Odotin hammaslääkäriä 20 minuuttia ja kun olin lähdössä pois...
... ovi avautui ja minut kutsuttiin sisään. Samalla naureskeltiin jotain huoneessa olevan työparin kanssa. Käsi ulko-oven kahvalla sanoin, että valitettavasti en voi tulla, sillä aikani piti alkaa jo 20 minuuttia sitten. Minun on lähdettävä takaisin töihin, sillä en voi enkä halua myöhästyä omista työtapaamisistani sen takia, että joku toinen myöhästyy. Ja ei, en aio maksaa käyttämättömästä ajasta, sillä vaikka olin paikalla hyvissä ajoin ennen varattua aikaa, en aikaani päässyt edes käyttämään.
Kyseessä oli yksityinen hammaslääkäriasema ja jos lääkärillä olisi ollut äkillinen hätätilanne toisen potilaan kanssa, hän tai hoitaja olisi hyvin voinut huikata ovenraosta, että nyt valitettavasti on kiirellinen tilanne. Se olisi ollut aivan ymmärrettävää. On kuitenkin enemmän sääntö kuin poikkeus, että yksityiset lääkärit ovat reilusti myöhässä aikataulustaan ja läheskään aina ei edes pahoitella myöhästymistä. Tästä lähtien odotan korkeintaan 10 minuuttia, sillä minunkin aikani on arvokasta.
Kommentit (12)
Ei 20 minuuttia ole kovin paljon.
Varaudun aina ainakin odottamaan vartin, käyn yksityisellä lääkärillä. Vartin kuluttua kysyn tilanteesta vastaanotosta.
Vaikea uskoa, että tahallaan myöhästyttäisivät aikaa. Kyse voi olla tiimiasioista, vaikka lopuksi naureskeltaisiin.
90 prosenttisesti kyllä ovat ajallaan, myös julkisella puolella, jota olen aikoinaan käyttänyt.
0/5, miksi satuilut vaan jatkuu ja jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei 20 minuuttia ole kovin paljon.
Varaudun aina ainakin odottamaan vartin, käyn yksityisellä lääkärillä. Vartin kuluttua kysyn tilanteesta vastaanotosta.
Vaikea uskoa, että tahallaan myöhästyttäisivät aikaa. Kyse voi olla tiimiasioista, vaikka lopuksi naureskeltaisiin.
90 prosenttisesti kyllä ovat ajallaan, myös julkisella puolella, jota olen aikoinaan käyttänyt.
Minusta 20 minuuttia on todella paljon! Ko. lääkärillä ei ole vastaanottotiskiä, siellä on vain odotustila ja 2 hoitohuonetta. Jos olisi ollut vastaanottotiski, olisin käynyt siellä sanomassa, että lähden, koska minulla ei ole aikaa odottaa. Eikä ole väliä ovatko myöhässä tahallaan vai vahingossa, pointti on, että ovat myöhässä. Nyt minulla oli ihan oikeasti työtapaaminen, johon piti ehtiä, mutta ihan sama vaikka ei olisi ollutkaan. Miksi lääkärin aika on arvokkaampaa kuin asiakkaan, etenkin kun ei edes sanota mitään myöhässä olemisesta? Ap.
Se on ihan ymmärrettävää että lääkärissä tulee tilanteita, että ajat venyy. Mutta kiva olisi jos jo ilmottauduttaessa se kerrottaisiin. Minuuttiaikataululla lekuriin ei voi kuitenkaan itsekään lähteä.
Ja ottavat silti maksun pidemmästä ajasta....Tätä tehdään jo kunnallisissakin... Huijataan.
Minä olin opetushammashoitolassa viimeksi. Olin ajoissa ja pääsin hoitoon jo ennen kuin aikani olisi ollut. Kävi nopeasti ja kivuttomasti. Hyvä kokemus!
Olin alakouluikäisen tyttöni kanssa hammaslääkärissä. Ajan piti olla klo8. Kahvihuoneesta kuului iloinen puheensorina, eilisillan elokuvaa käytiin läpi. 8.30 tulivat kahvittelemasta, lääkäri & hoitsu lehahtivat punaisiksi minut nähdessään. Lääkäri mumisi jotain palaverista, sanoin, että olihan se elokuva jännittävä, mutta lapseni on nyt odottanut puoli tuntia ja joutuunäin olemaan koulusta pois pidempään kuin oli tarkoitus.
Meidän kunnallisella ollaan lähes aina myöhässä. Eivät varsinaisesti vaikuta löysäilevän, en sitten tiedä että onko vika siinä, että annetut ajat tuntuvat olevan ainoastaan 30 min. aikoja joka ei kyllä paljoon riitä? Osa hammaslääkäreistä pyytää hammashoitajaa huikkaamaan seuraavalle potilaalle että nyt ollaan myöhässä, mutta on niitäkin tullut vastaan, jotka eivät reagoi mitenkään vaikka homma venyisi lähes tunnilla. :O
Lääkärien pitäisi ripotella paperitöitä vastaanottoaikojensa väliin, joista sitten voi tarvittaessa joustaa.
Hyvähän se vaan on, että lääkäri hoitaa vaikeampia tapauksia tarvittaessa pidempään.
Mun hammaslääkäri (tai itse asiassa hänen avustaja) tulee ilmoittamaan, jos on myöhässä. Ja kerran kun oli todella myöhässä (kun hänellä oli joku työ kestänyt odotettua kauemmin), sain alennuksen sen kerran käynnistä. Kyllä 20 minuuttia minustakin on aika paljon.
Hoidatin hampaani viimeksi yksityisellä ja ainakin se lääkäri on niin ripsakka, että vaikka menin varttia aikaisemmin hän huuteli heti sitään. Sittemmin meni vieläkin aikaisemmin, että ehdin käydä vessassa ennen huoneeseen menoa. Oli jotenkin noloa sanoa, että minä käyn äkkiä vessassa.
Aivan oikein! Hyvin tehty! Olet rohkea! Sinulla on työpaikka myös! Hammaslääkärienkin täytyy pitää aikatauluistaan kiini.