Plussa,haamu vai nega? Kaikki kuvien ja oireiden kera mukaan ketjuun :)
Heippa kaikille kuumeilijoille!
Täs eletää jännittäviä päiviä :p
Edelliset kuukautiset oli 22.6-25.6 ja oletettu ovulaatio oli 9.7, en tikuttanut mutta laskujeni mukaan. Ukon kanssa me pupuillaan lähes päivittäin niin ei tuo oviksen laskeminen oo ollu mitenkään se päälimmäinen juttu :) Seuraavat menkat pitäis alkaa 23.7
Olen kyllä lukenut että raskausoireita ei voi tulla ennen kun kiinnittyminen on tapahtunut mutta 4 päivää oletetun ovulaation jälkeen olen kärsinyt menkkamaisista jomotuksista PÄIVITTÄIN, ei se jatkuvaa ole mutta sellasia hetkiä on päivässä kun joutuu juosta ihan vessaan katsomaan että alkoiko menkat, joo typerää koska niiden ei pitäisi alkaa edes vielä :D 6 päivää sitten kun kärsin aika kovasta alavatsa jomotuksesta, illalla pupuiltiin ja tuntui todella epämukavalta, tuonne alapäähän pikkusen sattui mitä ei koskaan ole ennen tehnyt,kuivuutta se ei ole koska alapää on kyllä oviksesta asti ollut todella kosteana, ukkokin on mielissään :D ylävatsaa (suunnilleen peukalonmitan verran rinnoista alaspäin keskelle) on "puristanut" oudosti muutaman kerran, tiedä sitten onko edes raskausoire mutta ennen sellaista ei ole ollut, AHH, kyllä tää intoilu on samalla ihanaa vaikka stressaavaa :P rinnat kipeytyivät 3 päivää sitten ja se kipu on sellaista "rintojen sisäistä" kipua, painellessa ei tunnu kipua sen kummemmin, se särky on jossain tuolla sisällä ja varsinkin selälleen maatessa alkaa sellanen pistävä jomotus ja ilman rintsikoita nuo tuntuu roikkuvan polvissa asti :D, tosin kyllä pientä jomotusta tuntuu niissä myös mahalleen maatessa. rintsikat päällä se kipu on mun pongauksien mukaan voimakkaampi, tiedä sitten. nännipihat mun mielestä on lautasen kokoset, tossa aamulla peilistä niitä katselin ja mietin että eihän ne nyt tolta aina näytä,mutta meillä yk3 menossa ja hirveääkin hirveämpi vauvakuume molemmilla niin kai ne silmät saa raskaushaaveissa nännitkin näyttämään isommilta, haha :D pari päivää sitten väsytti niin per***esti,olisin voinut vaan nukkua, mutta se väsymys on jotakuinkin pois, uupunu olo kuitenkin seuraa päivästä toiseen. hmmm, sen kummempia toivottuja raskausoireita mulla ei ole.
No,pakkohan se on kertoa että todellakin MALTTAMATTOMANA, siis todellakin ihan täpinöissäni olen hölmö mennyt ja testannut jo 3 päivää sitten ekan kerran, puhdas negahan se sieltä tuli, tosin en kyllä uskonutkaan sen näyttävän vielä mitään mutta kyllähän te tiedätte :D Tänä aamuna se malttamattomuus sieltä taas astui esiin kun kaapissa kuitenkin yksi halpistesti mua huhuili, halus aamupissalle mukaan,olihan se pakko ottaa :D ihan testiajan sisällä olin kyllä näkeväni siinä tikussa toisen HAALEAN viivan,mutta ne silmät kyllä saattaa heittää ja pahasti. Ja senkin tiedän että liian aikaisin testaaminen ei kannata :/ Laitan kuvan tähän ja haluisinkin kuulla teidän mielipiteen testistä :) ja myös teidän tilannetta,missä vaiheessa kiertoa ja mitä oireita? Oikein paljon plussatuulia kaikille!(y)
Kommentit (3051)
Ansku23 kirjoitti:
Laitetaan tämä nyt tänne silti. Tämän päivän testi.
Tässä näkyy minusta selvästi viivaa. Alemmassa ei niinkään. Toivottavasti vahvistuu!!
Ansku23 kirjoitti:
Huomenta tai päivää jo oikeastaan. Tämän päivän testissä taas hädin tuskin mitään. Eli menkkoja odotellessa. Nyt kp29. Koska vaan voi periaatteessa alkaa. En jaksa enää edes masennella. Liian väsynyt siihen.
Tsemppiä muille ❤️
Voih... Tsemppiä sinne myös.
Onko kellään tietoa mistä voisi johtua todella ikävät nyt n. Viikon verran kestäneet ja pikkuhiljaa pahentuneet alavatsan krampit. Tai ne tuntuvat satunnaisesti sellaisena arkana viiltona/nipistyksenä keskellä alavatsaa. Etenkin liikkeessä/sohvalta noustessa tuntuvat. Mietin jo että onkohan tässä nyt joku pissatulehdus, mutta muita siihen liittyviä oireita ei ole. Vähän vain häiritsevää. Onko ideoita mistä voisi johtua?
Ansku23 kirjoitti:
Onko kellään tietoa mistä voisi johtua todella ikävät nyt n. Viikon verran kestäneet ja pikkuhiljaa pahentuneet alavatsan krampit. Tai ne tuntuvat satunnaisesti sellaisena arkana viiltona/nipistyksenä keskellä alavatsaa. Etenkin liikkeessä/sohvalta noustessa tuntuvat. Mietin jo että onkohan tässä nyt joku pissatulehdus, mutta muita siihen liittyviä oireita ei ole. Vähän vain häiritsevää. Onko ideoita mistä voisi johtua?
Noi tollaset nipistelyt ja vihlaisut yms johtuu yleensä keltarauhasesta eli kun ovulaation jälkeen munasarjaan muodostuu keltarauhanen. Mulla oli aina oviksen jälkeen tollasia kipuja ja pieniä kramppeja, ne on ihan normaaleja. Oikeastaan hyvä merkki, on ainaki kunnon kokoinen keltarauhanen 😄
Toivottavasti sulla Ansku23 olisi nyt tärpännyt. Tiedän miltä tuntuu yrittää kuukausia, mulla aina mennyt 6-12 kk ennen kuin on raskaus alkanut.
Ootko tänään testannut?
Heini: Kiitos tiedosta! :) Toivon sitä myös niin paljon etten sitä osaa edes kuvailla. Tämän päivän testi oli inan tummempi kuin eilinen rfsu 🙏🙏🙏 En silti ala iloita vielä koska nuo testit on ennenkin johdattanut harhaan. Teen keskiviikkona digin ellei menkat oo alkanu. Nyt kp30 ja menkkojen pitäisi tänään tai huomenna alkaa... voi kun ei alkaisi 🙏❤️
Ansku23:
Piti vielä kommentoida noihin kramppeihin. Itsellä ekoja raskausoireita on aina kohdun tuollaiset repimiskivut kun esim. Kääntää sängyssä kylkeä.
Juu täällä mahdollista haamuilua. Kysyin kahdelta kaverilta näänkö hallusinaatioita. He sanoivat että en.
Kävely sattuu rintoihini, nännini ovat kipeät, olen kokenut pistävää kipua oikealla puolella munasarjani alueella, olen huonovointinen ja väsynyt.
Minulla on hormoonikierukka ehkäisynä. Se on ollut minulla 2 vuotta suurin piirtein. Narut tuntuvat normaalilta kokeillessa eli on paikallaan.
Erosin miesysäväni kanssa viikko sitten ja se on osasyy miksi tilanne on ahdistava. Tämä olisi ensimmäinen lapseni.
Eli mielipiteitä testistä? Näättekö te viivan?
Ansku23:
Onko menkat ihan normaalit? Itsellä on jokaisessa 3 raskaudessa ollut alkuraskauden vuotoa. Ei kuitenkaan niin runsasta kun normaalit. Kyllähän tuossa testissä näkyy viivaa
Käyttäjä5719: No sanotaan että kyllä vuotoa on, ei kuitenkaan hyytymiä. Siteeseen ei ole vielä mitään tullut, vessassa käydessä vain. Kipujakin on hiukan. Oliko sinulla menkkakipuja vuodon lisäksi? Ehkä nyt seurailen millaset menkat nää on ja testailen uusiks jos näyttää normaalia niukemmilta.
Ansku23:
Tosi vähän siis tulee vielä. Itse kuulun niihin naisiin millä jokaisessa raskaudessa on tullu vuotoa, ensimmäisessä hyytymiäkin. Itseasiassa se ainoa raskaus missä ei alussa vuotanut meni kesken. Noi hcg arvotkin nousee niin yksilöllisesti kaikilla, sulla voi olla vahvempi viiva vähän myöhemmin vasta.
Kyllä mulla jonkinlaisia menkkakipuja on ollut, ei kuitenkaan niin ”kovia” kun varsinaisissa menkoissa. Kaikenlaisia alavatsakipuja on paljonkin raskauden alussa aina ! Nyt kolmas kerta raskaana itsellä :) älä vielä luovuta, noissa testeissä kuitenkin näkyy haamu! Uskon kyllä että olet raskaana, toki on mahdollista esim. kemiallinen raskaus jos viiva ei vahvistu/ menkat alkavat kunnolla :)
Noista rfsun testeistä ei ole juuri kenelläkään mitään hyvää sanottavaa. Pikainen googlailu kertoo että sekä punainen liuska että tuo kotelossa oleva antavat todella selkeitä feikkihaamuja. Monet testaavat niillä kierrosta toiseen ja aina tulee about samanlaisia viivoja mutta ei tarkoita raskautta ja silti taas seuraavassa kierrossa käytetään samaa testiä ja taas ihmetellään. Itsekin saan noihin aina viivaa, mutta en ole koskaan luottanut noihin, etenkin kun esim pc on näyttänyt negaa samoilla päivillä.
Kemiallista en ikinä diagnosoisi rfsun testien perusteella. Käyttäkää muita testejä niin säästyy ainakin 50% mielipahasta.
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Laitetaan tämä nyt tänne silti. Tämän päivän testi.