Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan vaihto haaveena, mutta ei vaan tärppää

Vierailija
18.07.2018 |

Aina sanotaan että työpaikan vaihtaminen on helpompaa kuin työttömänä työn löytäminen. No, tämä ei toteudu ainakaan minun kohdallani. Olen etsinyt uutta työtä jo vuoden, mutta yksikään hakemus ei johda minkäänlaiseen yhteydenottoon. En ole siis päässyt yhteenkään haastatteluun, en vaikka olen kokeillut myös soittaa perään ja yrittänyt siten osoittaa kiinnostustani. En saa haastattelukutsuja vaikka sopisin tehtävään kokemuksen ja koulutuksen kannalta oikein hyvin.

Onko kellään samaa ongelmaa?

Voisi ajatella, että olen onnekas kun minulla sentään on työpaikka, mutta totuus on, että en tule kestämään enää kauaa tätä ylikuormitusta. Voin töissä niin huonosti että se heijastuu kaikkeen vapaa-aikaani ja kotielämääni, ja kun kerran asiaa ei ole saatu korjattua, olen päättänyt vaihtaa paikkaa. Kun se vaan joskus onnistuisi...... Olen nippanappa kolmekymppinen nainen, ehkä työnantajat sitten pelkäävät että jään heti äitiyslomalle tai jotain? En millään haluaisi siihen uskoa, että kokemukseni on liian heppoista tai koulutusala väärä joka ainoaan paikkaan :(

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, samaa ongelmaa. Olen tosin päässyt haastatteluihin ja soveltuvuustesteihin, mutta mitään ei ole taas kuulunut, eli eipä taida tärpätä. Yhdestä paikasta ilmoitettiin että valittiin henkilö, jolla pienemmät taidot ja vaatimukset palkan suhteen.

Olen nyt lomalla ja töihinpaluu tuntuu tosi ahdistavalta.

Olen nyt puolen vuoden ajan katsellut muita hommia. Tehnyt viitisen hakemusta ja saanut pari haastattelukutsua.

Olen myös miettinyt alan vaihtoa (talous)hallinnolliselta puolelta enemmän it-alalle, mutta en tiedä kuinka se onnistuisi. En osaa koodata (paitsi html:ää ;) ).

Kaipaisin kunnon lomia (vähintään 3 viikkoa putkeen) ja sitä että lomatuuraukset hoituisivat niin, että töihin palatessa ei olisi koko loman ajan työt odottamassa. Ja kunnon etätyömahdollisuutta.

Minä palasin jo töihin ja oli kyllä ahdistavaa :( Toivottavasti meillä molemmilla vielä tärppäisi! Minäkin toivoisin mm. etätyömahdollisuutta. Se itse asiassa helpottaisi nykyistäkin työtä, kun ei menisi niin paljon aikaa työmatkoihin, mutta se ei ole tässä talossa mahdollista.

ap

Vierailija
22/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän turhautumisen. Olen myynyt taloani jo tovin, ei vain tärppää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas laukkaan haastatteluissa muttaaina jään rannalle ruikuttaan. Ikää 45v.

Vierailija
24/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan KTM ap on? Laskiksen KtMllä pitäisi riittää töitä. Mutta kansislaiset voi olla heikoilla.

Vinkki: jos olet laskislainen niin hae IT alalle. Laskislainen pääsee johtuu helposti talousjärjestelmien konsultiksi.

Vierailija
25/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä on se etu, että voit saapua haastatteluun täysin pomon mielen mukaan ja aloittaa työn vaikka heti. Nykyinen työelämä on niin kreisiä, että kuukauden irtisanomisajan odottelu on yksinkertaisesti liikaa, jos uusi tekijä halutaan vielä perehdyttääkin. Lisäksi nykyään on yleistä, että työsuhde on aluksi epämääräinen ja kokeellinen määräaikaisuus tai vuokratyösuhde. Sellaiseen ei vakituisessa työssä olevan kannata lähteä.

Minusta sinulla ei ole mitään ns menetettävää nykyisessä duunissasi, joten voisit hyvin ottaa ongelmat puheeksi ja ns kilpailuttaa työsi. Huono työ on niin kokonaisvaltainen asia, eikä työn takia kannata todellakaan hankkia mielenterveysongelmia tai esim tuhota suolistoaan stressillä. Älä mene siihen pisteeseen.

Vierailija
26/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ettei kompetenssisi ole ajantasalla. Pelkkä KTM ei takaa minkäälaista työtä tänäpäivänä, ellet kaupankassalle hae. Hanki tekninen koulutus lisäksi (Konetekniikan DI tms) ja haet uudelleen. Palkkatoivetta tietysti alaspäin koska sinulla ei tunnu tosiaan olevan kovinkaan laajaa osaamista. 

Vierailija
27/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina sanotaan että työpaikan vaihtaminen on helpompaa kuin työttömänä työn löytäminen. No, tämä ei toteudu ainakaan minun kohdallani. Olen etsinyt uutta työtä jo vuoden, mutta yksikään hakemus ei johda minkäänlaiseen yhteydenottoon. En ole siis päässyt yhteenkään haastatteluun, en vaikka olen kokeillut myös soittaa perään ja yrittänyt siten osoittaa kiinnostustani. En saa haastattelukutsuja vaikka sopisin tehtävään kokemuksen ja koulutuksen kannalta oikein hyvin.

Onko kellään samaa ongelmaa?

Voisi ajatella, että olen onnekas kun minulla sentään on työpaikka, mutta totuus on, että en tule kestämään enää kauaa tätä ylikuormitusta. Voin töissä niin huonosti että se heijastuu kaikkeen vapaa-aikaani ja kotielämääni, ja kun kerran asiaa ei ole saatu korjattua, olen päättänyt vaihtaa paikkaa. Kun se vaan joskus onnistuisi...... Olen nippanappa kolmekymppinen nainen, ehkä työnantajat sitten pelkäävät että jään heti äitiyslomalle tai jotain? En millään haluaisi siihen uskoa, että kokemukseni on liian heppoista tai koulutusala väärä joka ainoaan paikkaan :(

Sama ongelma. Olen alkanut miettiä alan vaihtoa.

Vierailija
28/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette vähitellen säästä karenssiajan verran rahaa, niin että pärjää sen 3 kk? Kun summa on kasassa, ei muuta kuin irtisanoutumaan.

Vierailija
29/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä ettei kompetenssisi ole ajantasalla. Pelkkä KTM ei takaa minkäälaista työtä tänäpäivänä, ellet kaupankassalle hae. Hanki tekninen koulutus lisäksi (Konetekniikan DI tms) ja haet uudelleen. Palkkatoivetta tietysti alaspäin koska sinulla ei tunnu tosiaan olevan kovinkaan laajaa osaamista. 

Ap ei kertonut mitään työstään tai osaamisestaan, joten mielenkiintoista että voit analysoida ettei hänellä ole laajaa osaamista. Kyllä se KTM-tutkinto takaa aika laajan käsityksen asioista, ja aika hyvin työllistää vielä nykyäänkin. Mutta se on totta että alalle on koulutettu ehkäpä liikaa ihmisiä.

Vierailija
30/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kertonut mitään työstään tai osaamisestaan, joten mielenkiintoista että voit analysoida ettei hänellä ole laajaa osaamista. Kyllä se KTM-tutkinto takaa aika laajan käsityksen asioista, ja aika hyvin työllistää vielä nykyäänkin. Mutta se on totta että alalle on koulutettu ehkäpä liikaa ihmisiä.

Lisäänpä vielä että jos KTM ei tutkintona muka ole mitään, niin kyllä sääliksi käy tradenomit ja merkonomit....

Vierailija
31/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä ei headhuntata vähintään joka viikko, niin olette arvottomia ihmisen irvikuvia. Menkää kyvyttömyyseläkkeelle, mars!

Vierailija
32/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäänpä vielä että jos KTM ei tutkintona muka ole mitään, niin kyllä sääliksi käy tradenomit ja merkonomit....

Väitän että kyse ei ole koulutuksesta paitsi ehkä uran alussa. Aktiivisesti itseään kehittävä ja hyvästä koulusta valmistunut uraa rakentava tradenomi pesee muutaman vuoden kokemuksella laiskalla KTM:llä lattiaa. Nim. Missä moppia tarvitaan?

Vierailija
34/35 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moppikateissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän että kyse ei ole koulutuksesta paitsi ehkä uran alussa. Aktiivisesti itseään kehittävä ja hyvästä koulusta valmistunut uraa rakentava tradenomi pesee muutaman vuoden kokemuksella laiskalla KTM:llä lattiaa. Nim. Missä moppia tarvitaan?

Ei koulutus se ainut merkitsevä asia olekaan. Asenne, motivaatio, lahjakkuus yms. (ja tuurikin) merkitsevät paljon. Mutta lähtökohtaisesti KTM menee tradenomin ohi jos työnantaja antaa painoarvoa tutkinnolle. Ja se on ihan oikein. Minä jos joku sen tiedän, minulla nimittäin on molemmat tutkinnot taskussa :D

Vierailija
35/35 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette vähitellen säästä karenssiajan verran rahaa, niin että pärjää sen 3 kk? Kun summa on kasassa, ei muuta kuin irtisanoutumaan.

Minulla oli taloushallintoalalla (ja olen yksinhuoltaja) niin pieni palkka, etten siitä pystynyt säästämään vaikka kuinka niukasti yritin elää. Niinpä päätin, että haen sitten karenssiajalle toimeentulotukea, jos ei uutta työtä heti löydy. Olin hakenut jo vuoden ajan muita töitä työssä ollessani, mutta en ollut saanut, enkä työssäkäyvänä ollut voinut kaikkia mahdollisia paikkoja hakeakaan (satojen kilometrien päässä olevia tai niitä, joissa olisi pitänyt voida aloittaa heti).

Työpaikallani oli epäasiallisesti käyttäytyvä henkilö, joka oli pomon erityissuojeluksessa. Tilanne oli pysynyt jo vuosikymmeniä samana eikä sitä ollut saatu korjattua, vaan aina muut lähtivät talosta, ei epäasiallisesti käyttäytyvä. Niinpä ymmärsin, että minunkin on lähdettävä jos haluan pitää terveyteni. Otin riskin ja lähdin. Olin siis varustautunut toimeentulotuen hakemiseen karenssiajalle, mutta onneksi sain uuden työpaikan muutaman työttömyyspäivän jälkeen.

Olen onnellinen, että pääsin tuosta hirveästä työpaikasta ja samaa toivon aloittajalle. Älä jää enää pitkäksi aikaa odottamaan muutosta, ettet menetä työkykyäsi. Joskus muutos on käynnistettävä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi