Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ns. pedofiliaa vai ei?

Vierailija
17.07.2018 |

Sain tietää että yksi kaverini seurusteli 17-vuotiaana 13-vuotiaan tytön kanssa (ja teki seksuaalisia asioita hänen kanssaan). Tiedän, ettei 13v ole pikkulapsi, ja että 17v voi olla myös ihan keskenkasvuinen, mutta silti tuossa iässä ikäero on aika iso.

Onko tämä mielestänne väärin vai ei?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa vielä, että ei ole mikään vanha juttu vaan vuosi sitten tapahtunut. En halua kertoa yksityiskohtia, mutta 13v on jälkeenpäin tehnyt kaveristani rikosilmoituksen (nyt tutkinnassa).

Ap

Ilmeisesti ongelma on pikemminkin se, millainen "poikaystävä" kaverisi on ollut. Kyllä hyväksikäyttäjä voi olla ilman pedofiliaakin. Kuten aiemmin kirjoitin, ennen oli melko tavallista tuollainen ikäero teini-iässäkin ja useimmiten niistä kehittyi ihan mukavia ja tasapainoisia parisuhteita, kun molemmat olivat ns. samalla tasolla (ts. tyttö ikäistään kypsempi, poika lapsellisempi), mutta ilmeisesti kyselet tästä tapauksesta siksi, että epäilet kaverisi ryhtyneen suhteeseen hyväksikäyttö ja pervoudet mielessä?

Vierailija
22/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa vielä, että ei ole mikään vanha juttu vaan vuosi sitten tapahtunut. En halua kertoa yksityiskohtia, mutta 13v on jälkeenpäin tehnyt kaveristani rikosilmoituksen (nyt tutkinnassa).

Ap

Ilmeisesti ongelma on pikemminkin se, millainen "poikaystävä" kaverisi on ollut. Kyllä hyväksikäyttäjä voi olla ilman pedofiliaakin. Kuten aiemmin kirjoitin, ennen oli melko tavallista tuollainen ikäero teini-iässäkin ja useimmiten niistä kehittyi ihan mukavia ja tasapainoisia parisuhteita, kun molemmat olivat ns. samalla tasolla (ts. tyttö ikäistään kypsempi, poika lapsellisempi), mutta ilmeisesti kyselet tästä tapauksesta siksi, että epäilet kaverisi ryhtyneen suhteeseen hyväksikäyttö ja pervoudet mielessä?

Kaverini on siis muutenkin aina ollut vähän kyseenalainen ihminen, tottakai mukavakin mutta taustalla kaikkea epämääräistä. Siksi mietin, että onko hän tämän kaiken päälle vielä ns. pedofiilikin (ns, koska tiedän kyllä että nimitys tarkoittaa alle murrosikäisitä kiinnostunutta, mutta en keksi parempaakaan sanaa). Siinä vaiheessa menee välit poikki.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo minun mielestäni on pedofiliaa, vaikka ei sanan lainopillista merkitystä täyttäisikään. En vaan kykene ymmärtämään ihmistä, joka innostuu selkeästi nuoremmasta tämän ulkoisten "avujen" takia. Sairasta ja ällöttävää.

Vierailija
24/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v on lapsi.

Vierailija
25/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kaverini on siis muutenkin aina ollut vähän kyseenalainen ihminen, tottakai mukavakin mutta taustalla kaikkea epämääräistä. Siksi mietin, että onko hän tämän kaiken päälle vielä ns. pedofiilikin (ns, koska tiedän kyllä että nimitys tarkoittaa alle murrosikäisitä kiinnostunutta, mutta en keksi parempaakaan sanaa). Siinä vaiheessa menee välit poikki.

Ap

Jaa-a, vaikea sanoa, ehkä sun kannattaa tarkkailla kaveriasi jonkin aikaa ja tehdä sitten päätös. Tai jos hän pystyy rehelliseen ja asialliseen keskusteluun, niin voit toki nostaa kissan pöydälle ja kysyä tyypiltä, halusiko hän tältä nuorelta tytöltä vain jotain "palveluksia" vai oliko oikeasti ihastunut. Hankala tilanne sulla, mutta onneksi olet kuitenkin ulkopuolinen ja itselläsi on moraali selvästi kunnossa. Tsemppiä!

Vierailija
26/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä max. 2v ikäeroa.

Vierailija
27/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi. Tästä on jo vuosia aikaa, mutta onko pedofiliaa kun 18v pani minua ja antoi amfetamiinia kun olin 14? S

Vierailija
28/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi vaikutat olevan kaveriasi vastaan?

Vierailija
29/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni oli myös 70 luvulla 14v kun mies oli23v. Itse juoksi tuon miehen perässä eikä vanhemmat voineet mitään.Eikä silloin sitä pidetty ihmeellisenä.

Vierailija
30/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni tuli heti ällöttävä olo kun kuulin tuosta kaveriltani, mutta mietin että ehkä en voi ottaa objektiivista näkökantaa asiaan menneisyyteni takia (silloin kun itse olin suunnilleen tuon tytön ikäinen, minua 4v vanhempi poika raiskasi minut), koska ajattelin että ehkä tuon vuoksi miellän kaikki tuollaiset kanssakäymiset vääräksi. Siksi ajattelin kysyä täältä myös, että onko tuo todella väärin vai onko kaikki vain minun päässäni.

Ap

Vierailija
31/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin tähän mutta se sensuroitiin, joten kirjoitan uudelleen.

Minulle tuli itselleni heti ällöttynyt olo, kun kaverini kertoi tuosta, mutta mietin että onko kaikki vain pääni sisällä (kun olin itse suunnilleen tuon tytön ikäinen, minut r*iskasi 4v vanhempi poika), ja ajattelin että ehkä siitä johtuen miellän automaattisesti kaikki tuollaiset kanssakäymiset hyväksikäytöksi. Siksi ajattelin kysyä asiaa myös täältä.

Ap

Vierailija
32/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, hyväksyttiinhän kommenttini sittenkin.

Ap

Vierailija
33/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylla tuosta (nimellinen) tuomio tulisi.

Höpö höpö. Suomessa otetaan huomioon mm. seksikumppaneiden ikäero ja se, ovatko molemmat suunnilleen samalla kypsyystasolla. Ei Suomessa tuollainen johda mitenkään automaattisesti yhtään mihinkään, saati tuomioon.

Vierailija
34/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestä tuo on ok??

Vierailija
35/35 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi