Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän laihtua 15kg. Kertokaa laihdutusvinkkejä.

Vierailija
16.07.2018 |

Ja myös ruokia, joilla olette korvanneet epäterveelliset ruuat.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestin 17 kirjoittaja: Miksi kasvikset pitää syödä jotenkin huomaamatta ja piilotettuna ruokaan?  Miksi niitä ei voi syödä salaamatta?

Ei niitä kai tarvitse salaa syödä. Itseltäni vain loppuu mielikuvutus mitä kasviksista tekisin ja lopulta keitetyt/höyrystetyt vihannekset rupevat tökkimään ja jäävät siten kokonaan pois. Eli nopea ja vaivaton tapa tunkea ne muun ruuan joukkoon.

Vierailija
22/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etikka on tosi tehokasta laihduttamiseen, suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo paljon vettä (varsinkin ennen ruokailua, ja sen aikana), niin täyttää mahaa.

Itse karsin syömiskerrat kolmeen, enkä välillä napostellut ollenkaan. Aamupala kevyt, päivällisellä sai syödä mahan täyteen, iltapala kevyt/hieman raskaampi kuin aamupala jos nälkä.

Jätin kaikki herkut kauppaan. Söin hedelmiä jos teki mieli makeaa. Ja olen alkanut syömään ksylitol pastilleja ruoan jälkeen, niin kiva jälkiruoka. Juon myös paljon teetä.

Vierailija
24/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viestin 17 kirjoittaja: Miksi kasvikset pitää syödä jotenkin huomaamatta ja piilotettuna ruokaan?  Miksi niitä ei voi syödä salaamatta?

Ei niitä kai tarvitse salaa syödä. Itseltäni vain loppuu mielikuvutus mitä kasviksista tekisin ja lopulta keitetyt/höyrystetyt vihannekset rupevat tökkimään ja jäävät siten kokonaan pois. Eli nopea ja vaivaton tapa tunkea ne muun ruuan joukkoon.

Eihän keitetyt/höyrystetyt kasvikset edes maistu miltään. Jos sun mielikuvitus riittää vain noihin, niin ehkä onkin parasta, että mössäät ne ruuan joukkoon. Silloin niitä ei edes huomaa :)

Vierailija
25/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo paljon vettä (varsinkin ennen ruokailua, ja sen aikana), niin täyttää mahaa.

Itse karsin syömiskerrat kolmeen, enkä välillä napostellut ollenkaan. Aamupala kevyt, päivällisellä sai syödä mahan täyteen, iltapala kevyt/hieman raskaampi kuin aamupala jos nälkä.

Jätin kaikki herkut kauppaan. Söin hedelmiä jos teki mieli makeaa. Ja olen alkanut syömään ksylitol pastilleja ruoan jälkeen, niin kiva jälkiruoka. Juon myös paljon teetä.

Vettä ei pidä juoda vatsantäytteeksi ennen ruokaa, se laimentaa vatsahappoja ja näin haittaa ruuansulatusta.

Vierailija
26/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että raakana saat vihanneksista parhaiten terveyshyödyt. 

Vierailija
27/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdat laihduttamisen ja opettelet terveellisemmät elämäntavat. Tuo ajatusten keskittäminen laihduttamiseen on se epäonnistumisen tae pitemmällä tähtäimellä. Jotta paino pysyy jatkossakin alhaalla ei entisiin syömistottumuksiin voi palata. Terveellinen syöminen ei sulje herkkuja pois, vaan on opittava syömään niitä kohtuudella ja harvemmin. Paino putoaa kyllä siinä sivussa hiomaamatta, mutta se on sivuseikka ei se pääasia!

Terveellinen syöminen on mielestäni (tämä on siis minun näkemys, ei siis välttämättä tutkittu fakta. En ole tutkimuksia yms.syynännyt, vaan perustan omakohtaiseen kokemukseen mikä on toiminut minulla. Se ei siis välttämättä päde muilla) sitä että päivässä syödään aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Syödään mahdollisimman vähän prosessoituja tuotteita, siis tehdään ruuat itse alusta asti ilman eineksiä. Vihanneksia tulee huomaamatta syötyä (ja uppoo lapsillekkin paremmin) kun niitä lisää joka ruokaan pieniksi pilkottuna. Suosin kastikkeita ja keittoja koska niihin on helppo laittaa sekaan oikeastaan mitä vain. Myös itsetehtyihin liha-/kana-/kalapihveihin saa helposti jauhettua monitoimikoneessa mitä vain huomaamattomasti sekaan.

Esimerkki päivä:

Aamupala

-kuppi tai pari kahvia (maidolla minun tapauksessani)

- 2 palaa ruisleipää oivariinilla, salaatilla, juustosiivulla ja keitetyllä kananmunalla

-joku pieni hedelmä (kiivi, mandariini tms)

Lounas

ruokaa mitä milloinkin sattuu olemaan (itsetehty) eli tyyliin

- n 1,5 dl keitettyä makaronia tai perunaa tai riisiä

- keitetty porkkana ja parsakaalia

- n 1,5dl kastike sis. Kana,liha,kala n 50g

- reilusti salaattia ja raastetta

Välipala

- n. 1,5dl maustamaton jogurtti tai rahka

- n. 0,5dl marjoja

- 1rkl leseitä

- 30g pähkinöitä ja siemeniä

-banaani taikka omena

Päivällinen (samalla tyylillä kuin lounas)

Taas mitä ruokaa sattuu olemaan, joko samaa kuin lounas tai jotain uutta.

Iltapala

- puolikas avokado ja maustamatonta jogurttia blenderissä soseeksi ( ihan vain koska on minusta herkkua)

- pala leipää oivariinilla, salaatilla, juustolla ja paprikalla tai tomaatilla

Juomaksi ruuan kanssa ja janoon juon vettä.

Liikuntana kannattaa ensiksi lisätä vaikka vain ihan hyötyliikuntaa, rappusia hissin sijaan. Ja jos kauppa on lähellä niin maito hakemaan pyörällä auton sijaan jne. Itselläni ei töiden jälkeen tunnu olevan aikaa erikseen perheelle ja liikunnalle, joten yhdistän ne. Yritän liikkua mahdollisimman paljon lasten kanssa touhutessa. Pyörä- ja kävelyretkiä, talvella pulkkamäkeä, hiihtoa ja luistelua. Liikunnallisia leikkejä, hippaa, jalkapalloa ja muita ulkoleikkejä. Ja ihan tuikitavalliset pihatyöt. Tulee yhdessäoloa, ulkoilua ja liikuntaa samassa paketissa. Jos työpaikka olisi lähempänä kulkisin matkan pyörällä.

Mutta vielä kerran, unohda laihdutus ja painon kyttäily!

Vaikka pähkinät on terveellisiä, niin ne sisältävät aivan mieiettömästi kaloreita.

https://www.sulamo.fi/kalorit/pähkinä

Esimerkiksi pähkinäsekoituksessa yli 600 kaloria / 100g.

Miinustajalta osottaisin perustelut miinukselle. Pikaisella matikalla tuo välipalan 30g pähkinöitä sisältää n. 200 kaloria, eli energiamäärällisesti sama kuin söisi suklaapatukan.

On toki terveellisempää kuin suklaa, mutta jos tavoitteena on painonpudotus, niin pähkinöitä kannattaa syödä vain silloin tällöin, eikä päivittäisessä ruokavaliossa. Vielä jos ei jaksa punnita / ei ole siihen mahdollisuutta, niin tulee herkästi enemmänkin kuin tuo 30g ja kalorimäärät vain kasvaa.

Terveellisesti syöminen ei pudota painoa, ellei siinä(kin) ota huomioon realistisia kalorilukuja.

Ei kannata alkaa välttelemään mitään kalorien pelossa, vaan opetella se kohtuus. Ei ole järkeä syödä tolkuttomia annoskokoja niukka kalorista ruokaa, kun voi syödä oikeasti ravinteikasta ruokaa kohtuudella ilman nälän tunnetta. Eikä toki kaikkea joka päivä, vaan vaihdellen päivittäin, jotta saa monipuolisuutta. Ja jos syön tukevasti aamulla, voin syödä kevyemmin illalla. Tai jos syön tänään herkutellen, voin syödä huomenna kevyemmin.

