Sinä pikkuruinen, n. alle 50kg nainen joka syöt ”paljon”
Mitä yleensä syöt päivän aikana ja miten liikut?
Kommentit (93)
160/47
Syön epäsäännöllisesti. Joskus unohdan syödä, ja syön sitten päivän ainoana ateriana illalla jonkun abc:n "mestarin kanan".
Usein vedän aamiaiseksi munakkaan, ja sitten taas muistan iltapäivällä syödä, syön ehkä banaania, marjoja ja rahkaa.
En syö ollenkaan karkkia, en juo limua, en käytä alkoholia, en pysty syömään jäätelöitä enkä suklaata.
En suosittele tätä kellekään, mutta omat kiireeni ovat ajaneet minut tähän. En syö välipaloja. Pärjään näin. Juon paljon vettä ja liikaa kahvia, usein kermalla.
Liikun kyllä paljon.
Minä; 159cm, 42kg. (En tosin asu Suomessa.)
Aamupala:
Yleensä puuroa; tai muroja ja piltti-purkki, tai munakas jossa nakkiviipaleita yms.
Lounas:
Ihan tavan kotiruokaa normaali lautasellinen, joskus jälkiruoka
Illallinen:
Usein sitten lipsuu enemmän nouto/roskaruuan puolelle; tacoja, pitsaa, hampurilaisateria, pasta-annos, täytetty peruna, joskus harvemmin runsas salaatti. En jaksa tai muka-ehdi laittaa ruokaa illalla, niin siksi melkein aina tulee tilattua jotain. Ehkä 6/7 päivänä viikosta syön nouto/roskaruokaa.
Välipaloina ruokien välissä välipalapatukoita, keksejä, jugurttia, joskus tosi harvoin hedelmiä. Syön myös karkkeja aika paljon joka viikko, parin päivän välein menee about pussillinen karkkia/suklaata. Ruokajuomana on yleensä vesi tai mehu. Alkoholia tai limsoja en juo lähes koskaan. Joskus tulee myös käytyä kahvilla, jolloin tilaan aina kaakaon kermavaahdolla ja jonkun kakkupalan/leivoksen siihen kylkeen.
Liikuntaa en juuri harrasta. Kun on töissä arkisin klo 9-19 niin ei jaksa, kun mieluummin nukkuu kuin herää urheilemaan aikaisin ennen töitä. Sunnuntaisin yritän tehdä jotain kuten pyöräillä, muuten en liiku enkä kyllä lihokaan. Viikonloppuisin matkustelen paljon, jolloin tulee aina käveltyä paljon.
Mä oon 162cm/46-48kg 26v ja joka päivä juon monta kuppia kahvia sokerilla & kermalla, kun teen ruokaa teen aina kuohukermaan ja täyrasvaisiin tuotteisiin. Syön paljon hedelmiä ja tykkään vihanneksista, mutta myös makeasta ja rasvaisesta ruuasta.
Ehkä tärkein syy, miksi pysyn hoikkana on kohtuus ruoan määrässä, Saatan syödä kyllä kokonaisen kanarullan/melkeen koko pizzan, mutta en syö muuta sinä päivänä. Syön ainoastaan kun on oikeesti nälkä. Sitten tuo täysrasvaisten tuotteiden/kuohukerman käyttö, nään, että ne pitää nälkää paremmin ja maistuu PALJON paremmalta! Hedelmät & Vihannekset on kans huippujuttu ja maistuu törkeen hyvältä jos esim. paistaa voissa (joo hedelmät kyllä sellasenaan, en sentään niitä paista voissa :D)<3 Nam nam.
Vierailija kirjoitti:
Aamu: leipä ja puuro
Lounas: kesäkurpitsaa, tomaatti, raejuusto
Välipala: 2 näkkäriä juustolla
Päivällinen: 1 peruna, silliä, salaattia
Iltapala: 500g porkkanaa, 2 rahkaa, näkkäri.
168cm ja 48kg.
Kuulostaa tosi akeelta tuo sun ruokavalio... En jaksaisi itse syödä noin. t. 162/46-48
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen: puoli kuppia kahvia, haukkaus banaanista, puoli litraa kivennäisvettä. Lounas: pari haarukallista kananudeleita, litra kivennäisvettä. Välipala: keksi, kourallinen salmiakkia, ripaus suolaa, litra kivennäisvettä, joukossa urheilujuomatiivistettä. Päivällinen: siivu ruisleipää, suolakurkku, 2 olutta ja litra kivennäisvettä, vesimelonia.
En kykene syömään jos on tällainen helle, tai olen oikeasti stressaantunut, tai yliväsynyt, tai kipuja jne. Kuvottaa ruuan hajukin, jos vähänkään "jotain". Elämässähän jotain lähes aina jotain. Matala verenpaine lisää kuvotuksentunnetta, hätävarana salmiakkia ja suolaa etenkin näillä helteillä aina.
Kohta kuukausi ilman ruokahalua, lehtien mukaan sama keli vielä kuukauden. Nyt siis syytän säätä.
Pituus 162, paino 51, siis normaali, mutta ikäiselleni 49 v. ilmeisesti erikoista. Kun kaikki välillä ok, syön mitä vain. En ole koskaan laihduttanut. Nautin, kun ruoka maistuu ja painokin kasvaa välillä.
Haukkaus banaanista ? :D Jotenkin suloinen. :) Mä oon muuten samanlainen, en pysty syömään kovin kuumalla niin paljoa, ehkä jotain vesimelonia ja pekonia korkeintaan koko päivänä ja vähän. Samoin jos stressaannun, ahdistun tai oon surullinen, mun ruokahalu katoo kokonaan ja saatan laihtua vaarallisen laihaksi (39kg pahimmillaan).
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 162cm/46-48kg 26v ja joka päivä juon monta kuppia kahvia sokerilla & kermalla, kun teen ruokaa teen aina kuohukermaan ja täyrasvaisiin tuotteisiin. Syön paljon hedelmiä ja tykkään vihanneksista, mutta myös makeasta ja rasvaisesta ruuasta.
Ehkä tärkein syy, miksi pysyn hoikkana on kohtuus ruoan määrässä, Saatan syödä kyllä kokonaisen kanarullan/melkeen koko pizzan, mutta en syö muuta sinä päivänä. Syön ainoastaan kun on oikeesti nälkä. Sitten tuo täysrasvaisten tuotteiden/kuohukerman käyttö, nään, että ne pitää nälkää paremmin ja maistuu PALJON paremmalta! Hedelmät & Vihannekset on kans huippujuttu ja maistuu törkeen hyvältä jos esim. paistaa voissa (joo hedelmät kyllä sellasenaan, en sentään niitä paista voissa :D)<3 Nam nam.
Niin ja en käytä alkoholia, ja liikun aika paljon jokapäivä. Käytän isoo koiraa lenkillä ainakin parituntia päivässä. Tykkään kävellä pitkiä matkojakin, vaeltaa metsässä tms. En harrasta mitään erityistä, enkä juokse, mutta kävelen tosiaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
155 cm, 41 kg.
Aamupala: musta kahvi, yksi pala kauraleipää jolla siivu port salut -juustoa ja viipaloitua omenaa. Sekä loput siitä ompusta sellaisenaan.Ennen lounasta: puoli kuppia mustaa kahvia.
Lounas: puoli kiloa hedelmiä, desi edamamepapuja ja hieman siemeniä. Tai pieni kreikkalainen salaatti.
Välipala: minttuteetä ja mansikoita.
Päivällinen: noin desi kermaperunoita, kolme punajuuripyörykkää. Lisäksi pinaatinlehdistä, rucolasta ja basilikasta sekoitettu salaatti, jossa 1 tl oliiviöljyä, ripaus suolaa ja puristettua sitruunamehua. 12 cl punaviiniä tai mintulla ja kurkulla maustettua vettä.
Iltapala: kuppi teetä mustana, riisikakku maapähkinävoilla.
Ratsastan kerran viikossa, uin kerran viikossa ja juoksen kaksi kertaa viikossa.
Puoli kiloa hedelmiä vaikuttaa kiinnostavalta ruoalta. Mitä hedelmiä yleensä syöt vai vaihteletko lajeja?
Tuore ananas, cantaloupemeloni, tummat viinirypäleet, honey crunch -omenat, papaija, vesimeloni, kirsikka, mansikka, pensasmustikka, verigreippi, mango ja hunajameloni. Näitä erilaisina yhdistelminä :) 500-600 grammaa päivässä pelkkiä hedelmiä. Toiset puoli kiloa tulee vihanneksista 😊
Täällä 43 v nainen, pituus 165 cm, painoa 48 kg. Päivän syömiset, tänään aika tavallinen:
Aamu: Purkki bulgarian jogurttia johon sekoitettu kourallinen pähkinää ja kasa mansikoista. Musta kahvi.
Lounas: Salaatti, jossa cous-cousia, avokadoa, kikherneitä, mansikoita, aurinkokuivattua tomaattia, oliiviöljy-sitruunamehukastike. Grillattua parsaa. Lasi (isohko) punaviiniä.
Iltapala: Kasa herneitä. Pari leipäviipaletta hummuksella ja paprikalla. Maitoteetä kupillinen.
Välipaloja en syö, ja aterioiden välillä juon vettä tai mustaa kahvia. En syö koskaan kahta varsinaista ruokaa päivässä, kaksi aterioista on kevyitä, aamulla jogurtti+hedelmä+pähkinä, illalla leipää ja jotain pientä.
Vierailija kirjoitti:
Aamiainen: kananmuna (paistettuna tai keitettynä) omena + toinen hedelmä, viiliä + mysliä.
Lounas: en syö ollenkaan töissä!
Päivällinen: kaksi lautasellista ruokaa. Pastaa, riisiruokia. Kolme kertaa viikossa uunijuureksia ja lihaa tai kalaa. Puhutaan nyt ~250g pastaa ainakin + kastike, eli kaksi lautasellista. Jälkkäriä tosi harvoin.
Iltapala: leipäpala tonnikalalla, banaani.
Tällainen ruokavalio ollut reilut 5 vuotta. Olen tosin mies mutta jotain häikkää tässä on :D
190cm/105-110kg ikää 30 vuotta. Paino vaihtelee 5 kg viikossakin, mutta pysyttelee noissa lukemissa.
Outoa lukea miten pienet naiset mässäilevät yhtä paljon tai enemmän ja vielä sokeria päälle ja painavat noin puolet mun painosta :<
Teet juuri päinvastoin kuin laillistetut ravitsemusterapeutit neuvovat. Eli et syö lounasta. Se pitäisi syödä, siten ei tarvitse iltaa kamppailla ruoanhimon kanssa. Kuten syötkin sitten päivällisellä 2 lautasellista ruokaa. Kokeilepa että syöt sen lounaan (laita vaikka se päivällisen santsilautsellinen seuraavan päivän evääksi) ja päivällisellä syöt vain yhden lautasellisen ruokaa. Ei tarvi edes muuta välttämättä muuttaa.
Tuo kaksi lautasellista ruokaa voi tarkoittaa mitä tahansa 500 gramman ja 2 kilon väliltä, jos jälkimmäistä, niin sun verensokeri nousee aivan liikaa yhden aterian seurauksena, ja mm. rasvan varastointi kiihtyy ja mieliteot vaivaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh. Normaalisti.
En usko! Kaikki laihat kaverini väittävät syövänsä kuin hevoset mutta en vain usko. Ja mikä on sinulle normaalia?
Jos liikkuu paljon (esim. harrastaa kestävyysjuoksua), niin ylläpitokulutus voi olla yli 3000 kaloria päivässä.
Kyllä on mahdollista että syö niin paljon kuin haluaa ja ei silti liho. Mutta kaikille se niin paljon kuin haluaa ei ole iso tai pikkuruinen ruokamäärä vaan ihan normaali määrä.