Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän laihtua 15kg. Kertokaa laihdutusvinkkejä.

Vierailija
16.07.2018 |

Ja myös ruokia, joilla olette korvanneet epäterveelliset ruuat.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vältä ainakin ylihintaisia mutta silti usein huonolaatuisia proteiinivalmisteita ja korvaa ne vaikka kananmunilla(luomua mieluummin).

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14418129/nain-testaat-ptn-rehellisyyden

Vierailija
2/60 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vältä ainakin ylihintaisia mutta silti usein huonolaatuisia proteiinivalmisteita ja korvaa ne vaikka kananmunilla(luomua mieluummin).

https://keskustelu.suomi24.fi/t/14418129/nain-testaat-ptn-rehellisyyden

Luomulla ei ole tekemistä terveellisyyden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama urakka puolessa välissä. Aloitin huhtikuussa ja syksyllä aion olla timmi mimmi. Vhh:lla mennään!

Vierailija
4/60 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän

Vierailija
5/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa puhelimeen jokin kalorisovellus, esim. myfittnesspal tms. Sen mukaan on helppo seurata tavoitteeseen pääsyä!

Vierailija
6/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni toiminut:

Tunnista se, mikä sinua lihottaa eniten. Itselläni se oli kalorien juominen. Riitti, kun korvasin juomani kalorittomilla vaihtoehdoilla. Ei enää sokeria teehen. Virvoitusjuomat vaihdoin sokerittomiin versioihin.  Muuten syömis tottumukseni olivat ihan ok, näin pieni muutos riitti. Paino alkoi putoamaan hitaasti, mutta varmasti. Ei ole tehnyt edes tiukkaa pysyä tässä päätöksessä kun näkee tulokset, eikä muutos hallitse elämääni.

Ehkä itselläsi ongelma on jossakin muualla. Toisilla se on liian isot annokset, toiset tunkevat juustoa kaikkeen mitä syövät. Tärkeintä on tunnistaa, mikä on se isoin häirikkötekijä juuri sinun kohdallasi.

(Tämä tosin ei kai ole se ihmeratkaisu jolla pääsee rantakuntoon kuukaudessa, jota ihmiset usein hakevat.)

Vierailija
7/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä kituuttaa nälässä, siitä ei seuraa mitään hyvää.

Itse en jättänyt mitään pois kun laihdutin, toki vähensin herkkuja mutta sallin itselleni silloin tällöin jotain hyvää pienen määrän. Pienensin ruoka-annoksia ja lisäsin kasvisten määrää joten nälässä ei tarvinnut olla. Itsellä pahin on iltaisin tuleva makeanhimo. Joskus syön jotain sokerittomia karkkeja, mutta niistä tulee ikäviä ilmavaivoja.

Minua auttoi myös suunnitelmallisuus, en mennyt nälissäni ilman listaa kauppaan vaan mietin etukäteen mitä ostan ja syön.

Vierailija
8/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ollut vuoden alusta sama remontti menossa, nyt 16 kiloa lähtenyt mutta paljon olis vielä jäljellä. Hitaasti hyvä tulee, älä yritä mitään "pikakonsteja", niistä ei seuraa pysyviä tuloksia.

Itse olen vähentänyt hiilareita ja ottanut tilalle lisää kasviksia. Joku sovellus puhelimeen, mihin voit merkata kaikki syömäsi ruoat ja näet paljonko todellisuudessa syöt. Aluksi joudut kaiken punnitsemaan että saat tarkat kalorit ylös, mutta pikkuhiljaa opit oikeat annoskoot (tämä oli minulla suuri ongelma..) ja ruuat joista äkkiä tulee liikakaloreita. Tsemppiä!

Vierailija
9/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Treenaa salilla kovaa esim. koko kroppa 3x viikossa raskailla perusliikkeillä

2. Suunnittele syömiset (laatu, määrä, ajoitus) etukäteen

3. Ajoita hiilarit treenin yhteyteen

Vierailija
11/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimi se että lopetin sipsit ja pizzan kokonaan, korvasin noin puolet makeisista hedelmillä ja aloin liikkumaan 3-5 kertaa viikossa. Samalla linjalla paino on myös pysynyt kurissa.

Vierailija
12/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi vettä. Enkä tarkoita että juuri ennen ruokaa (silloin vatsahapot laimenevat -> ruoka sulaa huonommin -> vatsa voi turvota) vaan aterioiden välissä vesitankkauksia ja lisäksi vihreää teetä. Riittävä neste vähentää turvotusta ja parantaa ruuansulatusta, lisäksi et ole janoinen. Joskus janon tunne erehdytään paikkaamaan ruualla.

Aluksi voi auttaa se että kirjaa kaiken ylös, silloin näet myös onko ruoka monipuolista. Mittaa määrät vaa'alla, ihmisellä on aina taipumus arvioida syöty määrä alakanttiin.

Vierailija
13/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastu

Vierailija
14/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vaihda kasvisruokavalioon

-sokerit pois

-muutenkin herkut pois paitsi saa olla yks cheat meal viikossa

-lisää aktiivista liikkumista

-juo paljon vettä

Vierailija
15/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omalla kohdalla ei tarvita kuin stressiä ja surua, niin kilot lähtee nopeasti.

Ei pahemmin ruokahalua, etenkään mihinkään naposteltaviin.

Vierailija
16/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdat laihduttamisen ja opettelet terveellisemmät elämäntavat. Tuo ajatusten keskittäminen laihduttamiseen on se epäonnistumisen tae pitemmällä tähtäimellä. Jotta paino pysyy jatkossakin alhaalla ei entisiin syömistottumuksiin voi palata. Terveellinen syöminen ei sulje herkkuja pois, vaan on opittava syömään niitä kohtuudella ja harvemmin. Paino putoaa kyllä siinä sivussa hiomaamatta, mutta se on sivuseikka ei se pääasia!

Terveellinen syöminen on mielestäni (tämä on siis minun näkemys, ei siis välttämättä tutkittu fakta. En ole tutkimuksia yms.syynännyt, vaan perustan omakohtaiseen kokemukseen mikä on toiminut minulla. Se ei siis välttämättä päde muilla) sitä että päivässä syödään aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Syödään mahdollisimman vähän prosessoituja tuotteita, siis tehdään ruuat itse alusta asti ilman eineksiä. Vihanneksia tulee huomaamatta syötyä (ja uppoo lapsillekkin paremmin) kun niitä lisää joka ruokaan pieniksi pilkottuna. Suosin kastikkeita ja keittoja koska niihin on helppo laittaa sekaan oikeastaan mitä vain. Myös itsetehtyihin liha-/kana-/kalapihveihin saa helposti jauhettua monitoimikoneessa mitä vain huomaamattomasti sekaan.

Esimerkki päivä:

Aamupala

-kuppi tai pari kahvia (maidolla minun tapauksessani)

- 2 palaa ruisleipää oivariinilla, salaatilla, juustosiivulla ja keitetyllä kananmunalla

-joku pieni hedelmä (kiivi, mandariini tms)

Lounas

ruokaa mitä milloinkin sattuu olemaan (itsetehty) eli tyyliin

- n 1,5 dl keitettyä makaronia tai perunaa tai riisiä

- keitetty porkkana ja parsakaalia

- n 1,5dl kastike sis. Kana,liha,kala n 50g

- reilusti salaattia ja raastetta

Välipala

- n. 1,5dl maustamaton jogurtti tai rahka

- n. 0,5dl marjoja

- 1rkl leseitä

- 30g pähkinöitä ja siemeniä

-banaani taikka omena

Päivällinen (samalla tyylillä kuin lounas)

Taas mitä ruokaa sattuu olemaan, joko samaa kuin lounas tai jotain uutta.

Iltapala

- puolikas avokado ja maustamatonta jogurttia blenderissä soseeksi ( ihan vain koska on minusta herkkua)

- pala leipää oivariinilla, salaatilla, juustolla ja paprikalla tai tomaatilla

Juomaksi ruuan kanssa ja janoon juon vettä.

Liikuntana kannattaa ensiksi lisätä vaikka vain ihan hyötyliikuntaa, rappusia hissin sijaan. Ja jos kauppa on lähellä niin maito hakemaan pyörällä auton sijaan jne. Itselläni ei töiden jälkeen tunnu olevan aikaa erikseen perheelle ja liikunnalle, joten yhdistän ne. Yritän liikkua mahdollisimman paljon lasten kanssa touhutessa. Pyörä- ja kävelyretkiä, talvella pulkkamäkeä, hiihtoa ja luistelua. Liikunnallisia leikkejä, hippaa, jalkapalloa ja muita ulkoleikkejä. Ja ihan tuikitavalliset pihatyöt. Tulee yhdessäoloa, ulkoilua ja liikuntaa samassa paketissa. Jos työpaikka olisi lähempänä kulkisin matkan pyörällä.

Mutta vielä kerran, unohda laihdutus ja painon kyttäily!

Vierailija
17/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdat laihduttamisen ja opettelet terveellisemmät elämäntavat. Tuo ajatusten keskittäminen laihduttamiseen on se epäonnistumisen tae pitemmällä tähtäimellä. Jotta paino pysyy jatkossakin alhaalla ei entisiin syömistottumuksiin voi palata. Terveellinen syöminen ei sulje herkkuja pois, vaan on opittava syömään niitä kohtuudella ja harvemmin. Paino putoaa kyllä siinä sivussa hiomaamatta, mutta se on sivuseikka ei se pääasia!

Terveellinen syöminen on mielestäni (tämä on siis minun näkemys, ei siis välttämättä tutkittu fakta. En ole tutkimuksia yms.syynännyt, vaan perustan omakohtaiseen kokemukseen mikä on toiminut minulla. Se ei siis välttämättä päde muilla) sitä että päivässä syödään aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Syödään mahdollisimman vähän prosessoituja tuotteita, siis tehdään ruuat itse alusta asti ilman eineksiä. Vihanneksia tulee huomaamatta syötyä (ja uppoo lapsillekkin paremmin) kun niitä lisää joka ruokaan pieniksi pilkottuna. Suosin kastikkeita ja keittoja koska niihin on helppo laittaa sekaan oikeastaan mitä vain. Myös itsetehtyihin liha-/kana-/kalapihveihin saa helposti jauhettua monitoimikoneessa mitä vain huomaamattomasti sekaan.

Esimerkki päivä:

Aamupala

- 2 palaa ruisleipää oivariinilla, salaatilla, juustosiivulla ja keitetyllä kananmunalla

Lounas

Välipala

- n. 0,5dl marjoja

- 1rkl leseitä

-banaani taikka omena

Iltapala

- puolikas avokado ja maustamatonta jogurttia blenderissä soseeksi ( ihan vain koska on minusta herkkua)

Liikuntana kannattaa ensiksi lisätä vaikka vain ihan hyötyliikuntaa, rappusia hissin sijaan. Ja jos kauppa on lähellä niin maito hakemaan pyörällä auton sijaan jne. Itselläni ei töiden jälkeen tunnu olevan aikaa erikseen perheelle ja liikunnalle, joten yhdistän ne. Yritän liikkua mahdollisimman paljon lasten kanssa touhutessa. Pyörä- ja kävelyretkiä, talvella pulkkamäkeä, hiihtoa ja luistelua. Liikunnallisia leikkejä, hippaa, jalkapalloa ja muita ulkoleikkejä. Ja ihan tuikitavalliset pihatyöt. Tulee yhdessäoloa, ulkoilua ja liikuntaa samassa paketissa. Jos työpaikka olisi lähempänä kulkisin matkan pyörällä.

Vaikka pähkinät on terveellisiä, niin ne sisältävät aivan mieiettömästi kaloreita.

https://www.sulamo.fi/kalorit/pähkinä

Esimerkiksi pähkinäsekoituksessa yli 600 kaloria / 100g.

Vierailija
18/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin 17 kirjoittaja: Miksi kasvikset pitää syödä jotenkin huomaamatta ja piilotettuna ruokaan?  Miksi niitä ei voi syödä salaamatta?

Vierailija
19/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki päivä:

Aamupala

Lounas

Välipala

- n. 0,5dl marjoja

- 1rkl leseitä

-banaani taikka omena

Iltapala

Vaikka pähkinät on terveellisiä, niin ne sisältävät aivan mieiettömästi kaloreita.

https://www.sulamo.fi/kalorit/pähkinä

Esimerkiksi pähkinäsekoituksessa yli 600 kaloria / 100g.

Miinustajalta osottaisin perustelut miinukselle. Pikaisella matikalla tuo välipalan 30g pähkinöitä sisältää n. 200 kaloria, eli energiamäärällisesti sama kuin söisi suklaapatukan.

On toki terveellisempää kuin suklaa, mutta jos tavoitteena on painonpudotus, niin pähkinöitä kannattaa syödä vain silloin tällöin, eikä päivittäisessä ruokavaliossa. Vielä jos ei jaksa punnita / ei ole siihen mahdollisuutta, niin tulee herkästi enemmänkin kuin tuo 30g ja kalorimäärät vain kasvaa.

Terveellisesti syöminen ei pudota painoa, ellei siinä(kin) ota huomioon realistisia kalorilukuja.

Vierailija
20/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomenkielisiä sovelluksia ilmaisena puhelimeen?

Olen joskus katsellut ja kaikki oli liian monimutkaisia käyttää mitä löysin.

Tai sitten mikä maksullisista olisi simppeli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi