Plussa,haamu vai nega? Kaikki kuvien ja oireiden kera mukaan ketjuun :)
Heippa kaikille kuumeilijoille!
Täs eletää jännittäviä päiviä :p
Edelliset kuukautiset oli 22.6-25.6 ja oletettu ovulaatio oli 9.7, en tikuttanut mutta laskujeni mukaan. Ukon kanssa me pupuillaan lähes päivittäin niin ei tuo oviksen laskeminen oo ollu mitenkään se päälimmäinen juttu :) Seuraavat menkat pitäis alkaa 23.7
Olen kyllä lukenut että raskausoireita ei voi tulla ennen kun kiinnittyminen on tapahtunut mutta 4 päivää oletetun ovulaation jälkeen olen kärsinyt menkkamaisista jomotuksista PÄIVITTÄIN, ei se jatkuvaa ole mutta sellasia hetkiä on päivässä kun joutuu juosta ihan vessaan katsomaan että alkoiko menkat, joo typerää koska niiden ei pitäisi alkaa edes vielä :D 6 päivää sitten kun kärsin aika kovasta alavatsa jomotuksesta, illalla pupuiltiin ja tuntui todella epämukavalta, tuonne alapäähän pikkusen sattui mitä ei koskaan ole ennen tehnyt,kuivuutta se ei ole koska alapää on kyllä oviksesta asti ollut todella kosteana, ukkokin on mielissään :D ylävatsaa (suunnilleen peukalonmitan verran rinnoista alaspäin keskelle) on "puristanut" oudosti muutaman kerran, tiedä sitten onko edes raskausoire mutta ennen sellaista ei ole ollut, AHH, kyllä tää intoilu on samalla ihanaa vaikka stressaavaa :P rinnat kipeytyivät 3 päivää sitten ja se kipu on sellaista "rintojen sisäistä" kipua, painellessa ei tunnu kipua sen kummemmin, se särky on jossain tuolla sisällä ja varsinkin selälleen maatessa alkaa sellanen pistävä jomotus ja ilman rintsikoita nuo tuntuu roikkuvan polvissa asti :D, tosin kyllä pientä jomotusta tuntuu niissä myös mahalleen maatessa. rintsikat päällä se kipu on mun pongauksien mukaan voimakkaampi, tiedä sitten. nännipihat mun mielestä on lautasen kokoset, tossa aamulla peilistä niitä katselin ja mietin että eihän ne nyt tolta aina näytä,mutta meillä yk3 menossa ja hirveääkin hirveämpi vauvakuume molemmilla niin kai ne silmät saa raskaushaaveissa nännitkin näyttämään isommilta, haha :D pari päivää sitten väsytti niin per***esti,olisin voinut vaan nukkua, mutta se väsymys on jotakuinkin pois, uupunu olo kuitenkin seuraa päivästä toiseen. hmmm, sen kummempia toivottuja raskausoireita mulla ei ole.
No,pakkohan se on kertoa että todellakin MALTTAMATTOMANA, siis todellakin ihan täpinöissäni olen hölmö mennyt ja testannut jo 3 päivää sitten ekan kerran, puhdas negahan se sieltä tuli, tosin en kyllä uskonutkaan sen näyttävän vielä mitään mutta kyllähän te tiedätte :D Tänä aamuna se malttamattomuus sieltä taas astui esiin kun kaapissa kuitenkin yksi halpistesti mua huhuili, halus aamupissalle mukaan,olihan se pakko ottaa :D ihan testiajan sisällä olin kyllä näkeväni siinä tikussa toisen HAALEAN viivan,mutta ne silmät kyllä saattaa heittää ja pahasti. Ja senkin tiedän että liian aikaisin testaaminen ei kannata :/ Laitan kuvan tähän ja haluisinkin kuulla teidän mielipiteen testistä :) ja myös teidän tilannetta,missä vaiheessa kiertoa ja mitä oireita? Oikein paljon plussatuulia kaikille!(y)
Kommentit (3051)
Marenkipiirakka voisiko tosiaan noilla digitaalisilla, joissa on se viikkonäyttö, selvittää nouseeko hcg-tasot oletetusti? Eli testi nyt ja toinen viikon päästä. Jos tosiaan ovulaatio ollutkin myöhemmin.
Miten Kiisu sinulla, voiko ovulatio olla myös tapahtunut myöhemmin kuin oletat? Jos siksi testi vielä nega 🤔
Kirppuliini kyllä tuo haamu minusta on, varovaiset onnittelut 😍
Jolinda: toki sekin varmaan mahdollista, vaikka kylläkin olin tikuttavinani oviksen 12.pv 🤔 mutta laskin että nyt mentäis ehkä 4+2 rv jos olisin raskaana joten voishan se olla ettei vaan näkyis vielä? 😂 En tiedä, mut yritän nyt odotella rauhassa menkkoja tai tiistaita ennenkun testailen enempää.. 😊
Täällä ollaan taas, tämän RFSU:n herkän kanssa ihmettelemässä. Vielä en uskalla testata pregcheckillä, kun on vasta DPO 9. Neljäs inseminaatio täällä takana..
Mulla on nyt 3 päivänä tulllut haamuviiva aamutestillä näissä RFSU testeissä, aina vaan edellistä selvempi ja vaaleanpunaisempi.. tänään pärähti samantien viiva. Kuvaa en harmi ehtinyt ottaa kun oli kiire töihin ja hätäseen sain sen testin tehtyä :). Vasta on dpo 10 nyt, että mitä vaan voi vielä käydä, eli en tosiaan uskalla edes toiveajatella vielä mitään raskautta. Olen muuten tehnyt huvikseni päivällä laimeasta näytteestä pari näitä testejä, kun olen juonut sen litrasta puoleentoista nesteitä pitkin päivää, eikä niissä näy kyllä mitään ellei halua viivan paikasta kehitellä haamua. Vain nämä aamutestit on viivaa antanut ja tosiaan asteen verran joka aamu on väriä enempi. Kamala luotto ei näihin RFSU testeihin ole, mutta kun vielä mennään näin pienillä dpo:illa, niin en lähde investoimaan kalliimpiin taikka edes halua tehdä epäherkempää ja nähdä sitä negaa.. tai että saa sen plussan ja tilanne osottautuu biokemialliseksi. Mutta joka tapauksessa testaus jatkukoon taas huomenna aamulla :) Ihan mukava pikku jännitys päällä, kun meidän lapsettomuudesta tulee 3,5 vuotta. Tutkimukset alkoi alkuvuonna ja jos nyt en ole raskaana, on meillä siirtyminen IVF hoitoihin. Jollainlailla ei jaksa enää ressiä ottaa mistään, pakosti mentävä päivä kerrallaan.
Täällä alkoi tänään menkat... Jippii.. 😅 taas on pitkä kuukausi edessä, mutta ei se auta kun leuka rinnassa lähtä kohti seuraavaa yritystä.
Kesä8kuus: oi että, toivon niin paljon teille plussaa 🙏🏻 toivotaan, että viivat vahvistuu❤️
Kiisu onnea uuteen kiertoon, vaikka ei se noina alkupäivinä paljoa lohduta. Täällä aina kun menkat alkaa tekis mieli menmä kaatamaan jollain kirveellä puita ja huutamaan jonnekkin rantaan sen mitä kurkusta lähtee :D Onneksi se aina vähän helpottaa kun ovulaatiopäivät lähestyy, jostain kummasta mulla sitä uskoa aina löytyy sitten joka kuukausi siitä eteenpäin. Toisinaan taas tuntuu, että ei me saada ikinä lasta. Ne päivät etenki just on perseestä kun ne menkat ilmestyy.
Plussa onnea kuitenkin kaikille :) Täällä on mukava jännittää myös toisten haamuviivoja :D
Minulla on menkat myöhässä ehkä 4pv? (syön pillereitä epäsäännöllisesti mutta, tällähetkellä on menossa lume-pillerit, joten pitäisi kyllä tulla vuotoa). Raskaus on siis mahdollinen ja jopa ehkä toivottu. Raskausoireita on mm. nännipihat turvonneet, tissit arat, väsymystä, huonovointisuutta ja pientä nipistelyä alavatsassa. Minulla on tullut vähän veristä ja vaaleanpunaista vuotoa mutta ruskeaa vuotoa on tullut eniten (mutta vuoto on huomattavasti vähäisempää kuin kuukautisten aikana). Sekä yhtenä päivän pissalla käydessäni miulla tuli pyyhkiessäni paperiin joku limaklöntti?! Olen tehnyt lukuisia raskaustestejä mutta kaikki ovat olleet negatiivisia, vaikka minusta oireet ovat selkeät, sillä olen ollut kerran aikaisemmin raskaana mutta raskaus oli biokemiallinen raskaus. Vai voisiko kyseessä olla kohdun ulkopuolinen raskaus?! Voisiko joku viisampi kertoa miulle mitä mie teen ja mistä on mahdollisesti kyse.. Siinä viel tekemästäni raskaustestistä kuva. (tehty päivä virtsasta). Näättekö toista viivaa vai kuvittelenko vain??
Käyttäjä40338 ikävä kyllä itse en tuossa näe toista viivaa , itellä aina lentää minuutissa roskiin vastaava, eli pitäisin negana. Kuulostaa tuo pillereitä epäsäännöllisesti, että voi varmaan tehdä kuukautiskiertoon heittoja. Mutta myös raskaus on tietenki mahollinen jos ei syö pillereitä säännöllisesti ja voi olla, että se vielä plussaksi muuttuukin.
Itellä tilanne on että taas aamulla viiva RFSUhun, saman värinen kun eilen. Eli heitän hanskat tiskiin tältä kierrolta, viiva olisi jo selvä jos olisi raskaus kyseessä. Kun onhan mulla 2 teini-ikäistä lasta ja kokemusta myös yhdestä keskenmenosta viikolla 7, eli tiedän miten viiva vahvistuu jos raskaus on (kunnolla) käynnissä. Ja tuo luotto RFSU:hun ei hyvä. Mahaakin on juilinut eilisestä asti silleen, kun menkat alkais. Soitin lapsettomuus polille jatkoista ja lääkäri soittelee viikon päästä miten edetään. Eiköhän tässä vielä syksyn mittaan palata ihmettelemään haamujen parissa :)
Täällä olen jännityksellä tutkaillut muiden haamuja ja hätähousuna testasin tänään illalla. DPO 9 menossa ja nyt pohdituttaa on kyseessä haamu tai viivan paikka. Mitä mieltä olette? Testinä RFSU:n varhainen testi.
Mä oon täällä kummastellu kun ei vaa menkat ala vaikka on tuntunu semmosii menkkakipuja jo useana päivänä ja siitäpä löin jo hanskat tiskiin, kun ne kivut ilmesty. Mulla ne kivut on tienny aina menkkoja vuorokauden sisällä. Mutta nyt monta pv ja ei tapahu mitään. Sit ne aina loppuuki ja saattaa taas välillä olla. Ja edellee tämä P**** RFSU haamuilee. Tein tänää pregcheckin joka oli ihan nega. Mulla on kiertopäivä 28 tänään, kun viimesen vuoden se on ollu 24-25, joskus 23, muttei yli 25. Tissit tuli eilen kipeäksi, ovulaatio oli kyllä tässä kuussa pari pv myöhemmässä. Eikai tässä auta ku testata vaan sitkeesti, vaikka mä en usko ees koko raskauteen.
Onko tämä haamu vai näenkö harhoja?? :O
Kesä8kuus: Minusta näyttää ja kuulostaa siltä että siellä joku yrittää kiinnittyä. Jos kerran ovulaatiokin on ollut normaalia myöhemmin niin ajattelisin että vielä on toivoa! Oletko kokeillut niillä apteekin herkillä testeillä? Itse luotan niihin enemmän kuin rfsu tai esim onestep liuskoihin.
Jolinda , en oo vielä raaskinut ostaa kun mä aina testailen niin ahkeraan... Siks aina näitä halvimpia ja herkimpiä eka, raaskii näitä kuluttaa ja sit on pregcheckejä varmistukseksi :D Mutta kyllä mä viimeistään huomenna ostan jonkun jos ei menkat vieläkää ilmesty ja aamulla saan jotain vahvempaa näinhin RFSU herkkiin ja jos ei pregcheckiin vieläkään ilmaannu mitään. Oireena ollu tänään, että lämmöt nousi ykskaks.
Kesä8kuus: toivottavasti siellä on kiinnittyminen käynnissä ja saisit plussan 🙏 ilmoittele tänne miten käy!
Sain eilen mielestäni haamun, koitin aamulla uudestaan, ei mielestäni mitään. Koitin uudestaan illemmalla jossa mielestäni näkyi vähän haaleampi haamu kun kuvassa 🙈
Oireina samalaista kun esikoisesta, imetän vielä eikä menkat ole alkanut synnytyksen jälkeen joten kiertopäivistä ei hajuakaan.
Toiveikas123 kirjoitti:
Sain eilen mielestäni haamun, koitin aamulla uudestaan, ei mielestäni mitään. Koitin uudestaan illemmalla jossa mielestäni näkyi vähän haaleampi haamu kun kuvassa 🙈
Oireina samalaista kun esikoisesta, imetän vielä eikä menkat ole alkanut synnytyksen jälkeen joten kiertopäivistä ei hajuakaan.
Mun mielestä tää on vielä niin märkä ettei tota haamua voi varmaksi sanoa.
Menkathan ne sitten alkoi, ei tarvinnu enää testailla. Lääkäri päätti, että vielä viides inseminaatio ennen ivf hoitoja. No toisaalta ihan hyvä, parempihan se olisi jos ei tarvis ivf hoitoja aloittaa ollenkaan, mutta... tällä hetkellä on vaikee uskoa ihmeisiin :) Toki kun se mahdollinen ivf näyttäisi venyvän loppuvuoteen ja mulla on sillon lomaa, niin on helpompaa myös töiden puolesta, kun ei tarvitse selitellä missä luuhaa. Vaikka en mä enää niin paljoa mieti, mitä töissä ajatellaan näistä poissaoloista, on tullu semmonen olo, että aatelkoo mitä aattelee ja tekis mieli sanoa asia esimiehelle suoraan, kun seuraavan kerran utelee :) Se kun luulee, että mä en ole enää lapsia "tekemässä" , kun mulla on kaksi teiniä ja puhelee aina siihen malliin, että on se hyvä kun mulla on jo lapset "tehty" ja hyvällä mallilla ja vapaa-aikaa ja helppoa, kun ei ole enää pieniä lapsia. äh kun tietäski vaan mitä tässä käyn läpi. No joo mutta, eipä tässä kun viimenen letrozol kierto käyntiin, vielä kerran :)
Moikka pitkästä aikaa!
Täällä haamuillaan jo joka päivä. Yleensä ekan haamun jälkeen ei ole minulla haamuja tullut mutta nyt tässä kierrossa on tullut joka päivä haamuja. Olisi ihana plussa saada. Saatiin kyllä jo lähete gynekologian polille parin viikon päähän.
Plussatuulia!
Tässä vielä kokeilin väriä säätää ja minusta punertaa 🤷♀️.