Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä pikkuruinen, n. alle 50kg nainen joka syöt ”paljon”

Vierailija
16.07.2018 |

Mitä yleensä syöt päivän aikana ja miten liikut?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun painoin 45 kg söin aamupalan klo 15-17 aikaan ja en sitten muuta. Yleensä smoothie, hedelmiä ja pähkinöitä. Karkkiakin. Juomana aina vesi.

Vierailija
62/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

155 cm, 41 kg.

Aamupala: musta kahvi, yksi pala kauraleipää jolla siivu port salut -juustoa ja viipaloitua omenaa. Sekä loput siitä ompusta sellaisenaan.

Ennen lounasta: puoli kuppia mustaa kahvia.

Lounas: puoli kiloa hedelmiä, desi edamamepapuja ja hieman siemeniä. Tai pieni kreikkalainen salaatti.

Välipala: minttuteetä ja mansikoita.

Päivällinen: noin desi kermaperunoita, kolme punajuuripyörykkää. Lisäksi pinaatinlehdistä, rucolasta ja basilikasta sekoitettu salaatti, jossa 1 tl oliiviöljyä, ripaus suolaa ja puristettua sitruunamehua. 12 cl punaviiniä tai mintulla ja kurkulla maustettua vettä.

Iltapala: kuppi teetä mustana, riisikakku maapähkinävoilla.

Ratsastan kerran viikossa, uin kerran viikossa ja juoksen kaksi kertaa viikossa.

Hyvä jumala, kuolisin nälkään alta aikayksikön noilla sinun syömisilläsi. Syöt pelkkää pupunruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21-vuotias, 162/48.

Syön omasta mielestäni ihan tavallisesti, mutta kaverini (lihavat ja laihat) valittavat aina että syön koko ajan. Yleensä syön valmisruokia, koska en ole hyvä laittamaan ruokaa. Syön lähes joka päivä suklaapatukan. Liikuntaa en pahemmin harrasta, paitsi että kävelen jonkin verran, koska en omista polkupyörää. Kovin paljon ei tarvitse kävellä, koska asun keskustassa ja melkein kaikki paikat joissa yleensä käyn, ovat tosi lähellä.

Vierailija
64/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Normaalisti.

En usko! Kaikki laihat kaverini väittävät syövänsä ”kuin hevoset” mutta en vain usko. Ja mikä on sinulle normaalia?

Mä oon kuule asunut sellaisen kanssa joka ihan oikeasti syö tonnikaupalla ruokaa, ja yön yli paino tippuu taas siihen normaalin ja alipainon rajalle! Ihan omin silmin olen nähnyt sitä ruuan/roskaruuan ahmimista päivittäin. Kyseinen henkilö on käynyt lääkärissä useita kertoja mutta mitään selitystä ei löydy. Itse epäilen että on jotain imeytymishäiriöitä jota lääkärit eivät osaa/viitsi tutkia. 

Vierailija
65/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön viisi kertaa päivässä. Aamupalaksi joko puuroa marjoilla tais sitten leipää juustolla. Lounaaksi mitä nyt töissä sattuu olemaan. Välipalaksi joko rahkaa tai hedelmän. Päivälliseksi mitä milloinkin. Kasvissosekeittoa raejuustolla, linssikeittoa ja patonkia, makaronilaatikkoa tms. Kylkeen pari viipaletta tomaattia ja kurkkua leikkimään salaattia. Iltapalaksi taas joko leipää tai rahkaa. Herkkuja syön muutaman kerran viikossa. Samoin juon limsaa. Alkoholiakin käytän. Yleensä menee ehkä pari saunasiideriä viikonloppuna.

Ainoa liikunta mitä harrastan, on hyötyliikunta. Kävelen 2km töihin ja takaisin. Kesällä menen pyörällä. Samalla reissulla käyn kaupassa.

Olen jo ruumiinrakenteeltani hoikka. Se vaikuttaa todella paljon. Minulla on selkeästi rasvaa, eli en näytä kuihtuneelta, mutta hoikalta silti. Olen ns.laihaläski, mutta tämä ei näy vaatteet päällä. Jos olisin ruumiinrakenteeltani rotevampi, olisin myös lihavampi. 

Vierailija
66/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hoikka ja syön kyllä joskus tosi isoja määriä ja roskaruokaa, mutta se tasaantuu pitemmällä aikavälillä koska välillä sitten taas syön vähemmän ja terveellisemmin. Joskus vaan on viikon putkeen kauheat mättöhimot, johtuuko sitten naishormoneista vai mistä, en tiedä. Sitten palautuu normaaliruokailuun.