Vierailija
28/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse (sairaudesta johtuen kylläkin) lopetin sipsien ja roskaruoan syömisen, koska vatsa ei kestä. Aloin syömään säännöllisesti ja pieniä aterioita. Roskaruoat korvasin smoothieilla. Töissä tulee 10000-12000 askelta päivässä. Painoa on tippunut alkuvuodesta nelisen kiloa jo.

Vierailija
29/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omalla kohdalla ei tarvita kuin stressiä ja surua, niin kilot lähtee nopeasti.

Ei pahemmin ruokahalua, etenkään mihinkään naposteltaviin.

Ainakaan tulee kieltosanan kanssa...

Vierailija
30/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa että raakana saat vihanneksista parhaiten terveyshyödyt. 

Ei ainakaan tomaateista

ohis

Vierailija
32/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vatsalihaksia 20 miinnuuttia, punnerruksi 30 minuuttia, mene juiksemaan 2 tunniksi, kävele 3 tuntia, kävele vain portaita ylös ja alas, venyttele 45 minuuttia, joogaa 4 tuntia, nuku noin 10 tai vähintään siis noin 12 tuntii päivässä, syö vain salaattia, ja muuta vegee, älä syö herkkuja ja limsoja, ja vastaavaa. Älä ime alkoholii, huumeita, ja sellaisia. Nostele painoja 3 tuntia, ja joka okinrn päivä siis.

Vierailija
33/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihanneksia ja hedelmiä. Teen ruuat pääasiassa tuoreista luomuvihanneksista. Joku kevyt proteiinin lähde joka ei kuitenkaan saa pääosaa ateriassa. Kaikki välipalat ovat hedelmiä tai hedelmä smoothieita. 

Hedelmistä saa niin paljon energiaa, että pystyy urheilemaan kunnolla. 

Vierailija
34/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse (sairaudesta johtuen kylläkin) lopetin sipsien ja roskaruoan syömisen, koska vatsa ei kestä. Aloin syömään säännöllisesti ja pieniä aterioita. Roskaruoat korvasin smoothieilla. Töissä tulee 10000-12000 askelta päivässä. Painoa on tippunut alkuvuodesta nelisen kiloa jo.

Puolessa vuodessa 4kg? En sanoisi kovin tehokkaaksi dieetiksi.

Vierailija
35/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö.

Vierailija
36/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaspäin kuitenkin paino mennyt, kyllä se silloin on tehokas.

Tehokas ei tarkoita samaa kuin nopea.

Vierailija
37/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on juuri hyvä esimerkki elämäntapamuutoksesta! Hidasta, mutta varmaa laihtumista, pitkäjänteisesti. Ei mikään dieetti, vaan ruokailutapojen muutos.

Vierailija
38/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on hyvä systeemi ellei ylipainoa ole useita kymmeniä kiloja. Ruokavalio jota on helppo noudattaa ja jossa on helppo pysyä ja joka laihduttaa hitaasti. Ongelma ei yleensä ole laihtumisessa vaan siinä, että saavutettu paino ei pysy

eri

Vierailija
39/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka sanoi vaihtaneensa virvoitusjuomat sokerittomiin, niin itse en kyllä käyttäis light limsoja. Ties vaikka ne lihottavat, ovat epäterveellisiä tai ainakin totuttavat makuaistin ällömakeaan. Ei varmaan vähän silloin tällöin maata kaada, mutta en kyllä suosittele noita usein nautittuna.

Minulle limsasta käy tämä : kivennäisvettä, loraus sitruunaa tai limeä ja jäitä. Ihanan raikas juoma ilman keinotekoisia makeutusaineita. Hampaille ei tietenkään oo optimaalista kokoajan tätä kitata.

Vierailija
40/60 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laidutin 18kg viides kuukaudes syömällä vähempi ku ennen. Mikään ei siis muuttunu ruokavaliossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme