Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todella moni tulee viettämään iäisyytensä paikassa jossa on paljon kuumempaa

Vierailija
16.07.2018 |

kuin nyt ulkona. Ehkä siinä muutaman kerran miettii olisiko sittenkin kannattanut uskoa Jumalaan eikä esim pitää Raamattua satukirjana

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä joutuu viettämään ikuisuuden. Tulisissa järvissä. Ottakaa Jeesus vastaan. Kuoleman jälkeen ei voi enää katua.

Vierailija
22/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tahtoisin tietää miksi jotkut uskovaiset katsovat jotain helvettivideoita...Eräs kaverini kysyi joskus, että olenko katsonut (on siis uskossa) ja olin että wtf??? MIKSI joku haluaa katsoa tuollaista p-skaa? Mieleen tulee lähinnä sairas vahingonilo. Tällä kaverilla on kylläkin mt-tausta että en tiedä selittäisikö se asiaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahansuopaa sakkia nuo uskovaiset kidutusfantasioineen. Eikös niiden pitänyt olla hyviä ja lempeitä tai jotain?

Vierailija
24/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä joutuu viettämään ikuisuuden. Tulisissa järvissä. Ottakaa Jeesus vastaan. Kuoleman jälkeen ei voi enää katua.

Jeesus ei ota minua vastaan. Olen pyytänyt vahvuutta pysyä uskossa, mutta en koskaan pysy. Uskoon olen tullut useita kertoja.

Voisiko joku teistä paasaajista sitten kertoa miten se tapahtuu, kun se kerran on niin yksinkertaista?

Vierailija
25/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan moni lapsi on saanut traumoja helvetillä pelottelusta jne ja on sitten vuosien terapiat edessä...Raamatullinen helvetti, oli totta tai ei, on ehkä maailman sairain ja sadistisin keksintö. To-del-la sairasta settiä oikeasti. Ja ihminen, joka oikeasti iloitsee toisten ikuisesta kärsimyksestä, on henkisesti sairas/sosiopaatti

Vierailija
26/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tajua että ne tuliset järvet on vertauskuvia, MITÄÄN KONKREETTISTA HELVETTIÄ ei edes raamis väitä olevankaan.  Sikäli kun haluaa uskoa raamikseen. 

Vierailija
27/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli helvetti siis käytännössä on sitä että ihminen joutuu kiehuvaan veteen ikuisiksi ajoiksi, ainakin voisin kuvitella että tunne on sama js on tulessa...Ihana Jumala todella :) Todella armollinen ja rakastava

Vierailija
28/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahansuopaa sakkia nuo uskovaiset kidutusfantasioineen. Eikös niiden pitänyt olla hyviä ja lempeitä tai jotain?

Eikun sinne helvettiin joutuu vaan kaikki muut. Ei tietenkään uskovaiset. Sikäli kyllä jännä että minua esimerkikiksi ei liikuta pskaakaan helvetillä uhkailut, koska tiedän että ne ovat puppua. Miksi uhkailla ketään sellaista omalla soopallaan, joka ei noh, usko. 

Vierailija
29/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Siiloan-seurakunnassa on pakko pitää radio-aamuhartaus jos tulee uskoon, tietääkö kukaan?

Vierailija
30/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen niin (samoin kuin isäni aikanaan), että kun parhaansa tekee ja pyrkii kohtelemaan kanssaihmisiä hyvin, niin se riittää. Isä tokaisi, että jos Jumala hänet siitä huolimatta tuomitsee, niin "Tuamikko!" (tuomitkoon).  En ymmärrä, miksi rakastava Jumala olisi kostonhimoinen. Tuo Helvettiin tuomitseminen on ehkä peruja niiltä entisajoilta, jolloin oli maallisessakin oikeudessa ankarat rangaistukset, jopa kuolemanrangaistus saattoi tulla monestakin rikoksesta.   Ihminen on erehtyväinen, ja synnyinlahjatkin ovat erilaiset. Jos on syntynyt vaikka psykopaatiksi tai tarkkaavaisuushäiriöiseksi, niin ei ole yhtä helppoa pärjätä elämässä ja toimia oikein kuin hyvillä synnyinlahjoilla varustetun ihmisen on.   - Ja kuka voisi olla Paratiisissa onnellinen, jos tietäisi että samaan aikaan toiset onnettomat kärventyvät Helvetin tulessa?  Se ei voisi olla oikein!

Vierailija
31/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että inhoan näitä himouskovaisia jotka haluavat pelotella ihmisiä...Ap vaikuttaa just sellaiselta vahingoniloiselta "lällällää tepä jouduttekin helvettiin!" uskovaiselta jotka kierrän henk.koht.kaukaa. Onneksi on paljon fiksuja ja lähimmäisenrakkaita uskovaisia, ap vaan ei kirjoitustyylistä päätellen kuulu heihin. Vahingonilo ei käsittääkseni kuulu aidolle kristitylle

Vierailija
32/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YouTubeen hakusanoiksi esim "went to hell" niin löytyy jonkin verran katsottavaa.

Sieltä löytyy myös tarina, jonka mukaan Siperiassa porattiin reikä helvettiin ja nauhoitettiin kammottavia ääniä.

Asiasta kirjoitti arvostettu suomalainen sanomalehti Ammennusastia.

Juutuupi on väkevä todistaja!

Vierailija
33/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka voisi olla Paratiisissa onnellinen, jos tietäisi että samaan aikaan toiset onnettomat kärventyvät Helvetin tulessa?

Minä voisin!

Vierailija
34/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aloitus sopii yhteen tämän kanssa?

"Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,

ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii." 1. Kor. 13:4-7

"Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan. Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus. " 1. Joh. 4:7-8

Vierailija
35/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä olette saarnaajasta nimeltä Pirkko Jalovaara? Eiköhän hänet tuomittu talousrikoksista. Vieläkö mahtaa saarnailla, tietääkö kukaan?

Vierailija
36/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Raamattua ei pidettäisi satukirjana, jos siinä olisi jotain uskottavaa sisältöä. :)

Oletko edes lukenut?

Raamatussa on niin korkeatasoista tekstiä ihan kirjallisuudenkin näkökulmasta sekä kaikki mahdolliset ihmilliset ihmisenä olemisen aspektit esillä - että siihen ei pysty muuta kuin Jumalan inspiroimana.

Vierailija
37/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin olemassaolo on loogisesti mahdollista.

Vierailija
38/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei ota minua vastaan. Olen pyytänyt vahvuutta pysyä uskossa, mutta en koskaan pysy. Uskoon olen tullut useita kertoja.

Voisiko joku teistä paasaajista sitten kertoa miten se tapahtuu, kun se kerran on niin yksinkertaista?

Vaikka lankeaisit syntiin monesti ja kääntäisit selkäsi Jeesukselle, Hän ei hylkää siunua! Kyllä yksi uskoontulo riittää! Se mitä kaikkea matkasi varrelle sattuu, ei erota sinua Jeesuksesta, ellet itse tahdo. Palaa vain rohkeasti Hänen luokseen, uskosi on aina sama, pelastuksesi on yksin Jumalan teko, itse et siihen kykene mitään lisäämään. Joka päivä on armo uus. Voimia sinulle!

Vierailija
39/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Raamattua ei pidettäisi satukirjana, jos siinä olisi jotain uskottavaa sisältöä. :)

Oletko edes lukenut?

Raamatussa on niin korkeatasoista tekstiä ihan kirjallisuudenkin näkökulmasta sekä kaikki mahdolliset ihmilliset ihmisenä olemisen aspektit esillä - että siihen ei pysty muuta kuin Jumalan inspiroimana.

Todellakin ihmisenä olemisen aspektit. Homot tapetaan, avionrikkojat kivitetään (siis naiset), syödä ei pidä sitä eikä tätä koska se on saastaista, kaverin muija napataan tapattamalla kaveri ja tullaan sen jälkeen mahtavan viisaaksi kunkuksi, läpsitään menemään vetten päällä ja herätellään kuolleita. Kyllä tuo pesee tuhannen ja yhden yön tarinat mennen tullen.

Vierailija
40/76 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä olette saarnaajasta nimeltä Pirkko Jalovaara? Eiköhän hänet tuomittu talousrikoksista. Vieläkö mahtaa saarnailla, tietääkö kukaan?

Lahjoittajat vaan eivät pitäneet lahjoittamiensa rahojen menneen väärään paikkaan - eli kyse oli siinä mielessä jopa jonkinlaisesta ajojahdista.

Yhteiskunnalla ja kristyillä on eri käsitykset auttamisesta, mikä oli käsittääkseni tuon tuomion perussyy eli esim. työntekijöiden palkkojen ei katsottu oikeudessa olevan auttamista, mutta rahan lahjoittajat siis hyväksyivät ne osana auttamistyötä.

Media sotki myös Jalovaaran oman omaisuudenkin mukaan - vaikka nainen on toiminut hyväpalkkaisissa duuneissa ennen evankelistan työtään.  Eli media ei edes oikeasti yrittänyt katsoa asioita tasapuolisesti ja puolueettomasti, vaan mahdollisimman pahantahtoisesti Jalovaaran kannalta. 

Entistä työpariaankin syytettin, mutta tämän syytteet hylättiin - ja silti media mustamaalasi rajusti etukäteen tätäkin henkilöä.

Se onko esim. Jalovaaran hengellinen tehtävä lakannut tai onko nainen aina puhunut hengellisesti raittiita -  on sitten eri asia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan