Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Uimarannan hiekka on täynnä tupakan natsoja. Veden rajassa kelluu nuuskapusseja. Suurin osa tupakoitsijoista on välinpitämättömiä ja jättävät roskana luontoon.

Toinen joukko on koiran omistajat jotka tuovat koiransa yleiselle uimarannalle uimaan.

Tupakoitsija jolla on koira on helppo tunnistaa roskaajaksi. Koiran kakat haudataan hiekkaan natsojen kera. Toivottavasti astuvat omiin paskamiinoihin.

Onneksi Nallikarin rantaa siivotaan joka aamu. Muuten koko ranta hukkuisi roskiin.

• ylös 49
  • alas 9

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Itse olen tupakoitsija, ja otan aina rannalla käydessäni jonkun tölkin tai vastaavan mukaan johon voin tumpit pistää. Ei ole niin vaikeaa olla roskaamatta rantaa vaikka röökiä meneekin.

• ylös 49
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olen tupakoitsija, ja otan aina rannalla käydessäni jonkun tölkin tai vastaavan mukaan johon voin tumpit pistää. Ei ole niin vaikeaa olla roskaamatta rantaa vaikka röökiä meneekin.

Sama täällä. Mukana kannellinen purkki tms johon laitan vettä ja tumpit sinne. Poislähtiessä heitän purkin roskiin, kuten myös muut roskat. Jos roskista ei ole, vien kotiin ja heitän siellä roskiin.

• ylös 35
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sama homma. Jos en ole muistanut ottaa sellaista mukaan niin kerään lähtiessäni tumpit ja vien roskiin. Otan myöskin sellaisen paikan missä ei ole lähellä ketään. Siksi onkin turhauttavaa, kun yllättävän usein viereen parkkeeraa joku perhe, vaikka näkevät, että tupakoin ja sitten suureen ääneen paheksuvat tupakanpolttoani. Lääniä olis vaikka minkä verran, mutta kai se on joku suomalainen juttu, että pitää päästä valittamaan.

• ylös 36
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tölkki menee metallinkeräykseen tumpit ei, älä laita tumppeja tölkkiin. Minulla oh tiiviskantinen purnukka tumpeille ihan sitä varten.

T: Tupakoitsija.

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Meillä molemmat polttaa (juu juu, ollaan niiiiiin wt), mutta ei tulisi mieleenkään polttaa yleisellä rannalla! Hieman voi ajatella muitakin, enkä tarkoita pelkästään natsojen keräämistä, vaan ihan se savukin kyllä varmasti tupakoimattomia häiritsee!

• ylös 30
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä molemmat polttaa (juu juu, ollaan niiiiiin wt), mutta ei tulisi mieleenkään polttaa yleisellä rannalla! Hieman voi ajatella muitakin, enkä tarkoita pelkästään natsojen keräämistä, vaan ihan se savukin kyllä varmasti tupakoimattomia häiritsee!

Sama täällä.Ei tulisi mieleenkään alkaa polttamaan rannalla,kun lapsia paljon ja ihmiset kuin sillit suolassa.
Vaikka itse tupakoinkin,teen sen aina niin,ettei häiritse tupakoimattomia.Varsinkaan lapsia.
Siinä vaiheessa,kun en pysty sen vertaa nikkoja pidättelemään,lopetan.

• ylös 18
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Mukana kannellinen purkki tms johon laitan vettä ja tumpit sinne. Poislähtiessä heitän purkin roskiin, kuten myös muut roskat. Jos roskista ei ole, vien kotiin ja heitän siellä roskiin.

Hienoa että täällä on näinkin vastuullisia ihmisiä. Olette vähemistössä, suurin osa tupakoitsijoista on sotkevia porsaita. Miksi ette vaan lopeta tupakointia?

• ylös 11
  • alas 15
Vierailija

Viekö joku oikeasti koiransa yleiselle uimarannalle? Itse uitan koiraani Hietsussa julkisen rannan ulkopuolella olevalla pikkurannalla, olen monesti miettinyt että hoksaakohan jengi että se on ihan sallittua kun tuntuu että jotkut katsovat pitkään. Niin ja en tosiaan anna koiran paskoa tai kuseskella rannalle, johan sen sanoo järkikin. Ensin lenkki ja sitten vasta uimaan.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hienoa että täällä on näinkin vastuullisia ihmisiä. Olette vähemistössä, suurin osa tupakoitsijoista on sotkevia porsaita. Miksi ette vaan lopeta tupakointia?

Koska se on helpommin sanottu kuin tehty. 20 vuotta olen polttanut, pisin tauko 3kk. Yritetty lääkkeitä, Stumppaa tähän-kirjaa, nikotiinipurkkaa sun muuta, mikään ei auta. Vaikka miten sanoisitte että jätä ne tupakat ostamatta, ei se vaan niin helppoa ole, varsinkin stressaantuneena jo valmiiksi.

• ylös 19
  • alas 2
Vierailija

En ole koskaan nähnyt tupakoitsijaa joka siivoisi jälkensä ja veisi tumpit mennesään. Aina ne tumpit heitelläään vaan maahan tai sitten kätketään maahan.

• ylös 22
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olisi hienoa että sinulla olisi jotain käytöstapoja itselläsi, kuin noilla tupakoitsijoilla joita haukut. Tiesitkö ettei tupakoijat ole sitä miksi heitä sanot, vaan olet itse juuri se joksi muita haukut.

• ylös 10
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Viekö joku oikeasti koiransa yleiselle uimarannalle? Itse uitan koiraani Hietsussa julkisen rannan ulkopuolella olevalla pikkurannalla, olen monesti miettinyt että hoksaakohan jengi että se on ihan sallittua kun tuntuu että jotkut katsovat pitkään. Niin ja en tosiaan anna koiran paskoa tai kuseskella rannalle, johan sen sanoo järkikin. Ensin lenkki ja sitten vasta uimaan.

Suomessahan se on lailla kiellettyä, koiraa ei saa viedä yleiselle uimarannalle. Ulkomailla sen sijaan on ihan normaalia että koiria pidetään irti ja uitetaan yleisillä uimarannoilla, eikä se näytä häiritsevän ketään. Suomi on ahdasmielisten hernenessujen maa.

• ylös 10
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olisi hienoa että sinulla olisi jotain käytöstapoja itselläsi, kuin noilla tupakoitsijoilla joita haukut. Tiesitkö ettei tupakoijat ole sitä miksi heitä sanot, vaan olet itse juuri se joksi muita haukut.

Olin aikoinaan kahvilassa töissä ja siihen aikaan se oli jaettu siten että toisella puolella sai tupakoida ja toinen puoli oli savuton. Se tupakoivien puoli oli aina paljon siivottomammassa kunnossa. Tupakkaaskit, niiden kääreettja tumpit jätetiin pöytiin. Samoin tupakoivien puolella sotkettiin sokerikääreiden kanssa ja läikytelitiin kahvia pöydälle jne. Todellakin opin sen että roskaväki tupakoi ;)

• ylös 16
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Suomessahan se on lailla kiellettyä, koiraa ei saa viedä yleiselle uimarannalle. Ulkomailla sen sijaan on ihan normaalia että koiria pidetään irti ja uitetaan yleisillä uimarannoilla, eikä se näytä häiritsevän ketään. Suomi on ahdasmielisten hernenessujen maa.

Nyt en ole varma kommentoitko suoraan minulle mutta tosiaan tiedän että julkiselle rannalle koiraa ei saa viedä ja siksi vienkin sen sellaiseen paikkaan mitä ei ole merkitty yleiseksi uimarannaksi. Itse olen sitä mieltä että kielto on kuitenkin ihan tarpeellinen. Jos iso osa koiranomistajista ei viitsi poimia koiriensa jätöksiä edes puistosta missä roskiksia on joka puolella niin tuskinpa keräisivät rannalla missä roskikset ovat kauempana hiekasta.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Itsellänikin on yleensä pilttipurkki mukana, johon laitan tumpit. Jos sattuu unohtumaan ottaa mukaan, laitan joko tyhjään tupakka-askiin tai kerään ne johonkin monigrip pussiin. Laitan yleensäkin aina tumpit roskikseen, en tykkää jättää maahan. Ehkä polta lasten lähettyvillä ikinä, en mene rannalla perheiden lähelle, vaan olen syrjemmässä. 

Pyrin aina olemaan häiritsemättä muita tupakoinnillani ja ottamaan muut huomioon, mutta se ei ole minun ongelmani jos lapsiperhe tai vastaava tulevat viereeni, jos tilaa olisi muuallakin missä ole ole tupakoitsijoita ja sitten valittavat minulle. Miksi minun täytyisi aina siirtyä muiden tieltä, jos olen syrjässä ja tullut siihen ennen heitä? On minullakin oikeus olla rannalla, tupakoinnistani huolimatta ja kuuntelematta toisten valitusta ja kritisointia minun, aikuisen ihmisen päätöksistä. 

• ylös 19
  • alas 5
Vierailija

Tupakoitsijoita enemmän mua häiritsee läskit narubikineissä.. ei ole ilo silmälle...

• ylös 6
  • alas 15
Vierailija

Just eilen oltiin rannalla lasten kanssa, kiva oli muksuja kuivalla niihin röökinhajuisiin pyyhkeisiin ja itse pukeutua löyhkäävään mekkoon, kun joku oli vieressä vetänyt ketjussa koko sen ajan kun oltiin uimassa.

• ylös 10
  • alas 9
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Just eilen oltiin rannalla lasten kanssa, kiva oli muksuja kuivalla niihin röökinhajuisiin pyyhkeisiin ja itse pukeutua löyhkäävään mekkoon, kun joku oli vieressä vetänyt ketjussa koko sen ajan kun oltiin uimassa.

Lisättäköön että meidän viltti oli paikalla ensin, tupakkapoppoo päätti majoittua siihen metrin päähän - joka puolella pikkulapsiperheitä. Ja jos ei käy edes uimassa niin miksi pitää tunkea siihen pahimpaan tungokseen rantaviivan tuntumaan, vintille on paikkoja kauempanakin.

• ylös 13
  • alas 3

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat