Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te jaksatte olla töissä?

Vierailija
17.07.2018 |

Pääsin ylioppilaaksi keväällä ja tämä kesä on mennyt kesätöiden parissa. Työ on yllättävän rankkaa ja tuntuu että moni vapaapäiväkin menee vain lepäillessä ja niin ns. turhaan.

Tämän pohjalta rupesin pohtimaan onko työssäkäynti oikeasti tällaista tulevaisuudessakin? Oletteko te jotka käytte töissä vuoden ympäri (lomia lukuunottamatta) väsyneitä koko ajan? Siis sitä ihmettelen että jos olen itse niin ”poikki” yli kuukauden työskentelyn jälkeen niin miten te muut jaksatte käydä töissä?
Vai voiko tämä johtua siitä että en ole tottunut työskentelemään ja siitä että ala ei ole se mille olen hakeutumassa?
Vai olenko vain tyhmä valittaja?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina väsyttää ja vitutta. Ei se siitä helpota vaan voi jopa pahentua. Hieman vanhempana taas helpottaa kun voit pompottaa nuorempiasi. Ainut ratkaisu tähän on tehdä harrastuksestaan ammatti. 

Vierailija
2/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhusten hoivakodissa töissä ja vituttaa kuin pientä oravaa. Kuuma, kiire ja ankea ilmapiiri. Palkasta en viitsi edes mainita. Joka päivä oksettaa mennä töihin. Olen aivan loppu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole väsynyt enkä stressaantunut. Teen sellaista työtä mistä pidän ja missä olen hyvä, työni on joka päivä mielenkiintoista. Olen ollut yhtäjaksoisesti töissä jo yli 20 vuotta, eikä vielä kyllästytä.

Vierailija
4/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa työpaikassa aloittamisen jälkeen on muutama kuukausi ollut aina rankkaa kaiken uuden keskellä, mutta sen jälkeen tasoittunut ja töiden jälkeen jaksaa harrastaa ja viikonlopuista nauttia.

Vierailija
5/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt helteellä jaksan oikein hyvin, ilmastoiduista sisätiloista ei työpäivän loppuessa malttaisi ollenkaan lähteä pois! Mutta onhan se raskasta tehdä töitä tai olla työmatkalla suurin osa valveillaoloajasta. Jos työ on helppoa ja tylsää, se ei rasita eikä tule ajatuksiin vapaalla, mutta töihin on vastaavasti sitäkin tylsempi mennä. Jos työ on mielenkiintoista ja vaativaa, se ei tunnu raskaalta mutta kuormittaa mieltä.

Vierailija
6/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdonvoimalla. Mitäpä sitä ei leipänsä eteen tekisi. 

Vierailija
7/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole väsynyt enkä stressaantunut. Teen sellaista työtä mistä pidän ja missä olen hyvä, työni on joka päivä mielenkiintoista. Olen ollut yhtäjaksoisesti töissä jo yli 20 vuotta, eikä vielä kyllästytä.

Kiva kuulla että toivoa on kunhan löytää sen alan joka tuntuu omalta ja mikä jaksaa kiinnostaa :DD

Ap

Vierailija
8/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työhön tottuu. Myös epävarmuus uudessa työssä voi olla kovin uuvuttavaa, mutta sekin helpottaa, kun tekee samaa työtä pitempään ja hallitsee työnkuvan. Koen kyllä itseni usein väsyneeksi, mutta se johtuu siitä, että yöunta tulee 6-7 h yössä, on muka niin kiireistä, että ei ehdi nukkua.

Vierailija
9/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen osa-aikaisesti töitä (kotona on pieni lapsi). Koen, että ala on juuri oikea ja menen lähes poikkeuksetta hyvillä mielin töihin :) 

Vierailija
10/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennekysymys. Työnteko nyt vain on pakollista jos haluaa palkkaa saada. Jos keksit laillisen keinon ansaita tekemättä työtä, niin kerro mullekin.

Vierailija
11/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhusten hoivakodissa töissä ja vituttaa kuin pientä oravaa. Kuuma, kiire ja ankea ilmapiiri. Palkasta en viitsi edes mainita. Joka päivä oksettaa mennä töihin. Olen aivan loppu.

Jos olisin sinä niin irtisanoutuisin ehdottomasti. Hae uutta työtä, paljon on kivojakin paikkoja!

Vierailija
12/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisellä vuorotyöalalla vtutti mennä töihin, nykyisessä asiantuntijaduunissa (päivätyö) viihdyn. 

Työuraa takana vuodesta 2001 alkaen + monet kesätyövuodet sitä ennen.

Vierailija
13/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pitääkö työstään ja onko muuten saanut sellaisen arkirutiinin että se tukee jaksamista.

Itse päiväkodissa töissä ja olen fyysisesti kyllä usein väsynyt kun masennuskin löytyy mutta työ tuo myös iloa ja odotan lapsien näkemistä joka työpäivä

Ilman noita lapsia en jaksaisikaan

Vierailija
14/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja vuodeosastolla ja tykkään työstäni! Meillä on erittäin hyvä ilmapiiri ja huumori lentää päivittäin! Meillä on moniammatillinen tiimi. Tosi hyvä porukka ja pääosin aina mukavia potilaitakin. Välillä on aivan kertakaikkisen ihania potilaita ja aidosti nautin ihmisten auttamisesta. Tehdään hyvää hyvässä työilmapiirissä, ihan parasta! Ikinä ei ärsytä mennä töihin.

Vierailija
15/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja vuodeosastolla ja tykkään työstäni! Meillä on erittäin hyvä ilmapiiri ja huumori lentää päivittäin! Meillä on moniammatillinen tiimi. Tosi hyvä porukka ja pääosin aina mukavia potilaitakin. Välillä on aivan kertakaikkisen ihania potilaita ja aidosti nautin ihmisten auttamisesta. Tehdään hyvää hyvässä työilmapiirissä, ihan parasta! Ikinä ei ärsytä mennä töihin.

Lisään vielä:

En myöskään osaa ajatella ärsyttävänä sitä kun olen toisia auttamassa... Sen oman työn jäljen näkee monesti ihan silmien alla, se motivoi todella paljon. Ja sen huomaa miten suuresti olet potilaille avuksi, pienilläkin teoilla.

Vierailija
16/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vituttaa yleensä ja työelämässä ja eri työpaikoissa olen ollut nyt 12 vuotta. Sellaista työtä ei ole joka voittaisi vapauden. Pakko kärsiä, kun ei lotossakaan koskaan voita.

Vierailija
17/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Tuloni ovat jo sillä tasolla, että maksan korkeinta mahdollista tuloveroa palkastani. Pistää miettimään, onko järkeä tehdä näin paljoa ylitöitä, kun siitä ei saa edes kunnollista korvausta verotuksen progressiivisuuden takia.

Vierailija
18/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lukion pian aloittava teini, tällä hetkellä väännän kolmea kesätyötä samaan aikaan, kavereille tai edes tyttöystävälle (veikkaan et jättää kohta koska alkaa olla kyrpiintyny vaiks väitti ymmärtävänsä, ei voi mitää) ei yksinkertaisesti vain riitä aika. Vanhemmat sanoivat "Jos meet sinne vihervassereitten kans turhaa oppimaan etkä amiksee kunnon töihin, ni saat kyllä maksaa itte koneen ja kirjat, menet töihin" Näi iltasin on tunti aikaa tehdä mitä huvittaa ja sit nukkumaan, aamulla aikanen herätys. Koko kesä ollu tätä ja koko kesä tulee olemaan tätä. Sopparit umpeutuu päivän ennen lukioiden alkua.

Vierailija
19/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

seon kuule ammatin valinta kysymys, on olemassa myös löysäily ammatteja kuten esim ministeriksi, mutta tämä vaatii tietynlaisia opintoja, eli mieti tarkkaan opintojes suunta

vaihtoehtoisesti on myös esimerkiksi ammatti pc pelaajan ura, tai urheilijat, sitten on näyttelijät ja artistit, ihan vaan että millanen taito ja kiinnostus sinulta löytyy, ideana on että pärjäisit taloudellisesti itsenäisesti, mikään laki ei pakota sinua olemaan työsuhteessa

yrityksiä perustetaan siinä mielessä että jossain vaiheessa se työmäärä helpottuu kun palkkaa immeisiä ja rahaa ropisee taskuun tai sitten että saa tehdä juuri sitä mistä nauttii eikä ole kenenkään pompoteltavana

Vierailija
20/21 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tämä on, olen aina väsynyt, illat menee hukkaan levätessä. Raskas fyysinen ja tylsä työ pienellä palkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän