Sale on opetellut venäjää
Kommentit (13)
Joo, on tainnut osata jo pitkään, ainakin jollain tavalla. Pystyy vaihtamaan kuulumisia.
Koivistohan osasi myös venäjää, muistaakseni vielä aika hyvin.
Juu, muutaman sanan aina sanoo Putinille venäjäksi.
Osaa Putinkin ainakin sanoa "kjitos" suomeksi :D
Putin osaa puhua sujuvasti venäjän lisäksi ainakin Saksaa ja Englantia.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä tieto perustuu?
Erikoista, ettei hän näyttänyt osaavan sanoa montaakaan sanaa, toisaalta vaikutti ymmärtävän enemmän.
Joku USA:lainen toimittaja ihmetteli, miten Putin on voinut toimia agenttina ilman englannin kielen taitoa. Ymmärrän ihmettelyn, mutta tuli myös tunne, että toimittajaa ärsytti, ettei itse ymmärrä kaikkea, ja se varmasti onkin yksi syy muiden joukossa, että Putin puhuu kokouksissa mieluummin venäjää. En tosin millään usko, että hänen kielitaitonsa olisi niin sujuva, että osaisi ilmaista itsensä samoin kuin äidinkielellään. Tuossa toimittajan kommentissa kyllä myös ärsytti se, miten useat englantia äidinkielenään puhuvat eivät itse juurikaan osaa muita kieliä, mutta olettavat, että kaikkien tulisi osata heidän puhumaansa kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, ettei hän näyttänyt osaavan sanoa montaakaan sanaa, toisaalta vaikutti ymmärtävän enemmän.
Joku USA:lainen toimittaja ihmetteli, miten Putin on voinut toimia agenttina ilman englannin kielen taitoa. Ymmärrän ihmettelyn, mutta tuli myös tunne, että toimittajaa ärsytti, ettei itse ymmärrä kaikkea, ja se varmasti onkin yksi syy muiden joukossa, että Putin puhuu kokouksissa mieluummin venäjää. En tosin millään usko, että hänen kielitaitonsa olisi niin sujuva, että osaisi ilmaista itsensä samoin kuin äidinkielellään. Tuossa toimittajan kommentissa kyllä myös ärsytti se, miten useat englantia äidinkielenään puhuvat eivät itse juurikaan osaa muita kieliä, mutta olettavat, että kaikkien tulisi osata heidän puhumaansa kieltä.
Katso itse. Ihan hyvin tuo englanniksi puhuminen sujuu.
Saksaa osaa vielä paremmin. Kun on pitkään asunut Saksassa aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen amerikkalainen toimittaja, eli taustat ei kiinnosta mutta öyhöttäminen sitäkin enemmän.
Putin ei ollut "agenttina" amerikassa, vaan saksassa.
Osaako jokainen amerikkalainen agentti venäjää vaiko vain kuitenkin ne jotka on venäjällä... kas siinäpä pähkinää tähtitoimittajille
Haha, sehän olisi maanpetoksellista jos Venäjän presidentti puhuisi englantia. Onko nuo ihan oikeasti tyhmiä? Kyllä siellä venäjälläkin on aika pirusti patriootteja jotka on syytä pitää tyytyväisinä jos meinaa vallassa pysyä. Miksi amerikkalaiset olettavat isänmaallisuutta esiintyvän ainoastaan heidän maassaan?
:O