Ne isommat ruokailumäärät on tällaisia:

Aamupalaksi kinkkusämpylä ja maustettu jogurtti. Teetä hunajalla ja maidolla.

Lounaaksi iso lautasellinen spagettia jauhelihakastikkeella, vihersalaattia, siivu leipää voilla ja jälkiruuaksi jäätelö.

Välipalaksi pulla tai voileipä.

Päivälliseksi pari annosta riisiä ja kanakastiketta, vähän vihanneksia.

Iltapalaksi kipollinen maustettua jogurttia.

Herkutteluksi vielä sipsejä ja irtokarkkeja, esim. 200g yhteensä.

Painoindeksi on 18. Mutta välillä sitten syön vähemmän.

Vierailija
67/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm/42kg. 

Aamupala:  Kahvia kevytmaidolla, karjalanpiirakka juustolla , mansikkajugurttia kulhollinen.

Ennen lounasta. Banaani ja energiajuoma.

Lounas: makaronisalaatti ja vettä.

Päivällinen : 2 kanatortillaa,  olut.

Ennen iltapalaa: Jättistuutti.

Iltapala: Pannukakku tulossa.

MInulla on 2 lasta on ja olen 40-vuotias, moni on sanonut että odotas, kun saat lapsen tai odotas, kun tulet keski-ikään! Niin?

Vierailija
68/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan roskaruokaa ja herkkuja, tänäänkin  olen syönyt jo suklaamuroja,  puolikkaan perhepitsan,  purkillisen kolmen kaverin jäätelöä ja juonut litran dr pepperiä, iltapalan harkitsen hakevani mäkkäriltä ! Liikun joka paikkaan autolla, pyörää minulla ei edes ole ja olen laiska kävelemään.

Olen 163 cm pitkä ja painan noin 46kg.

Vierailija
69/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, me olemme hotellissa ja aamupalalla söin:

4 vohvelia( isoja, jotka sai itse paistaa ei niitä pieniä valmisjuttuja), kolme sämpylää, mysliä ja jugurttia, muffinsin, munakokkelia, appelsiinimehua neljä tai viisi lasillista ja kuusi kupillista kahvia. Mies ja lapset lähtivät jo hotellihuoneeen, kun jäin vielä mässäämään :D Ja hetki sitten tulimme kotiin ravintolasta, jossa söin  pannupitsan.   Olen 37v, 164/52.

Vierailija
70/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppelispuppelis

Vierailija
71/93 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

160cm/42kg. 

Aamupala:  Kahvia kevytmaidolla, karjalanpiirakka juustolla , mansikkajugurttia kulhollinen.

Ennen lounasta. Banaani ja energiajuoma.

Lounas: makaronisalaatti ja vettä.

Päivällinen : 2 kanatortillaa,  olut.

Ennen iltapalaa: Jättistuutti.

Iltapala: Pannukakku tulossa.

MInulla on 2 lasta on ja olen 40-vuotias, moni on sanonut että odotas, kun saat lapsen tai odotas, kun tulet keski-ikään! Niin?

Eli kiinni pitkälti geeneistä

Vierailija
72/93 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 155cm ja painan n. 50 kg

Aamupalaksi syön yleensä kaurapuuroa (n.45 grammaa), n. 3 ruokalusikallista raejuustoa/kananmunan ja marjoja/mehukeittoa. Lisäksi juon kupillisen mustaa kahvia.

Lounaan syön työpaikan lounasravintolassa, syön lautasmallin mukaisesti ja ihan perus kotiruokaa kyseisessä ravintolassa on tarjolla.

Välipalana syön vaihdellen banaanin, omenan tai rahkan, joskus harvemmin protskupatukan.

Päivällisellä syön ihan peruskotiruokaa (riisiä/perunaa/bataattia/pastaa +kanaa/kalaa +puoli lautasellista kasviksia). Usein syön ruokaisan salaatin, koska rakastan salaattien monipuolisuutta. :) Tänään tosin söin päivällisellä kaksi täysjyvätortillaa, joiden välissä oli hunajamarinoitua kanaa, fetaa ja kasviksia.

Iltapalaksi syön usein kreikkalaista jogurttia, puolikkaan banaanin, marjoja ja itsetehtyä mysliä. Välillä laitan joukkoon makeuttamatonta maapähkinävoita.

Minulla on kerran viikossa karkkipäivä, jolloin saatan syödä esim yhden suklaalevyn tai ostaa irttareita. Lisäksi joskus harvemmin saatan ostaa arkena jotain itselleni, esim. kesäisin kaupasta tarttuu mukaan välillä jätski. :)

Liikuntaa harrastan 4krt/vko (käyn salilla ja juoksen).

Vierailija
73/93 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri liiku. Syön sipsejä tälläkin hetkellä. :/

Vierailija
74/93 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- aamulla puuroa

- aamupäivällä napostelen keksiä, jogurttia, karkkia tms., koska olen jo melkein heti töissä nälkäinen

- lounaaksi salaattiboksi tms lounaslaatikko

- illalla lautasellinen jotain kotitekoista, usein lihaa ja kasviksia. Pannulla tai uunissa. Pakasteet ovat kova sana.

- viikonloppuisin ravintolaruokaa / pikaruokaa / eineksiä / puolivalmisteita

Huom. En voi väittää nykyään syöväni paljon, mutta joskus olen oikeasti vedellyt miesten annoksia, enkä silti ollut tämän isompi. Söisin mielelläni enemmän nytkin, mutta olen saanut toiminnallisia suolisto-ongelmia ratkaistavakseni. Olen ollut jo yli kymmenen vuotta 45 kg.

Vierailija
75/93 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

163cm/51kg (35v ja 2 pientä lasta).

-Aamupala; lautasellinen kaurapuuroa, raejuustoa, marjoja. Chocomocca kahvijuoma.

- Välipala; pingviini jäätelö, 3 Pirkka sitruunaleivosta

- Lounas; tonnikalapastaa lautasellinen, kirsikka tomaatteja

- välipala; 2 Pirkka sitruunaleivosta (pieniä)

-päivällinen; sama kuin lounas

-iltapala; 2 kauraleipä viipaletta, 2 siivua juustoa, beceliä, kirsikka tomaatteja ja kurkkua, 2 lasillista mangojogurttia (sokeroimaton)

- illalla vielä banaani

Imetän joten paino on vaikea saada pysymään tässä minulle sopivassa painossa. Meinaa laskea vain. Syön valehtelematta päivittäin jätskiä ja herkkuja. Usein puolikin litraa jäätelöä nyt kesällä. Syön kuinka paljon tahansa enkä liho, nälkä vaan usein. Normaalisti joudun hieman katsomaan etten ihan päivittäin syö paljoa herkkuja mutta jotain pientä hyvää kylläkin.

Vierailija
76/93 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu: leipä ja puuro

Lounas: kesäkurpitsaa, tomaatti, raejuusto

Välipala: 2 näkkäriä juustolla

Päivällinen: 1 peruna, silliä, salaattia

Iltapala: 500g porkkanaa, 2 rahkaa, näkkäri.

168cm ja 48kg.

Vierailija
77/93 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden tällaisen alta 50 kg supersiron keski-ikäisen naisen, joka ylpeilee sillä, että voi syödä valtavasti suklaata ja pysyy silti hoikkana. No, kävi ilmi, että hän syö todellakin suklaata, mutta ei juuri muuta. Esim. saattaa syödä yhtenä päivänä kokonaisen Fazerin sinisen ja ei mitään muuta. Siitä tulee reilu 1000 kcal, eli kyllähän sillä hoikkana pysyy. Mutta eipä saa mitään vitamiineja, kuituja jne.

Samanlaisia tapauksia muuten oli siinä brittisarjassa "Dieetit vaihtoon" ("Supersize and Superskinny"). Järjestään aina toinen osapuoli oli anorektisen laiha (sukupuoleen katsomatta) ja söi ehkä kerran päivässä juuri suklaalevyn tai yhdet fish&chipsit ja eli sitten teellä tai kahvilla loppuajan.  Jotkut sanoivat unohtavansa syödä (ainakin yksi miespuolinen IT-nörtti kertoi niin, ja hän sitten saattoi olla kokonaan syömättä päivän, joi vain pari litraa jotain appelsiinimehua tai colaa).

Lääkärintutkimuksissa aina kerrottiin, mitä vaikutuksia kyseisellä ruokavaliolla on: aika monella oli alkavaa osteoporoosia. Kyllähän sitä laihana (tai noissa tapauksissa kuihtuneena) pysyy, kun ei syö, mutta ei se mitenkään terveellistä ole. (Mieluummin vaikka sitä puuroa ja marjoja, niin saa ainakin kuituja ja vitamiineja.)

Vierailija
78/93 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen: puoli kuppia kahvia, haukkaus banaanista, puoli litraa kivennäisvettä. Lounas: pari haarukallista kananudeleita, litra kivennäisvettä. Välipala: keksi, kourallinen salmiakkia, ripaus suolaa, litra kivennäisvettä, joukossa urheilujuomatiivistettä. Päivällinen: siivu ruisleipää, suolakurkku, 2 olutta ja litra kivennäisvettä, vesimelonia.

En kykene syömään jos on tällainen helle, tai olen oikeasti stressaantunut, tai yliväsynyt, tai kipuja jne. Kuvottaa ruuan hajukin, jos vähänkään "jotain". Elämässähän jotain lähes aina jotain. Matala verenpaine lisää kuvotuksentunnetta, hätävarana salmiakkia ja suolaa etenkin näillä helteillä aina.

Kohta kuukausi ilman ruokahalua, lehtien mukaan sama keli vielä kuukauden. Nyt siis syytän säätä.

Pituus 162, paino 51, siis normaali, mutta ikäiselleni 49 v. ilmeisesti erikoista. Kun kaikki välillä ok, syön mitä vain. En ole koskaan laihduttanut. Nautin, kun ruoka maistuu ja painokin kasvaa välillä.

Vierailija
79/93 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan roskaruokaa ja herkkuja, tänäänkin  olen syönyt jo suklaamuroja,  puolikkaan perhepitsan,  purkillisen kolmen kaverin jäätelöä ja juonut litran dr pepperiä, iltapalan harkitsen hakevani mäkkäriltä ! Liikun joka paikkaan autolla, pyörää minulla ei edes ole ja olen laiska kävelemään.

Olen 163 cm pitkä ja painan noin 46kg.

Tuo on oikeasti aika vähän. Paljonko söit suklaamuroja? Yhden kulhollisen? Mä pystyn vetämään kevyesti puolesta paketista kokonaiseen pakettiin muroja kerralla, maidon kanssa. Perhepitsan syön kokonaan itse, ja mahdollisesti vielä jälkkäriä päälle. Raxin buffetissa syön yleensä noin puolitoista pizzaa, pari lautasellista keittoa, lautasellisen tacoja, salaatit ja 2-3 annosta pehmistä (riippuu siitä, miten hyvin se kuppi kestää pehmenemättä). Tänään söin kertaistumalta puolen kilon purkillisen gelatoa, eikä tehnyt tiukkaakaan - ne Kolmen kaverin ja Ben&Jerry'sin pikkupurkit (300 g) eivät tee kuin vihaiseksi. Hesburgerissa ja mäkkärissä pyydän aina automaattisesti isommat ranskalaiset aterian kanssa, koska normiannos ei vie nälkää. Eikä se isompi pidä nälkää ollenkaan kuin ehkä tunnin verran, sitten pitää taas syödä jotain.

Sama juttu mulla muuten, autoilen kaikkialle, en ole omistanut pyörää 25 vuoteen enkä harrasta yhtään mitään liikuntaa. Kävelen lähinnä töissä kolme kertaa päivässä yhden kerroksenvälin ylös ja alas koska meidän ruoka/kahvitila on siellä.

170 cm pitkä, painan 86 kiloa.

Vierailija
80/93 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

79 jatkaa: 

tosi moni vastaaja täällä on sitä mieltä, että syö paljon, mutta luulen että jos annoskokoja katsottaisiin, totuus olisi toinen. Mä syön oikeasti todella paljon - ruokaa mahtuu meikäläiseen kilo tai puolitoista kerralla, on aina mahtunut. Syön kolme-neljä kertaa päivässä, ja aina täysiä lautasellisia tai kulhollisia. Ihmettelen välillä, miten en ole tätä lihavampi. Joskus teen uunipellillisen pizzaa, jossa on muiden täytteiden lisäksi kolmea eri juustoa (yhteensä n. kilo pelkästään sitä) ja sitten syön tyynesti puolet pellillisestä iltapalaksi. Ainoastaan pari miespuolista kaveria syö yhtä paljon kuin minä. Kiinalaisissa ravintoloissa joudun välillä pyytämään toisen kulhon riisiä, koska yksi ei riitä. Spagettia keitän puolikkaan paketin kerralla (n. 2 lautasellisen verran), pestopurkista menee sen kanssa puolet.

Olen jo varhain oppinut ottamaan omia eväitä mukaan aina, koska muut syövät aina niin paljon vähemmän kuin minä. Pitää vain keksiä aina sopiva väli, jossa niitä syö jotta ei loukkaa emäntää/isäntää jos olen ollut jonkun luona vieraana...