Mitä syötte nyt näin kuumilla helteillä jos ette vaan millään jaksa ruveta väsäämään mitään lämmintä ruokaa?
Nälkä olis mutta kuumuus uuvuttaa niin ettei jaksa miettiäkään mitään ruuan valmistusta.
Kommentit (903)
Joo toi feta-vesimelonihässäkkä on tosi hyvää. Sinne voi lisäksi pilkkoa vielä vähän sitruunamelissaa tai ruohosipulia. Tonnikalasta , creme fraichesta /,tuorejuustosta saa ihanaa täytettä leivän väliin.
Reissumies paistetulla kananmunalla ja muilla lisukkeilla toimii myös ja on täyttävää.
Tortillat on hyviä jos ei jaksa mitään keittää/paistaa. Kaupan kasvispyörykätkin toimii ihanasti niissä. Kermaviilistä hyvä kastike, tekee itse salsaa tomaatista ja kevätsipulista, salaattia, fetaa. Vuolu kana on myös todella hyvää ja helppoa.
Kaupan paistopiste on pelastus. Kanankoipia , kaalikääryleitä, lihapullia ja muussia, valmissalaatteja.. Myös Kokkikartanon kiusaukset on tosi hyviä ja helppoja silloin kun on nälkä, eikä jaksa itse tehdä mitään ruokaa ja sitä on saatava heti.
Salaattia ja perunaa. Peruna 👍👍 toimiii
Vesimelonia ostin ja itse tein jäätelöä pakkaseen banaanista ja mansikoista
Ei kai se tarvii lämmintä ruokaa aina olla.Norjassakin syötiin koko viikko leirillä maapähkinäleipiä, vaikka ne alkoi kyllä puuduttamaan, mutta tossahan oli pähkinöitä ja hedelmiä ja raejuustoa, smootieista voi tehdä ruokaisiakin....
Jos ei halua kämppään lämpöä lisää eikä kärsiä kuuman hellan ääressä, kannattaa tehdä kylmiä ruokia, jotka nesteyttävät hyvin ja auttavat helteen kestämisessä muutenkin.
Gazpacho eli espanjalainen kylmä keitto on tietysti ykkösruoka kuumalla. Itse soseutan sauvasekoittimella kurkkua, tomaattia, kenties paprikaa, yms., lisään hieman öljyä, valkosipulia, sekä makeata chilikastiketta, suolaa. Tarjoillaan lautaselta jonne lisätään jääpaloja.
Kurkkusalaatti on hyvä, voit tehdä viinietikka-öljy -kastikkeeseen tai ruokaisemmin tsatsikiksi eli laitetaan kreikkalaisesta jogurtista kastike, johon lisätään piparmintun lehtiä (tai korianteria).
Sellainenkin salaatti on nopea ja täyttävä, johon tulee vain kypsää banaania sekä rukolaa. Kastikkeeksi pelkkää öljyä ja suolaa.
Iltamyöhään voi keittää perunat tai pastaa valmiiksi, sitten niistä voi tehdä salaattia tms. seuraavana päivänä.
Proteiiniksi käy kaikki mitä voi syödä kylmänä eli valmiit liha-, kala-, tai kasvispullat, savukala, edellisiltana keitetty kananmuna, jne... Näitä kannattaa syödä vain pieni määrä kerrallaan, koska niiden sulattamiseen tarvitaan paljon energiaa.
Kaapissa on hyvä olla jotain säilykkeitä jotka voi vetäistä kylmänä kuten tonnikalaa (etenkin currykastikkeessa), viinilehtikääryleitä, oliiveja, yms. Lisukkeet kuten hummus (etenkin Lidlin) tai pelkkä tahina, suolakurkut, kurpitsasäilyke, yms. tulee sitten siihen ruoan oheen.
Hyvä ruoka (lasten rakastama) on tehdä creme fraicheen dippejä, ja leikata tuoretta kurkkua, porkkanaa, tomaattia, varsiselleriä, sun muita vihanneksia dipattavaksi paloiksi.
Hedelmissä eniten helteellä toimivat ovat melonit, viinirypäleet (voi pitää hetken pakastimessa), marjat, ananas.
Uusia perunoita keitän ja annan jäähtyä. Niitä voi syödä kylmä voin kanssa
Tonnikalaa suoraan purkista ja keitetty kananmuna.
Eineksiä. Eikö täällä tosiaan mukaan vastaaja myönnä syövänsä valmisruokia? Lihapiirakkaa, hampurilaisia, Saarioisten pitsoja.
Kaikki vaan syö hedelmiä ja perunoita ja vaikka mitä gaspazoja.. juupelisjuu 😂 Missä atrillin grillimakkara?
Kurkkua, banaania, popcornia, juomaksi vichyä.
Useimmiten syön kuumalla ilmalla jugurttia tai rahkaa ja hunajaa tai vaahterasiirappia ja kaakaojauhetta 1-2 tl mauksi. Lisäksi noita aiemmissa kommenteissa mainittuja kylmiä ruokia.
Samaa kuin muinakin päivinä.
Mulla on +30 astetta kahdeksan kuukautta vuodessa. Kaikkea muuta kuin keittoja valmistan vuoden ympäri.
No mulla ei ole koskaan niin kuuma etten viitsisi ruokaa tehdä :'D Tänään syötiin perunamuusia ja tomaattimurska-makkara-paprika-sipulihässäkkää ja salaattia .
Eli en osaa rehellisesti sanottuna vastata kysymykseen.
Huomenna syödään kalapuikkoja tuon muusin kanssa, koska tehtiin sitä niin iso satsi.
Ihan samaa ruokaa siis. Ja meidän perheessä kaikilla on nälkä ja ruoka maistuu, näytti mittari mitä hyvänsä.
Tänään olen syönyt kaksi voileipää. Kohta ajattelin grillata ja syödä salaattia lisäksi.
No niitä p e r keleen uusia perunoita mitä joka toinen vastaaja. Eikö ne ala jo kyllästyttää?
Spagettia tein jos ihan rehellisiä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinille on pakko vääntää ainakin yksi lämmin ateria päivässä.
Ei riitä ruokaisat salaatit ja voileivät ym.
Miten vaikka keitetyt perunat ja paistettu lohi eroaa kylmästä kevyestä perunasalaatista ja savulohesta?
Miksi sinua kiusaa että ihmiset tekee lapsilleen oikeaa lämmintä ruokaa? Tai itselleen
Siis edelleen, miksi vain lämmin ruoka on oikeaa ruokaa?
Pilko kevätsipuli, porkkanaa, punakaalia ja retiisiä. Sotke niiden sekaan kreikkalaista jugurttia. Ruoka valmis.
Hedelmiä, jäätelöä, marjoja, jogurtteja/rahkoja
No ei varmaankaan sitä pelkää, mutta kun on nälkä ja joka päivä täytyy syödä vaikkei hellan ääressä huvittaisi päivystää :D