Suomalaiset juntit luulee että on sitä viileämpi olla mitä vähemmän on vaatetusta :D
Kuljetaan suurinpiirtein alasti ja sitten ihmetellään kun on niin kuuma, niin kuuma...
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yllä mekko jonka päällä on puuvillainen leuhake. On paljon kuumempi jos otan sen leuhakkeen pois.
Usein myös laitan narutopin ja sen päälle löysän t-paidan. (Löysä paita ei toimi yksin kun kainalon välissä ei tällöin ole kangasta)
Kokeilkaa vaikka.
Mikä tuo leuhake on? Saisiko kuvan?
Aavikolla se ilma on kuivaa, täällä pohjolassa kosteaa. Tekee ison eron siihen kuinka kannattaa pukeutua.
Tämän takia kuljen talvet alasti. Tarkenee paremmin
Naisbeduiinit ovat tissit paljaina. Miksiköhän? Se viilentää. Ja mieti omilla aivoilla, älä katsele vaan mitä arabit tekee. Syy heidän pukeutumiseensä on muu kuin maksimaalinen viileys.
Kesällä on mukavaa kun tuntee auringon iholla; siitä tulee hieno elossa olemisen tunne. On myös hienoa päästä kulkemaan vahvuudet eli hyvä kroppa edellä sopivan kevyissä vaatteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva suomalainen omistaa vaalean kaapumaisen asun...
Jos leikkaisi pussilakanaan päälle reiän niin se voi olla viileä:)
Totta! Äkkiä testiin. :D
Saankohan potkut jos käytän tuota asua huomenna töissäkin? Tympii musta paita ja tekokuituhousut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yllä mekko jonka päällä on puuvillainen leuhake. On paljon kuumempi jos otan sen leuhakkeen pois.
Usein myös laitan narutopin ja sen päälle löysän t-paidan. (Löysä paita ei toimi yksin kun kainalon välissä ei tällöin ole kangasta)
Kokeilkaa vaikka.
Mikä tuo leuhake on? Saisiko kuvan?
https://www.google.fi/search?client=ms-android-huawei&biw=360&bih=310&t…
Mulla on tän tyylinen.
Vierailija kirjoitti:
MIKSI sen täytyy olla väljä?
Sen piirun kaavun siis? Olen tieteellinen ihminen, tarviin selityksen ennenkuin uskon.
Njaah. Olen minäkin kulkenut aiemmin yleensä kesät talvet pitkissä farkuissa yms., koska ne vain ovat olleet enempi mun tyyliä. Nyt näiden helteiden aikana olen käyttänyt pari kertaa myös shortseja tai polvipituisia hameita, kun löysin kivat. Vaihtelun vuoksi ollut ihanaa nauttia auringon lämmöstä iholla, vaikka aurinkoa en koskaan varsinaisesti otakaan.
Eikö tämä(kin) ole jokaisen oma asia, että miten pukeutuu? Kunhan nyt vähäsen omaa tilannetajua. En ymmärrä miksi mun elämää pitäisi häiritä se miten joku toinen pukeutuu?
Vierailija kirjoitti:
Miksi saudit ei käytä sortseja vaan niitä kaapuja?
Onkse musta purkha kuuma?
Saudeissa ei naiset käytä burkhaa, naisilla on abaya (musta kehon peittävä vaate) ja niqab (kasvot peittävävä musta ohut vaate).
Burkha on yhtenäinen vaate ja sitä käyttetään Afganistanissa.
Saudimiehet käyttää asua jonka nimi on thob, se huivi on gutrah ja se musta rinkula on shigal. Jalassa on sandaalit ... öh, en muista enää mikä on niiden arabiankielinen nimi, sorry. Minulla on tämä asu ja olen pitänyt sitä tasan yhden kerran, masalama (jäähyväisjuhla) tilaisuudessa.
Thob on valkoinen, keskiharmaa tai matta-musta. Hyvin harvat käyttävät muuta kuin valkoista. Thob on perinneasu, vastaa suomalaisen miehen kansallispukua, mutta sen käyttö on edelleen yleistä toisin kuin meillä suomessa kansalispukua ei käytä enää juuri kukaan muuten kuin harvat joilla se on perinteisissä juhlissa.
No nyt sitten itse asiaan, thob on viileä koska:
a) valkoisena se heijastaa lämpösäteilyä eikä ime siitä.
b) sen kanssa ei käytetä yleensä vyötä ja jos käytetään, niin huolehditaan siitä että asu on silti riittävän väljä, että ilma kiertää hyvin ja se on tärkeää koska
c) asukokonaisuus muodostaa eräällä tavalla kuin savupiipun, sisällä olevan ihmisen lämmittämä ilma kohoaa alhaalta ylös ja samalla virtaava ilma viilentää.
d) Saudeista useimmilla on mustat hiukset ja punavalkoinen tai mustavalkoinen ghutra (huivipäähine) myös imee vähemmän lämpösäteilyä kun jos hiukset olisivat vapaina
e) huivi pysyy päässä paremmin, kun sen päällä on se musta langasta ommeltu shigal.
Kesällä tai siis kuumalla, he käyttävät ohuempaa thob vaatetta kun talvella. Siellä kuuma melkein ympäri vuoden muutamaa talvikuukautta lukuunottamatta. Kevät ja kesä ovat hyvin lyhyitä parin kolmen viikon jaksoja kun tuulee ja on usein pölymyrskyjä, muuten sitä ei erota kesästä. Erot vuodenaikojen välillä on paljon vähäisemmät kun mitä jo hiemankin pohjoisemmassa välimeren tuntumassa on. Toki Saudeissakin on erilaisia alueita useita ja erot niiden välillä aika suuria. Rannikko vs. sisämaa, vuoristoseudut, pohjoinen lähellä Egyptiä ja Irakia vs. Khamis Musayt rehevät seudut.
Puolialasti kulkemisen ja kaavun käyttämisen välillä ei ole mitään välimuotoa? Miksi naiset eivät käytä väljiä pellava/puuvillapuseroita, pitkiä tai puolipitkiä mekkoja ja hameita, toppi ja caprit, tunika ja hame, tunika ja caprit/toppi caprit yhdistelmiä? Ne ovat kauniimman näköisiä, mukavia käyttää ja myös suojaavat pahimmalta paahteelta. Ei itseään tarvitse kokonaan piilottaa, mutta olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että mahdollisimman laajan iho-alueen altistaminen auringolle ei ole kovin fiksua eikä tosiaankaan suojaa kuumuudelta yhtään mitenkään. Tuo "kun on niin kuuma" on tyhmin tekosyy sille, että halutaan vain ja ainoastaan seksuaalista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Ne tuntemattomien himoitsevat katseet, vislaukset ja kehut ovat se syy, miksi naiset ja miehet riisuvat itsensä puolipukeiseksi ja suuntaavat näissä tamineissa julkisille paikoille.
Vierailija kirjoitti:
Puolialasti kulkemisen ja kaavun käyttämisen välillä ei ole mitään välimuotoa? Miksi naiset eivät käytä väljiä pellava/puuvillapuseroita, pitkiä tai puolipitkiä mekkoja ja hameita, toppi ja caprit, tunika ja hame, tunika ja caprit/toppi caprit yhdistelmiä? Ne ovat kauniimman näköisiä, mukavia käyttää ja myös suojaavat pahimmalta paahteelta. Ei itseään tarvitse kokonaan piilottaa, mutta olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä, että mahdollisimman laajan iho-alueen altistaminen auringolle ei ole kovin fiksua eikä tosiaankaan suojaa kuumuudelta yhtään mitenkään. Tuo "kun on niin kuuma" on tyhmin tekosyy sille, että halutaan vain ja ainoastaan seksuaalista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta. Ne tuntemattomien himoitsevat katseet, vislaukset ja kehut ovat se syy, miksi naiset ja miehet riisuvat itsensä puolipukeiseksi ja suuntaavat näissä tamineissa julkisille paikoille.
Edelleenkin : MIKSI vaatetus vähentää kuumuutta? UV ei ole lämpöä.
Arab girl reveals what's under her burka
eise aina tarkoita että haetaan sitä viileyttä, vaan että tulee tosi paljon pyykkiä jos kokoajan hikoilet ja vaihdat vaatteita, minä oon ainakin tällä hetkellä pelkissä boxereissa juuri tämän takia että ei arvitse pyykkiä olla kokoajan laittamassa
Minä istun puutarhassa varjossa märkä verkkaripuku päällä. Se viilentää juuri sopivasti.
https://www.npr.org/2012/07/25/157302810/summer-science-clothes-keep-yo…
Tuossa on tietoa englanniksi tieteelliseltä pohjalta.
Vai semmosta on elämäm koulu sulle opettanut.