailija
68/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Sellaiset kevyet haaremihousut ovat alaosaksi ainakin tosi viileä mutta peittävä :)

Maailman rumimmat housut.

Voooiiii eeiii... Joku tuntematon keskustelupalstalla ei pidä kaikesta samasta mistä minä, kyllä nyt maailma luhistuu.

Yrität pönkittää omaa egoasi lyttäämällä toisen mielipiteen?

Ai minäkö se olinkin joka haukkui jonkun toisen vaatteita? :,D

Vierailija
69/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi että täällä ihannoidaan noita siveyden sipuleita jotka ah kulkevat kesälläkin kollarit jalassa :D mitä väliä sillä on teille jos joku tuntematon nainen paljastelee. Muutenkin, tää on pelkkä naisten juttu että kiinnostaa miten muute naiset pukeutuu, vai ootteko ikinä nähnyt tai kuullut että miehiä kiinnostaisi miten muut miehet pukeutuvat. Niimpä, en minäkään :D korppikotkat

Ei kyse ole siveydestä eikä häpeästä, vaan mieltymyksistä. Miksi ihmeessä haluaisin että kaikki ihmiset näkevät minut lähes alasti ja kerään tietynlaista huomiota jota en halua? Miksi tekisin näin jos en halua? Yhtäkään kommenttia en ole nähnyt jossa moralisoitaisiin jonkun paljastavaa pukeutumista, kerrottu vain että HE EIVÄT HALUA esitellä itseään, koska sitähän se on.

Vierailija
70/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla kanssasisarilla sitä ongelmaa että mies haluaisi että pukeudut paljastavammin? Totta kai haluan näyttää hyvältä miehelleni ja kotona puen paljastavammin, mutta mies sanoi että olisi ihanaa jos esittelisin jalkoja/rinnusta myös kun mennään esim. ravintolaan :/

Kuulostaa todella erikoiselta. Meillä ei tätä ongelmaa ole. Pukeudun melko peittävästi, mut mies ei tykkäisi varmasti jos esittelisin itseäni muille. Kovasti ihmettelen eikö miehiä häiritse jos nainen esittelee itseään kaikille 😱

No tottakai mies mielellään tulee nähdyksi seksikkään ja itsevarman näköisen naisen kanssa josta voi olla ylpeä. Eri asia jotkut tiukkapipoiset hörhöt joiden mielestä paljastava pukeutuminen on "itsensä esittelemistä kaikille."

Mikä sitten on seksikästä.. Jonkun mielestä lähinnä mautonta jos kaikki näkyy.

Vierailija
71/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi että täällä ihannoidaan noita siveyden sipuleita jotka ah kulkevat kesälläkin kollarit jalassa :D mitä väliä sillä on teille jos joku tuntematon nainen paljastelee. Muutenkin, tää on pelkkä naisten juttu että kiinnostaa miten muute naiset pukeutuu, vai ootteko ikinä nähnyt tai kuullut että miehiä kiinnostaisi miten muut miehet pukeutuvat. Niimpä, en minäkään :D korppikotkat

Ei kyse ole siveydestä eikä häpeästä, vaan mieltymyksistä. Miksi ihmeessä haluaisin että kaikki ihmiset näkevät minut lähes alasti ja kerään tietynlaista huomiota jota en halua? Miksi tekisin näin jos en halua? Yhtäkään kommenttia en ole nähnyt jossa moralisoitaisiin jonkun paljastavaa pukeutumista, kerrottu vain että HE EIVÄT HALUA esitellä itseään, koska sitähän se on.

Just joo. Esimerkiksi tässähän ei toki moralisoida paljastavaa pukeutumista, ei yhtään:

"Todellakin säälittää teinitytöt ja vanhemmatkin, joiden nirunaruvaatetus ja keikistely käy siinä rajoilla, että kohta rapsahtaa sakot.

Persehousuissa julkisella paikalla kekkaloivia olisi ennen sanottu halvoiksi ja typeriksi.

Onko maailma tosiaan niin muuttunut, että enää ei sanota?"

Ja muita löytyy, jos viitsit lukea ketjun.

Jo tuo oletus, että jonkun _sinun mielestäsi_ paljastavan vaatteen käyttö on "itsensä esittelyä", on aika moralisoivaa...

Vierailija
72/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs tiennyt että Suomessa topit ja minihameet ovat näin laajalti paheksuttuja. Luulin että niitä pidetään siksi, että on kuuma. Läkähtyisin jos yrittäisin helteellä käyttää pitkiä hihoja ja lahkeita. Taidan olla liian vanha huomaamaan, jos joku kyylää 😁

Vierailija
73/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupungilla en koskaan liiku sellaisessa vaatetuksessa, jossa suuria aloja ihosta on paljaana. Ihan hygieniasyistä. Peitän dekolteen, käsivarret ja jalat. Näin kuumalla ilmalla käytän tietysti kevyitä materiaaleja.

Inhottaisi istua julkisissa kulkuneuvoissa paljain reisin, tai että hikiset tungeksivat ihmiset pyyhkäisisivät paljasta selkääni tai käsivarsiani ohi mennessään. Ei ole kiva vaihtaa eritteitä tuntemattomien kanssa.

Tietysti pidän peittävästä pukeutumisesta muutenkin. Ihmetyttää, miksi niin monet nuoret naiset menevät vilkkaisiin paikkoihin, kuten yleisille laitureille, makaamaan haarat levällään vatsalleen pikkubikineissä niin että reikä kuultaa läpi. Miksi ylipäätään halutaan tuntemattomilta huomiota hintaan mihin hyvänsä?

On ihan ok, jos itse haluaa pukeutua peittävämmin, jopa päästä varpaisiin itsensä säkittäminen on ihan ok. Mutta tuo ihme sheimaaminen, jota eivät sitä halua tehdä on nyt vähän outoa. Enpä ole kenenkään kyllä nähnyt reikäänsä (?) esittelevän julkisella paikalla. Minusta paljaissa käsivarsissa ja jaloissa ei ole mitään häpeällistä näin kauhessa kuumuudessa. Että ihan vain huomiota hakevat jahas...

Vierailija
74/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin kaupassa teinitytön vieressä. Hänellä oli pakaroista 5cm näkyvissä shortsien "lahkeista" sekä olkaimeton napapaita. Äiti shoppaili vierellä.

Itselläni vaaleat viskoosihousut ja tumma t-paita jossa pieni kaula-aukko. Näyttävät korut ja kengät. Olin kivasti pukeutunut enkä kärsinyt kuumuudesta.. mutta kontrasti tyttöön oli niin huima että ylipäätään häneen huomiota kiinnitin (yleensä en tarkkaile ihmisten vaatteita).

Olen tullut vanhaksi koska en vain ymmärrä, miksi pitää lähteä ulos perse paljaana ja ilman rintsikoita ja 90% ihosta kaikkien nähtävillä... Mutta olkoon sitten niin.

Vierailija
75/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olekin hassua, että jos ilmoittaa suosivansa pitkiä lahkeita, helmoja ja hihoja, täytyy muistaa kertoa olevansa hoikka.

Muutenhan sä tietysti peität läskejä.

Onko ideana, että naisten täytyy kerjätä miesten huomiota ja hyväksyntää alkeellisimmalla mahdollisella tavalla: paljastelemalla itseään?

Todellakin säälittää teinitytöt ja vanhemmatkin, joiden nirunaruvaatetus ja keikistely käy siinä rajoilla, että kohta rapsahtaa sakot.

Onko maailma tosiaan niin muuttunut, että enää ei sanota?

Samaa olen ajatellut, että ennen se, mikä oli mautonta, on nykyisin vapautta #metoo.

Juu, onhan se kiva jakaa naisia huoriin ja kunnon naisiin niinkin radikaalin asian tiimoilta, kuin hameen mitta. Ei tässä mitään uutta kuule ole.

Vierailija
76/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle seksikäs pukeutuminen on persoonallista ja itsevarmaa, eikä sillä ole mitään tekemistä paljaan ihon kanssa. Huomioni kiinnittää nainen jolla on omanlaisensa näyttävä tyyli, ja hänestä huokuu sisäistä voimaa. Tämä ei ole mikään minihameita käyttävien pilkkapuhe, vaan toteamus siitä, että ei ole vain yhtä tapaa olla "huomiota herättävä". Tärkeintä on miellyttää omaa silmää oli vaatetus sitten mikä tahansa.

Vierailija
77/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisesti pukeudun, ja tilanteenmukaisesti, plus mukavasti. Eli näillä helteillä päällä on ohutolkaiminen mekko, ei tietenkään tiukka, koska se ei ole helteellä mukava, tai sitten pitkä silkkihame ja narutoppi, kaula-auko on tottakai maltillinen. Töissä, ja "ihmisten ilmoilla" peitän myös olkapäät, myöskään kainaloiden näytteleminen ei ole mielestäni asiallista pukeutumista, puhumattakaan mistään vaoista, herranjestas sentään! Hellepukeutumista ei ole ylitiukat minishortsit, tai tiukka avonainen t-napapaita. Ei, vaikka joku niin väittäisi, helteellä pukeudutaan löysempiin vaatteisiin, ja muu on vain tekosyytä itsensä esittelemiselle, josta siis en piittaa pätkääkään. Ihminen, myös nainen otetaan ihmisenä ensin, ja sitten vast jonain muuna, joten vain hallaa tehdään itselle ja muille esiintymällä julkisesti alasti.

Vierailija
78/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muilla kanssasisarilla sitä ongelmaa että mies haluaisi että pukeudut paljastavammin? Totta kai haluan näyttää hyvältä miehelleni ja kotona puen paljastavammin, mutta mies sanoi että olisi ihanaa jos esittelisin jalkoja/rinnusta myös kun mennään esim. ravintolaan :/

On. Kaulukset pidän aina korkeina,koska saan pahoja katseita (naisilta) vaikka olisi vain pyöreäkauluksinen t-paita kun on suuret rinnat. Mutta shortseja käytän lyhyitä ja topeissa hihansuut voivat olla avarat. Joskus käytän halterneck-yläosia, joissa edusta on korkealla mutta takaa avarampi. Mies haluaisi myös, että käyttäisin valkoisia housuja, joista kuultaa alushousut läpi?!

Se on pörhistelyjuttu miesten kesken, jos jonkun toisenkin miehen pää kääntyy?

Miehet katsovat kyllä. Tämäkin mies, ei auta mitä minulla on päällä tai alla, niin toiset naiset kääntävät pään kuitenkin. Olen tutkinut, että ei ole vain tyyppivika tässä kaverissa, vaan perusominaisuus miehissä skannata lisääntymisikäiset yksilöt. Toiset tekevät sen vain vaivihkaisemmin ja toiset näkyvämmin.

Vierailija
79/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä paljastavasta pukeutumisesta, siis siten, että paljasta ihoa näkyy paljon. Pidän aina sellaisia paitoja, että vähintään olkavarret ovat peitetty ja hameista taas sellaisia, jotka ulottuvat vähintään puoleen sääreen asti. Jos käytän lyhyempää hametta, niin sitten käytän myös tummia sukkahousuja (kylmään vuodenaikaan). Pidän kylläkin tyköistuvista vaatteista. Minulla on kaunis vartalo, mutta mielestäni se, jos paljasta ihoa näkyy paljon, on mauttoman näköistä ja antaa henkilöstä lähinnä yksinkertaisen vaikutelman. Paljas iho on yksityisasia. Mielestäni myös miehillä se, jos paljasta ihoa näkyy liikaa (esim. ei paitaa ollenkaan tai shortsit) on mautonta ja junttia. Näin helteellähän esim. maksimekko tai leveälahkeiset housut ovat miellyttävät päällä (nättejä mekkoja tosin on vaikea löytää muusta materiaalista kuin polyesteristä tehtyjä).

Vierailija
80/110 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai on hellepukeutuminen itsensä esittelyä? Eipä ole moinen tullut mieleenkään. 

Onko sinulla käynyt mielessä, että ajatusmaailmasi on vähän vinksahtanut? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän