Plussa,haamu vai nega? Kaikki kuvien ja oireiden kera mukaan ketjuun :)
Heippa kaikille kuumeilijoille!
Täs eletää jännittäviä päiviä :p
Edelliset kuukautiset oli 22.6-25.6 ja oletettu ovulaatio oli 9.7, en tikuttanut mutta laskujeni mukaan. Ukon kanssa me pupuillaan lähes päivittäin niin ei tuo oviksen laskeminen oo ollu mitenkään se päälimmäinen juttu :) Seuraavat menkat pitäis alkaa 23.7
Olen kyllä lukenut että raskausoireita ei voi tulla ennen kun kiinnittyminen on tapahtunut mutta 4 päivää oletetun ovulaation jälkeen olen kärsinyt menkkamaisista jomotuksista PÄIVITTÄIN, ei se jatkuvaa ole mutta sellasia hetkiä on päivässä kun joutuu juosta ihan vessaan katsomaan että alkoiko menkat, joo typerää koska niiden ei pitäisi alkaa edes vielä :D 6 päivää sitten kun kärsin aika kovasta alavatsa jomotuksesta, illalla pupuiltiin ja tuntui todella epämukavalta, tuonne alapäähän pikkusen sattui mitä ei koskaan ole ennen tehnyt,kuivuutta se ei ole koska alapää on kyllä oviksesta asti ollut todella kosteana, ukkokin on mielissään :D ylävatsaa (suunnilleen peukalonmitan verran rinnoista alaspäin keskelle) on "puristanut" oudosti muutaman kerran, tiedä sitten onko edes raskausoire mutta ennen sellaista ei ole ollut, AHH, kyllä tää intoilu on samalla ihanaa vaikka stressaavaa :P rinnat kipeytyivät 3 päivää sitten ja se kipu on sellaista "rintojen sisäistä" kipua, painellessa ei tunnu kipua sen kummemmin, se särky on jossain tuolla sisällä ja varsinkin selälleen maatessa alkaa sellanen pistävä jomotus ja ilman rintsikoita nuo tuntuu roikkuvan polvissa asti :D, tosin kyllä pientä jomotusta tuntuu niissä myös mahalleen maatessa. rintsikat päällä se kipu on mun pongauksien mukaan voimakkaampi, tiedä sitten. nännipihat mun mielestä on lautasen kokoset, tossa aamulla peilistä niitä katselin ja mietin että eihän ne nyt tolta aina näytä,mutta meillä yk3 menossa ja hirveääkin hirveämpi vauvakuume molemmilla niin kai ne silmät saa raskaushaaveissa nännitkin näyttämään isommilta, haha :D pari päivää sitten väsytti niin per***esti,olisin voinut vaan nukkua, mutta se väsymys on jotakuinkin pois, uupunu olo kuitenkin seuraa päivästä toiseen. hmmm, sen kummempia toivottuja raskausoireita mulla ei ole.
No,pakkohan se on kertoa että todellakin MALTTAMATTOMANA, siis todellakin ihan täpinöissäni olen hölmö mennyt ja testannut jo 3 päivää sitten ekan kerran, puhdas negahan se sieltä tuli, tosin en kyllä uskonutkaan sen näyttävän vielä mitään mutta kyllähän te tiedätte :D Tänä aamuna se malttamattomuus sieltä taas astui esiin kun kaapissa kuitenkin yksi halpistesti mua huhuili, halus aamupissalle mukaan,olihan se pakko ottaa :D ihan testiajan sisällä olin kyllä näkeväni siinä tikussa toisen HAALEAN viivan,mutta ne silmät kyllä saattaa heittää ja pahasti. Ja senkin tiedän että liian aikaisin testaaminen ei kannata :/ Laitan kuvan tähän ja haluisinkin kuulla teidän mielipiteen testistä :) ja myös teidän tilannetta,missä vaiheessa kiertoa ja mitä oireita? Oikein paljon plussatuulia kaikille!(y)
Kommentit (3051)
Ansku23 kirjoitti:
Tässä se Sofi...
Tässä ainakin ihan selkeä haamu!! tosta Rfsun en mun näytöllä oikeen nää..
Käyttäjä266: Kiitos sinulle 🙏🙏❤️❤️❤️ Tulee niin hyvä mieli kun saa jutella ja on joku ketä ymmärtää 🙏❤️
Ansku23: Eipä mitään, mä oon myös itse niin onnellinen että monien ja monien googletettujen tuntien ja ketjujen jälkeen löysin yhden aktiivisen ketjun joten tiedän mistä puhut ❤️ Vertaistuki on tärkeetä eikä mullakaan lähipiirissä samassa tilanteessa olevia. Kyllä me ne plussat vielä saadaan ja niin että pysyvät kyydissäkin loppuun asti ❤️👊
Käyttäjä266: No sitäpä 😍❤️ Sama homma, ei lähipiirissä muita. Kyllä aivan varmasti! 🙏❤️ Päivittele aina välillä miten sulla menee! 🥰
Moikka! Tänään tuntuu taas siltä että mahtaako tämä taas olla kemiallinen. Testeissä edelleen haamua, ei vahvistumisen merkkejä. Tissit tosi arat ja vähän huono olo. Kyllähän testien olisi jo pitänyt tummeta. Nyt siis dpo10. Perjantaina pitäs menkat alkaa. Turhauttavaa...mites muut?
Toivon sulle plussaa ja kaikkea hyvää Ansku23 🙏🧡
Pakko kuitenkin sanoa, kun nykyään luetaan lähes kaikkien tunnetusti viivanpaikkaa antavien testien viivanpaikat kemiallisiksi. Toisille testit antavat ilmeisesti herkemmin viivanpaikkaa kuin toisille ja voi vaihdella ihan virtsan vahvuudesta ja päivästäkin riippuen et onko vahvempi vai heikompi viivanpaikka sillä kertaa. Mullekin tulee joka kierrossa viivanpaikkaa. Testistä riippuen selvempää tai heikompaa. Rfsu varhain ja Sofin onestep puikko pahimmat, onestep liuskat melko selvä viivanpaikka, samoin pc ja rfsu liuska. Melkein kaikkiin siis tulee ja osan olen saanut selvästi kuvattuakin. En ole koskaan ajatellut että jotain olisi tapahtumassa (paitsi ehkä dpo 8-9 vielä jaksaa elätellä toiveita). Jos viivanpaikkaa pitää etsiä, käännellä ja väännellä eikä se vahvistu parissa päivässä, niin se oli just sitä - pelkkä kastunut viivanpaikka.
Jos hcg lähtee erittymään kiinnittymisen vuoksi niin kyllä se jossain kohtaa ehtii tehdä selvän punertavan haamun jota ei tartte arpoa ja käännellä eri valoissa vaikka hcg arvo lähtisikin nopeasti laskuun Edellyttäen siis että testaa tyyliin päivittäin. Jos ei testaa niin toki voi kemiallinen mennä ohikin.
Yritän siis sanoa et on vähän vaarallista ajatella jokaista viivanpaikkaa kemiallisena raskautena. Mielestäni sillä luo itselleen vaan lisää surua (melkein onnistui mutta sitten menetimme alkion..).
En yritä pahoittaa kenenkään mieltä. Itsekin kääntelen liuskoja kuukausittain haamun toivossa, eli samassa veneessä ollaan. Pistänyt vaan silmään että tää "kemiallinen" on keskusteluissa kasvava trendi nykyään vaikka viivassa ei olisi mitään väriäkään.
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Chard: Kiitos 🙏
Tänään on kyllä apea olo...uskon etten ole taaskaan raskaana. Tässä tämän päivän apteekin herkkä testi. Kyllä siinä jotain näkyy mutta ei vahvistu niin tuskimpa tärppää tässäkään kierrossa. Mutta onko vielä toivoa...dpo10 kuitenkin vasta. Mitä mieltä olette?:(
Tässä vielä first response testi tältä päivältä...mielipiteitä?
Ansku23: noista on hyvin vaikea arvioida, onko se viivanpaikka vai alkava haamu. Ei auta muu kuin katsoa onko viiva vahvistunut parin päivän kuluttua, vaikka onkin vaikeaa odottaa (itsekin testailen joka päivä about 5 dpo alkaen...stressaavaa ja rahan tuhlausta!!). Hedelmöityksestä kestää kuitenkin 6-12 päivää että alkio kiinnittyy. Kiinnittymisestä kestää muutama päivä, että raskaustestiin voi tulla haamu. Eli sulla on vielä toivoa, mutta noista testeistä on paha sanoa vielä oikein mitään. Toivon kyllä kovasti että sulla tärppäisi 💖
Mulla menossa nyt 11dpo, eikä ole vielä haamuakaan näkynyt. Esikoisesta sain aikoinaan hyvin haalean haamun 13-14dpo, ja se oli ihan erilainen kuin viivanpaikat ja sen huomasi ihan tihrustamatta.
Vanilja97: Niin eikai auta kuin odottaa. Tosi turhauttavaa. En haluaisi taas kokea sitä pettymystä. Toivoisin vaan sen kirkuvan punaisen plussan. Tiedän saavani sen joskus mutta silti tämä on vaikeeta :( Testaaminen ahdistaa mutta en pysty olemaan testaamattakaan. Pitäisi varmaan vaan olla testaamatta pari päivää mutta siihen en varmasti kykene...😂
Koko illan ollut etova olo, nännit ihan saakelin arat ja kauhea jano. Ja siivousinto. Olen siivonnut koko päivän kun ollut vapaalla. Alamaha aivan turvonnut ja ihme muljahduksia tuntuu. Miten muilla menee?:)
Ihana löytää aktiivinen ryhmä!
Meillä on miehen kanssa yli vuosi esikoisen yritystä takana. Aika lapsettomuushoitoihin on varattu toukokuun alkuun.
Mulla on ehkäisyn lopetuksen jälkeen kierto ollut pitkä ja epäsäännöllinen.
Ovulaatiota on hankala arvioida ja testeihin on mennyt maku (turhauttaa välillä koko yrittäminen)
Olen merkannut kuukautiskiertoa, seksi kertoja, mahdollisia ovulaatiota yms ylös.
Laskenut ja pohtinut mutta yhtäkään plussaa en raskaustestin ole saanut.
Mutta mitäs sitten tapahtuikaan...
PLUSSA! 🥰
En uskalla luottaa testiin. (teen kyllä uuden)
En halua soittaa neuvolaan ja perua hoitoaikaa, mitä jos menee kesken ja se normaalisti raskautuminen vaikutta hoitoon pääsyä. Tiedän että vuosi on lyhyt aika mutta on se myös ihan äärettömän pitkä.
Haluan venyttää ajan perumista mahd. Pitkään mutta tarkoittaako se myös että en voi soittaa neuvolaan tai esim mennä varhaisultraan.
Laskureiden mukaan tänään alkaa viikko 6 tai 7, riippuu millä laskurilla tekee.
(viimeiset kuukautiset alkoivat 9.3 ja kierto tosiaan 30-39päivää)
Onko muilla kokemusta , hyviä neuvoja saa
antaa 😊
Han-VV: Oi ihanaa paljonpaljon onnea! 🥰😍❤️ Noinhan siinä usein käy että kun hoidot on alkamassa niin sitten tärppää. Ja tämä ryhmä on kultaa. Ihana kun on vertaistukea. Kaikkea hyvää raskauteesi! Nauti! 😍
Mulla tänään kp27/30-31. Dpo11. Olen hämmentynyt. Viivst ei vahvistu, mutta sofin puikko jaksaa näyttää selvää punaista haamua. Mitä tämä oikein tarkoittaa??? Ei se kyllä ainakaan viivanpaikka ole siitä olen varma. Selkeästi punainen mutta ei vahvistu. Onko se sitten vaan niin että menkat alkaa taas pian. Muissa testeissä näen satunnaisesti jotain myös mutta en mitään selkeää. Jos nyt on niin että en ole raskaana niin nuo sofin puikot päätyvät kyllä roskalavalle. Tässä vielä tämän aamun testit...
Oireina tänään vain arat nännit ja hieman etova olo...ei siis ihmeempiä. Arat nännit on mulle vaan outo oire näin ennen menkkoja. Ei koskaan ole tällaiset olleet....paitsi yhessä raskaudessa mikä meni heti kesken. Odotan varmaan liikoja ja petyn taas 😅
Han-VV:
Voi onnea plussasta! ❤️😍 Ikävä kyllä en kysymykseesi osaa vastata, mutta tekisin varmasti samoin kun sinä jos kyse olisi minusta ja venyttäisin mahdollisimman myöhään 😊
Ansku23:
En mä vielä heittäisi kirvestä kaivoon, dpo 11 on kuitenkin vielä suht aikainen 😊 Sanoisin ettei jossei dpo 14 vieläkään ole muuttunut mihinkään, ja silti Sofissa näkyy tuo haamu niin heitä pois! 😬❤️
Täällä elellään jännityksen keskellä.. Tuhruvuoto ja menkkakivut jotka alkoi dpo 11 vihdoin hävisi dpo 13 illalla ja dpo 14 oli koko päivän pois. Tänään pitäisi alkaa menkat ja eilen otin viimeisen terolutin. Aamulla ei mitään mutta nyt töistä päästyä taas muutama tippa verta paperissa ja vähän painetta alavatsalla.
Ostin jo digitaalisen testin valmiiksi, kun eilen tein uudestaan clearbluen testin jonka plussa oli selkeästi vahvempi kuin viimeksi. Koko ajan pelottaa että menkat alkaa ja tää olikin kemiallinen. 😔❤️
Kuva vertailuksi 😬
Käyttäjä266: Kiitos tuesta ❤️ Taidan tehdä noin 😁❤️ Mitä sitä turhaan tollasilla testailee jos antavat aina haamua.
Musta tuo sun tilanne kuulostaa aika hyvältä ja testi selkeästi positiivinen! Eli raskaana varmasti olet! Paljon onnea vielä siitä, aivan ihanaa! 😍🥰❤️ Toivotaan että pysyy mukana! Pidän sulle kaikki peukut ja varpaat pystyssä! Päivittele kun teet digin ❤️ Ymmärrän pelkosi, mutta uskon että raskautesi jatkuu normaalisti ja plussa pysyy 🙏❤️ Oon niin onnellinen sun puolesta 😍
Mä pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä sulle! ❤️❤️
Mullakin tässä kierrossa ihmeellisiä oireita mitä ei ikinä ennen, josta tiesin ruveta testaan.
Tuhruvuoto ja menkkajomotukset alkaa vihdoin väistyä, nyt kun malttais vielä olla testaamatta odotettujen menkkojen yli ❤️